Reply on: balky #2297:
Po rekonštrukcii sa zmenilo len zhlavie vedúce do slučky, t.j. 3 žliabkové výhybky za železničné, s tým, že sa zmenila aj ich poloha (vznikla koľajová spojka). V samotnom obratisku sa nachádza ešte celkovo 8 žliabkových výhybiek vyrobených vo Vítkovických železiarňach. Vo vonkajšej slučke sú to 3 výhybky (2 proti hrotu, 1 po hrote) a vo vnútornej-obojstranne prejazdnej sa nachádza 5 výhybiek, z toho jedna vedie na slepo ukončený kanál. Ten mal prvotne slúžiť na čiastkové opravy vyskytnutých sa porúch, medzitým však našiel využitie pri odstavovaní súpravy 3xT3, aby sa v špičke do obratiska zmestili všetky vlaky. Rozpadajúce pätky kanála sa však neopravovali, takže pred časom došlo k demontáži koľají na kanáli, aby niekoho nenapadlo vojsť "do pasce" a vstup sa zakázal červenou tabuľou. Len pre zaujímavosť, kanály vo zvyšných dvoch obratiskách, kde sa nachádzali vlaky dispozičnej zálohy (OC Važec, Št. Lokomotívy), boli zasypané.
Sarko
Takéto výhybky, do ktorých nepasujú klasické tága (perové výhybky), máme v KE už 3:
-Športová hala (v smere z NMM na Čs. armády alebo Kuzmányho)
-Hotel Strojár (odbočenie do slučky Hotel Strojár)
-VSS križovatka (v smere z OC Braniska na Južnú tr. alebo Alejovú ul.)