Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Okrem iných dvoch zaujímavých článkov o košickej MHD, odkazy na ktoré nájdete na hlavnej stránke www.imhd.sk/ke, som našiel ešte jeden o úprave areálu dnes smutne známej asanačnej zóny na Terase:
http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=30.7.2003/37825K
Pri fotkach jazvecika v BA ja chyba - automobilka WV na SK nie je, je len VW... 😉
Reply on: Sarko #251:
Dobre. Inými slovami, každý v Prešove je nesmierne naštvaný a dusí v sebe zlosť, že SU 12 nebude mať električkú plošinu. Ani ja na to radšej nechcem myslieť.

Ja by som sa v otázke garantovaných spojov obrátil na Domov sociálnych služieb vo Vyšnom Opátskom, prípadne na nejakú organizáciu združujúcu týchto ľudí. Aj v Prešove predkladajú svoje návrhy DPMP spoločne. Pokiaľ na DPMK nezatlačia samotní vozíčkari, tak sa nestane celkom nič.
Reply on: Vladimír #250:

Vlado, pre koho je tema plosiny velmi citliva? Len nebud taky precitliveny, moja poznamka na ukor plosiny bola myslena cisto z humornej stranky a bez akehokolvek naznaku provokacie.

To iste plati ohladne garancie NP spojov. Je logicke, ze pri pocte 20 kusov 100% NP vozidiel by sa bez problemov dali urobit CP zohladnujuce NP spoje. Vsetci vsak velmi dobre vieme, ze DPMK nakupom NP vozidiel nesleduje ich vyuzitie pre hendikepovanych cestujucich, ale iba kvoli cene. Mozno by bolo dobre na to upozornit prislusnych kompetentnych, ci sa danej oblasti odhodlaju venovat.
Reply on: Sarko #244:

Ale do doby, kým toľko Solarisov bude, garantované spoje by mali byť. Je to otázka slušnosti a dôveryhodnosti podniku.

Téma plošiny v SU 12, ktorý do Prešova príde už budúci týždeň, je pre Prešovčanov veľmi citlivá. Poznámku vnímam ako nevinný pokus zaprovokovať, takže sa ňou nebudem viac zaoberať. Očakávam, že budúcoročný SU bude mať plošinu elektrickú a na L10 a L12 vystrieda #348.

Dá sa to, a je to plus Solarisu. Pre handicapovaného cestujúceho je však výhrou bezbariérový nástup čo i len jednými dverami vozidla.

Re #247 BM:
Iste, ale na to potrebuješ mať obrubník dostatočne vysoko. Košické takéto sú, no prešovské žiaľ nie. Naše mesto slepo verí, že je správne, že obrubník má byť čo najnižší. Opak je však pravdou, nástpný ostrovček by mal byť vyšší. Zaujala ma v Ostrave, vraj nová česká norma - nástupný ostrovček 30 cm vysoký.
Reply on: BM #247:

Ozaj, bude mat presovsky SU12 nainstalovany kneeling?

Ja som si uz tiez vsimol nastup vozickara do SU15 bez vyklopenia plosiny, vodic pouzil kneeling a sprievodca vozickara ho bez problemov dostal dovnutra.
Reply on: Vladimír #243:
Este k CB. Vies Vlado to je tak ked mas prevodovku umiestnenu vzdy na inej strane
Reply on: Vladimír #243:
ale ked mas Kneeling a prides blizko k obrubniku tak ti netreba vysuvat ziadnu plosinu. Bol som aj toho svedkom
Reply on: Sarko #241:
Musi to byt nieco zo 42 sluzieb, teraz ti to ale neviem povedat nemam pri sebe sluzobaky.
Reply on: Papyr #240:
ja to viem , ale chcem dat najavo to ze citaro je cerstve a vyzera hrozne dizajnovo a po konstrukcnej stranke je to hroza , ako keby to robili amatery{to si hovoria Mercedes} mozem povedat ze kamiony a osobaky mercedes su na spicke kvality automobilov
Reply on: Vladimír #243:

Dufam, ze casom bude tolko Solarisov, ze sa nebude treba vobec "babrat" s jednotlivymi garantovanymi spojmi, ale sa "zagarantuju" cele linky 🙂.

Dalo sa cakat, ze presovsky SU nebude mat elektricku plosinu. Pri priam legendarnom "neodskrtavani" doplnkovej vybavy vozidiel sa vobec cudujem, ze nejaku ma 😉.

V pripade nizkopodlaznosti si si hadam odpovedal aj sam. Zlucit 100% nizkopodlaznost s perfektnym dizajnom sa da a Solaris je toho dokazom.
Reply on: Diggi #234:

1. Vodič má vlastné dvere, ale to neskracuje dĺžku dráhy, ktorú prekoná na trase kabína - stredné dvere.
2. V ostatnom čase prešovskí vodiči po príchode na zastávku ihneď vysunú plošinu a otvoria dvere a pri jednom otvorení dverí vystúpi vozíčkar aj ostatní cestujúci. Potom sa normálne všetky dvere zatvoria a plošina zasunie. Na zastávke sa už teda "dvakrát" nestojí.
3. L19 získava na popularite, ale mne osobne sa jedna cestujúca na vozíku v Košiciach sťažovala, že ako nevhodne je bezbariérová doprava zabezpečená. Od zastávky BPMK musí vozíčkar prejsť k Domovu sociálnych služieb prejsť cez nadjazd, čo bez cudzej pomoci nedokáže.
4. Stále a stále vytýkam DPMK, že pri takom počte NP vozidiel akým disponuje, nie je ochotný a schopný zaviesť garantované spoje. Sú dni, keď je L19 plne bezbariérová a sú dni, keď sú skrátka všetky Solarisy na prehliadke, a z NO v špičkovej hodine za 35 minút neodíde ani jeden NP bus. Nie na Jazero, nie na KVP, nie na Blšák... NIKAM. Nevymýšľam si, zažil som...

Prešovský SU 12 bude mať manuálnu plošinu. Rozhodlo sa o tom na poslednú chvíľu. Žiaľ. Ľutujem budúcu osádku vozidla.

Re #224 BM: 100%-ná nízkopodlažnosť je blbosť. Resp. takto > nie je to zlá vec, ale v dnešnej dobe silou mocou znásilňovať vozidlo, aby vzadu nebol schod, je zbytočné. Úplná väčšina dopravákov Ti povie, že prešovská 333-ka (vzadu so schodom) je lepšie v interiéri riešená ako 343-ka (bez schodu). Inými slovami, schod pri zadných dverách nepovažujem za veľký nedostatok vozidla, ale na druhej strane uznávam, že Solaris tam schod nemá a predsa má interiér riešený dobre. A to najmä SU 12 (ktorými som sa viezol v Olomouci a Ostrave).
Reply on: Sarko #241:
Prisamveru....:o
Vie mi niekto mrknut na sluzobne CP na linku c. 52, konkretne kam odchadza konciaci spoj v Krasnej o 18:57 a odkial sa berie uz cakajuci bus v Krasnej na spoj o 19:03.

Vcera som sa totiz viezol s 4126 na konecnu do Krasnej, ktory si to sinul o dusu a z konecnej na Opatskej ul. sa vybral skratkou cez Ul. pri Hornade na Ukrajinsku a smerom do mesta. Na konecnej uz vyckavala kratka Karosa. Zda sa mi to prilis neekonomicke, myslim si, ze by sa to dalo vymysliet tak, aby konciaci spoj bral ludi napr. po N.O. a odtial by vykonaval iny spoj linku 52A zacinajucu na N.O.!
Reply on: BM #237:
Preco vozidlo musi byt plne nizkopodlazne? Vies, vsimavost hovori, ze ten jeden nas CityBus je starsej konstrukcie, sme ho mali uz davnejsie pred tym, nez v KE zacali NP autobusy...
Reply on: Diggi #235:
Rucnu. Elektricku uz nie.
Reply on: Ferro #232:
presne , cakam uz len na ruzovu 21traci
Reply on: Vladimír #224:
Co sa ti paci na tom ze vozidlo nieje plne nizkopodlazne? Vies vsimavost hovori ze CITARO ma pri zadnych dverach schod , skoro ako jeden vas presovsky Citybus.
Reply on: Diggi #220:
Stale existuje ta sluzba je to 1905x a 1906x dobeda jazdi spicku na 19 -ske 37 v sedle , potom prejazd do USSTELu na OBJEDNAVKU potom 19 v spicke a nakoniec 52.
A tá prešovská 12-ka bude mať akú plošinu?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.