Co sa ti paci na tom ze vozidlo nieje plne nizkopodlazne? Vies vsimavost hovori ze CITARO ma pri zadnych dverach schod , skoro ako jeden vas presovsky Citybus.
Stale existuje ta sluzba je to 1905x a 1906x dobeda jazdi spicku na 19 -ske 37 v sedle , potom prejazd do USSTELu na OBJEDNAVKU potom 19 v spicke a nakoniec 52.
Vlado : Dlho si nebol v KE. Vodič nejde pomedzi cestujúcich, vodič má vlastné dvere.
A včase keď cestujúci nastupujú/vystupujú je už vodič pri dverách a hneď vyklopí plošinu.
Ale PO, necháš nastúpiť cestujúcich, zatvoríš dvere, vyklopíš plošinu, otvoríš dvere, nasáčkuje sa vozíčkar, zatvoríš dvere, zaťahuješ plošinu. To máš ako keby si prišiel do jednej zastávky 2x.
A ako som už písal vidím na 19-ke min. vozičkárov v priemere raz za týždeň, či už na KVP, alebo na Opátskom, Jazere, Terase.
19-ka získava na popularite.:-)
Košický Solaris je už preč, lebo žiadnu plošinu nevysúva, lebo žiadnu plošinu vysúvať nemusí, lebo žiaden vozičkár nechce vystúpiť, lebo žiadneho vozičkára nevezie...
Sorry, ale nechápem. Ty tvrdíš, že čas počas ktorého:
vodič stlačí tlačidlo na plabnej doske, plošina sa vysunie, dvere sa otvoria, vozíček vystúpi, dvere sa zatvoria, vodič stlačí tlačidlo na palubnej doske
JE DLHŠÍ AKO čas počas ktorého:
vodič vezme ten štvorhran na uchopenie plošiny (abobo ako sa to volá), otvorí kabínu, pomedzi cestujúcich alebo popri vozidle zvonku prejde ku stredným dverám, zasunie štvorhran do plošiny, plošinu manuálne vyklopí, vozíček vystúpi, vodič zdvihne plošinu a umiestni ju do pôvodnej polohy, pomedzi ľudí alebo zvonku popri vozidle prejde do kabíny, zavrie kabínu a odloží štvorhran
?????????
Nechápam...
takmer pravidelne prechadzam Moldavskou cestou, a prave vcera som si spomenul na to, ze sa Vas pokusim opytat na jednu vec. Zastavka OC Kaufland (linky c. 21, 22, 23 a 25 - smer Saca) je stale umiestnena pred krizovatkou Popradska, Baumax, Moldavska, a tusim, ze sa este nachadza v odbocovacom pruhu. Chcem poukazat na to, ze za krizovatkou je vybudovana nova zastavkova nika, aj s vodorovnym znacenim BUS. Nachadza sa priamo pred OC Kaufland, a ma urcite lukrativnejsiu polohu pre cestujuceho, ci uz smeruje na nakum do Baumaxu alebo Kauflandu! Stacilo by tam postavit oznacnik, a existovala by tam konecne poriadna zastavka. Myslim si, ze by ju viac vyuzivali aj cestujuci! Tak, pytam sa opat, kde je problem vyuzivat ju?
V Citare ku sedadlam celkom vzadu musis prekonat 2 schodiky a hlava sa Ti len-len nedotkne stropu. Nad bubnami 1. napravy sa mi zda nevyuzite miesto, mriezky na odkladanie batoziny po oboch stranach sa tuto chybicku akoby snazili iba zakryt. Sedadla po stranach bubna pravej 1. napravy su akoby zaliate do jednej formy (pod nimi je palivova nadrz), nemas kam dat nohy a sedis vysoko. Otvor do nadrze je tiez vyrieseny nestastne, prave medzi 1. a 2. sedadlom vpravo, zasahuju do okna, je velmi vysoko a brani vo vyhlade. Ak by som mrkol na fotky, nasiel by som toho viac. Preto sa mne viac pozdava Solaris.
Pekne si to napísal a súhlasím, až na to, že ručné vyklopenie plošiny je rýchlejšie ako elektrické. To si na to ako prišiel? Pozorovaním?
Re #222 Sarko: Mne sa dizajn a vôbec priestor pre cestujúcich zdá lepšie vyriešený v Citare, ak porovnávame 15m verzie. Po technickej stránke vozidlá porovnať neviem.
Zda sa, ze zeleny "kosicky" nater sa nepaci iba mimokosicanom . Ja si uz taky Solaris ani v inom natere neviem predstavit a ked som videl prve Plzenske Urbina 15 v cerveno-bielom natere, povedal som si - zelena im pristane viac!
Re #217 Bobo39:
SOLARIS URBINO 15 aj MERCEDES-BENZ CITARO som videl, fotil, viezol sa a musim povedat, ze na Solarise je uz na prvy pohlad badat lepsiu dizajnovu prepracovanost. A keby aj nie (dizajn je predsa druhorady), DPMK je jeho vyhradnym dodavatelom pre SR, takze cena hovori za vsetko. Bodaj by Kosice krizovali uz len Urbina a Trollina!
Re #221 1018:
A neodisiel by si z Kosic, keby boli troliky Kotasove, ale tmavomodre? Biela, seda a modra velmi idu k sebe a navyse by sa charakterizovali tak ako su zakreslene v schemach siete MHD. A ako hovori Isidor, elektricky si nechame cervene .
Bobo39: Na linku 22? Bol si niekedy na Pereši alebo v Lorinčíku? Myslím na otočkách, ale aj tak všeobecne, aký tam majú povrch ciest... Na ostatné myslím dostatočne aj za mna odpovedal Diggi.
Zdenko: ešte zariadiť aj na trolejbuske, aby prešli na Kotasovu ale zelenú ako v Plzni a sľubujem, že z Košíc nikdy neodídem. Mesto sa k DPMK ostatné roky nechová nejako priateľsky, tak prečo by sme mali mať mestské farby? Máme vlastné, symbolizujúce ekologickosť MHD.
BoBo : A prečo by mal Solaris chodiť na iných linkách a naviac trhaných? Veď stále viac vozičkárov využíva Solarisy na 19-ke. Ja vidím každý týždeň minimálne jedného a naviac ručné vyklopenie plošiny ke určite rýchlejšie ako elektronické vysunutie.
Istý čas bola jedna služba keď trhaná 19-ka robila aj 52-ku.
Na iných linkách môžeš vidieť Solaris len ako zálohu, teraz zvykne byť jeden na 3A, a boli časy keď boli Solarisy rozhádzané po všetkých linkách, ale len cez víkend. Tie su už našťastie preč.
Teda, je to nízkopodlažné vozidlo a cieľom je sprístupniť mesto aj pre imobilných ľudí a to by sa im veľmi nedarilo ak by boli tie busy vždy inde a naviac Košice ešte stále nemajú garantované spoje, no zlepšuje sa to a ako som už písal Solarisy sú aj cez víkendy na svojich linkách
budem strucny v Bratislave je kolko druhov naterov? Pokial by som vysiel von z baraku ( na TRNKU) tak by som napocital vyse 10 druhov. Sice farieb sa drzite ale tych odtienov a vzorov je dobludu.
Zo zelenym naterom sa zacalo v 1995 prichodom Ikarusov 280.87 ktore dodalo ASKO v tkz. ekologickych farbach pretoze tato seria Ikarusov uz splnala normy EURO. Od vtedy sa dodavaju zeleno biele vozidla. Je to pre kosicke vozy pekna farba a som plne za nu. Vies nevyzeralo by to bohvie ako keby si mal tmavo - zlty nater na autobuse. Nepasuje to na nase vozy a ako uz spominal ISIDOR a davnejsie aj DIGGI
A na to si ako prisiel? Pokial viem po technickej stranke je Solaris lepsie konstrukcne stavany a chvalia si ho aj vodici ktory skusali aj Citaro a Citaro sa im vobec napacilo. Blba manevrovatelnost co dvere to ina technologia otvarania dvery, nezmyselne priecne ulozenie kardanoveho hriadela , motora , a kopu inych nedostatkov... Tak mi vysvetli ako si prisiel na to ze to je super voz?????
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ikarus
takmer pravidelne prechadzam Moldavskou cestou, a prave vcera som si spomenul na to, ze sa Vas pokusim opytat na jednu vec. Zastavka OC Kaufland (linky c. 21, 22, 23 a 25 - smer Saca) je stale umiestnena pred krizovatkou Popradska, Baumax, Moldavska, a tusim, ze sa este nachadza v odbocovacom pruhu. Chcem poukazat na to, ze za krizovatkou je vybudovana nova zastavkova nika, aj s vodorovnym znacenim BUS. Nachadza sa priamo pred OC Kaufland, a ma urcite lukrativnejsiu polohu pre cestujuceho, ci uz smeruje na nakum do Baumaxu alebo Kauflandu! Stacilo by tam postavit oznacnik, a existovala by tam konecne poriadna zastavka. Myslim si, ze by ju viac vyuzivali aj cestujuci! Tak, pytam sa opat, kde je problem vyuzivat ju?