He, he, takže v Ostrave, no dobre som sa pobavil. Ale vidím, že odpovedať už nemusím, tak sa idem pokochať na fotkách, keď tu už mám poruke toľko odkazov, hlavne na 10 Tr.
Ach Bože, len to nie... Na Hlavnú rozdodne patrí výlučne električka. 72 rokov tadiaľ jazdila a nevidím dôvod, prečo by nemohla aj naďalej. Akurát by to chcelo postaviť nejaké historizujúce trakčné vedenie.
Asi ju tam daju. Aspon teda dufajme. Ale DAJU a DALI je rozdiel
Re #3730 KVKV: Tak to som nevedel, ze v tom maju prsty Skodovaci ale kazdopadne viem, preco maju radsej 9Tr - lebo si ju aj sami vedia opravovat, a to donekonecna
Re #3736 KVKV: No ak na Hlavnu zavediete trolejbus s intervalom 30 minut (uz ani neuvazujem o takej zhovadilosti, ako 40 minut), tak vam kapacita 24Tr postaci prve dva dni, potom ho nenavratne poskodia zvnutra navaly cestujucich. Na Hlavnu ma ist nizkopodlazna tramvaj v intervale desat minut.
V dohladnej dobe sa chystá určitý mediálny tlak na obnovu mhd na Hlavnej. (aspoň v obmedzenej forme).Pre určité kategórie občanov sa stáva centrum nedostupné. Pre invalidov a starých ludí je to pešo ďaleko. Akékolvek aktivity,petičné akcie, iniciovanie médií atď je vítané.
Návrat električky by bol ideálny ,ale nereálny.
A práve 24Tr/bat. je tým pravým, čo by riešilo situáciu. Nákup dvoch troch vozov (dva v prevádzke +záložný) ,nasadenie na "L73" v upravenej alebo skrátenej trase 71 . Nič iné netreba upravovať, vyrábať, snáď len označiť zastávky. Interval by postačoval 30-40min.
Pochopitelne pokial by existoval "trolino 18" v tejto verzii bolo by to lepšie. Ale 24Tr už jazdí!
Vďaka za obrázky, doteraz som si fakt myslel,že 12Tr sa regulerne vyrábali, snáď to tak aj je niekde uvedené.
Tie spojené deviatky vyzerajú skvele. O pokuse spojiť štrnástky som tiež nič nevedel.
O tom ze licenciu na vyrobu 14tr. daju dakde do Ruska som cital v nejakom casopise o doprave.S tym ze ked skonci produkcia v skodovke tak sa pokracuje v Rusku a hlavne vyroba har.dielov.
?
Áno tieto, skutočne ešte v 90tych rokoch existoval spoločný podnik, angažovalo sa aj čkd, táto modifikácia má už viac odlišností ,ale ja v tom furt vidím naše 14a15Tr. myslim že práve v syst.Jalta-Simferopol dojazdili prvé prototypy .
Ináč práve tam jazdí ešte vela 9Tr a podla posledných informácií, sú perspektívne a oblúbené, aj po 30-tich rokoch idú do go, menej oblúbené a rušené sú 14Tr.
24Tr ma pomocny pohon bud na baterky, alebo na diesel, podla toho, kto co chce.
Inak 18Tr bola planovana dlha verzia od 17Tr, teda karoseria Karosy B 841, ktora sa ale nikdy nevyrobila. Jediny prazsky "osemstovak", ev.c. 3000, je asi uz zosrotovany, ale viezol som sa nim
Mne sa teda nezda, ze by mali nieco spolocne so Skodovkou, aspon co sa tyka vzhladu. Skodovke sa viac podoba trolejbus Kiev-12 (ma cislo 12, aj ked ma dlzku 18m, ktovie preco) - http://www.mpk.poznan.pl/kmps/nzp/2001/0966.jpg
No a teraz sa nieco planuje v Simferopole... ale Skodovky ako take nikdy v Rusku robene neboli.
Pardon, pomylil som sa. 15Tr v Marianskych Laznach sa testovala nie v roku 1982, ale v roku 1983. Bol to prvy prototyp. Vid http://www.spvd.cz/ml.htm , stvrta fotka zhora.
História trolejbusov Tr1 ažTr15 (aj iných)je pekne popísaná v "Atlase trolejbusov", kto ho nemá ,aspoň stručne popis typov "Tr":
Pred vojnou
1,2-Praha
3-Plzeň (aj po vojne pre Plzeň)
4,5-nevyrábané ,5 mal byť krátky typ pre malé mestá (Prostějov, Olomouc)
Po vojne
6-Brno
7-Brno,Plzeň
8,9-jasné
10-nevyr.,viď predošlé príspevky
v tej dobe sa plánovala aj výroba nákladného auta napáj. z troleja "Škoda Trambus 706"
11Tr nebol, namiesto toho vyrobený malý počet T11, kar.ŠM11
12-vzhladovo ako 9Tr ,"SCEPKA" -výhradne pre Sov.zvaz -uzposobený pre prevádzku spriahnutím vozov do dvojičiek
//nevie niekto kde by som našiel podrobné fotky ?Jazdia ešte niekde? zaujíma ma hlavne detail spriahnutia vozov.//
13-mal byť vzhladovo moderne a esteticky riešený , s laminátovými čelami , karosériu navrhoval architekt. El výzbroj podobná ako v 14Tr.
14-v hrubých rysoch zjednodušene pripomína 13Tr.
15-jasné
16,18,19,20-neboli, a neviem či existovali návrhy
17Tr-ostravská špecialitka včetne značenia, povodne do skrine Karosa sa mali vyrábať abusy a tbusy. Jeden kus ako funkčný vzorok s výzbrojou ČKD, pozdejšie snáď všetky skrine odkúpila ostrava a dala do nich výzbroj 14Tr. Donedávna bolo vidieť v Prahe ešte jazdiť prototyp autobusu. Neviem čo s nim je.
21,22 a modifikácie -jasné,
23 ?? neviem
24Tr -prototyp jazdí v Plzni -skúšky s cestujúcimi, karos. NP IRISBUS, náhradný bateriový pohon
TrHTRe #3720 Papyr:
Kedyže sa mala testovať 15Tr v Mariánkach ???
Tam jazdili a dojazdili prvé dva prototypy 14Tr, ktoré sa potom nevyrábali, z Ostrova nasledovali velké série 9TrH ,9TrHT, až potom sa zahájila výroba 14Tr, tretí a štvrtý prototyp tiež v Mariánkach. Tie prvé dva už boli vtedy dávno zošrotované.
Trochu pravdy na tom je.
Niekedy v 80,90. rokoch bol akýsi kooperačný podnik s Ukrajinou "JUMZ" . Skutočne sa vychádzalo z 14 a 15 Tr, dokonca prvé prototypy boli takmer zhodné. Snáď sa vyrábajú dodnes , ale sériovky sa trochu líšia ,gulatejšie hrany atd... ale nezaprú povod. Jazdí ich pomerne dosť v Rusku a na Ukrajine. Krátky dostal typové ozn "T1", klbový "T2".
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.