No konkretne zastavka Aupark je v tomto zmysle atypicka, lebo samotne nakupne centrum si ju vybudovalo na vlastne naklady (na tom mieste predtym ziadna zastavka nestala), ale bezne je "prenajimanie" zastavok -- typicky priklad je zmena nazvu zastavky pri Polus City Centre ci naposledy tolko diskutovane premenovanie zastavky Predstanicne namestie na Kooperativa.
No i ja som mal to stastie na slavnu dvojicu v zneni ujo a teta zo sekcie R /dnes 15.23 na L9, suprava 378-379/. Boli velmi nenapadni, v kuse v ruke cosi drzali, nenapadne chceli skryt vykukajuci odznak a v druhej zase listky
Nedalo mi, aby som nepozrel do mudrej knihy. A tu mas presne vyjadrenie k zeleznicnym vyhybkam na rychlodrahe:
Capy zaverovych hakov su klbovym sposobom spojene spojovacou tycou a prestavnou tycou s prestavnym zariadenim, co v pripade miestne stavanych vymen (ako je tomu na rychlodrahe) predstavuje paka vymennika so zavazim.Na kontrolu jazykov tychto vymen v spravnej polohe a na znemoznenie ich neopravneneho prestavenia sa pouziva jednoducha, resp. odtlacna vymenova zamka, ktore su pripevnene k pate kolajnice.Je to zariadenie nerozrezatelne.
Prestavniky umoznuje prestavovat vymeny na dialku. Mechanicke, podla typu, az do vzdialenosti 530 m od miesta obsluhy. A je to zariadenie rozrezatelne.
Takze sa ospravedlnujem za nepresne informacie.
Dnes bol inak neznámymi silami silne narušený revízorský bermudský trojuholník, pretože keď som išiel do práce na spoj L6 o 11:44 z SOU dopravného, už hádam zo 100 m vzdialenosti som si všimol, ako zrejme z vystúpeného autobusu v smere z Nám. osloboditeľov odušu bežia dve "nenápadné" tety revízorky. Keby som vodičovi, ktorý sa už so mnou začal rozprávať a rozptyľovat, nepovedal, že dobiehajú "jeho kolegyne", hádam by im aj zavrel dvere pred nosom. V "B" voze však akosik nenachádzajú čierne ovečky, takže razom na poslednú chvíľu sandokansky preskakujú a "čistia voz" sťaby Tašunko Sapa. Ešte sme ani nedorazili na zastávku Zimný štadión a teta revízorka, aj keď vidí, že sa bavím s dispečerom-brigádnikom na električke, trvá na preukázaní cestovného dokladu. Flegmaticky a trucovačne ho vyťahujem a zdržiavam ju. Medzitým ešte odušu vypisuje stazku u vodiča a obe znova za zvonenia výstrahy sandokansky vyskakujú a ešte bezočivo stihnú spredu obísť súpravu a hor sa do zatvárajúcej sa šestky na Moldavskú...! :o)
Ono to bol totiž spoj, ktorý z Leteckej akadémie o 16:51 premáva len po Mlynskú baštu a tam si to zrejme zabudol prehodiť. Nuž čo, stáva sa (i keď občas často..). Ja som ho už videl vlastne keď išiel z Leteckej akadémie o 17:21 a mal riadne nahodený smer Lorinčík (bez hlásenia zastávok).
Práve ten istý autobus 5222 na linke 22 som dnes dnes cca o 17.10 videl na zastávke OD Mier - na bočnom paneli mal vypísané že "len po Mlynskú Baštu". Pritom mal namierené smerom k Tescu.
Druhá moja dnešná negatívna skúsenosť (časovo ale prvá) bola dnes ráno v autobuse (nevšimol som si číslo, ale bola to zelená Karosa B 741) na linke 18 z Furče smerom k Amfiteátru. Tento hlásil zastávky o jednu pozadu.
Pre cestujúcich-Košičanov je to smiešne, mimokošičanov to môže pomýliť (môžu sa tu aj stratiť :-)). A pre Dopravný podnik je to hanba.
~> Sarko - co ja som si vsimol, tak na neviemktorej B932ke (zhodou okolnosti na L22) na zadnom transparente bola 22 zobrazena mierne tenko a pekne symetricke obe dvojky, na rozdiel od ostatnych, kde prevazovali tucne dvojky.
O 17:38 som sa blížil na zastávku Nám. osloboditeľov a nie, nebojte sa, nedobiehal som, len som videl najnovšiu verziu BUSE! Na L22 to bola klasicky 5222, na ktorej už na prvý pohľad bolo vidieť, že čísla sú o poznanie tučnejšie a symetrickejšie (na výšku, aj šírku 5 bodov, pri staršom sú 4 body na výšku a 4 až 5 na šírku). Na vnútornom displeji sa po zobrazení času a pásma sú číslice času a pásma o jeden bod vyššie, čo je tiež poznať na prvý pohľad. Musím povedať, že táto zmena je už naozaj príjemná. Aj z veľkej diaľky sú čísla viditeľné (porovnal som s hneď za ňou idúcou 5227 na L20). Akurát by som skritizoval číslo na vnútornom displeji, ktorého hrúbka sa zmenila už v predošlých verziách BUSE a zdiaľky číslo dosť splýva. Tu by som navrhol autorovi, aby sa ho pokúsil urobiť na štýl čísel času a pásma, ako je to pri spomínanej najnovšej verzii. Tie su naopak dosť zreteľné a nesplývajú tak, ako súčasné číslo linky. Týmto si dovolím 1018 pochváliť, ale nie že sa nám namyslí... :o)
Som zvedavy, ci sa bude zastavka nadalej volat oproti (alebo blizko pri) tom novom Auparku. Namestie Osloboditelov alebo Aupark. Narazam na to, ze v Bratislave sa da prenajat (alebo kupit - neviem co z toho je vhodnejsie) zastavka.
O akych mechanickych prestavnikoch na rychlodrahe to pises? Ze by tam potom boli aj stavadla? Tie vyhybkove spojky vyhybni su zeleznicne vyhybky zabezpecene mechanickymi vymenovymi a odtlacnymi zamkami. Tuto temu sme tu pred casom so Sarkom podrobne rozoberali. Predpokladam, ze si sa len pomylil v nazvoslovi.
Po rekonštrukcii sa zmenilo len zhlavie vedúce do slučky, t.j. 3 žliabkové výhybky za železničné, s tým, že sa zmenila aj ich poloha (vznikla koľajová spojka). V samotnom obratisku sa nachádza ešte celkovo 8 žliabkových výhybiek vyrobených vo Vítkovických železiarňach. Vo vonkajšej slučke sú to 3 výhybky (2 proti hrotu, 1 po hrote) a vo vnútornej-obojstranne prejazdnej sa nachádza 5 výhybiek, z toho jedna vedie na slepo ukončený kanál. Ten mal prvotne slúžiť na čiastkové opravy vyskytnutých sa porúch, medzitým však našiel využitie pri odstavovaní súpravy 3xT3, aby sa v špičke do obratiska zmestili všetky vlaky. Rozpadajúce pätky kanála sa však neopravovali, takže pred časom došlo k demontáži koľají na kanáli, aby niekoho nenapadlo vojsť "do pasce" a vstup sa zakázal červenou tabuľou. Len pre zaujímavosť, kanály vo zvyšných dvoch obratiskách, kde sa nachádzali vlaky dispozičnej zálohy (OC Važec, Št. Lokomotívy), boli zasypané.
A na rychlodrahe su klasicke zeleznicne vyhybky (tvoria kolajove spojky) s mechanickymi prestavnikmi a prenosnymi vymenovymi zamkami. Ale je pravda, ze sa prakticky nevyuzivaju.
Ako je to v slucke v USS? Mam take informacie, ze po rekonstrukcii su tam tiez take iste vyhybky, ako pri Strojari-uzamykatelne. Vies to upresnit?
Takéto výhybky, do ktorých nepasujú klasické tága (perové výhybky), máme v KE už 3:
-Športová hala (v smere z NMM na Čs. armády alebo Kuzmányho)
-Hotel Strojár (odbočenie do slučky Hotel Strojár)
-VSS križovatka (v smere z OC Braniska na Južnú tr. alebo Alejovú ul.)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Ono to bol totiž spoj, ktorý z Leteckej akadémie o 16:51 premáva len po Mlynskú baštu a tam si to zrejme zabudol prehodiť. Nuž čo, stáva sa (i keď občas často..). Ja som ho už videl vlastne keď išiel z Leteckej akadémie o 17:21 a mal riadne nahodený smer Lorinčík (bez hlásenia zastávok).