Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Caute Kosicania.videli ste uz Marcedes Benz CITARO?Je oveľa lepsi ako SOLARIS URBINO 15.Preco ho v Kosiciach nemame?

Preco chodia solarisi furt len na tych istych linkach.Od kedy mame solarisi neviem ci uz nejaky isiel aj na linke 22 alebo na byvalej 57.Na 55,56,54,52 atd.Caute Napiste co si o tom myslite.E-mail:bobulko@centrum.sk
Hm... mne sa zelena na autobusoch velmi lubi, opakujem - len na autobusoch! Farby mesta sa tu uz kadekto pokusil stvorit viackrat (vid elektricky) a nijako sa to nepresadilo, a nijako mi to ani nechyba.
Na druhej strane elektricky by podla mna mali byt vzdy cervene, proste to k tomu patri, velmi pekny a moderny je brnensky nater KT8D5N, keby aj nasa 521 takto dopadla...
Reply on: Diggi #214:
Nemam vobec nic proti vasim kosickym autobusom. Konkretne:
Solaris Urbino 15;
TAM 272;
Novoplan C-12;
Ikarus 435 a Ikaruas 415;
Karosa B 932 a B 932E;
Karosa B 941E;
Karosa Irisbus B 952,

ale preco su vsetky natrete zelenou farbou? Koho to bol napad? Vam by sa nepacilo, mat ich natrete vo farbach vasho mesta?

Dakujem, majte sa...
Vlado : Dobre hovoríš súvisle, až mi je to divnô :-))), ale ja chodim busom a som rýchlejšie než vlakom a to ešte nebolo otvorené Branisko.

Sarko : Možno teraz. Ja som to skúšal v máji a nedalo sa.

Papyr : Vaše letisko je takmer v meste. Naše na zelenej lúke.Určite by bola iná situácia ak by bol terminál v Barci, teda kde je dnes aeroklub.
Reply on: Vladimír #207:
Veď DPMK je v tom dobrý! No nie? :-ň
Reply on: Diggi #209:
Vzrusuje ma kosicke letisko, bo ine v okoli mojho trvaleho bydliska nie je. Linka Praha-Presov dolietala niekedy v roku 1950 abo tak. A sice mozno do Prahy nelietam, ale casto lietaju moji znami, pre ktorych furt musim zhanat odvoz. A od noveho roku mozno budem lietat aj ja, pretoze termin letu spravidla dva tyzdne vopred poznam.

Keby sa este stale lietalo do Presova (joj, zase rypem, ja viem) a civilne letisko by bolo tam, kde je vojenska vrtulnikova zakladna, tak mam spojenie do centra a na stanicu trolejbusom v spicke v 10min., mimo spicky v 15min., cez vikend v 30 min. int. ... ale to su len take moje plky a fantazmagorie 🙂
Reply on: Diggi #209:

Skusil som si na www.skyeurope.sk "akoze" rezervovat letenku za 990,- Sk. Ked cestujem, minimalne mesiac dopredu o tom urcite viem, tak som skusil a miesta boli volne. Skusal som dalej a zistil som, ze miesta za 990,- Sk su volne aj 15 dni vopred, a to je leto a sezona. Najblizsie, ked pojdem smerom k Prahe, cestujem lietadlom.
Reply on: Diggi #209:
Inými slovami, Východoslovák si nemôže dovoliť lietadlo, lebo je drahé, a tak pôjde do Prahy vlakom, ktorý je drahší ako lietadlo..., tak?

Lacnejší je len autobus, ale tomu zodpovedá aj (ne)pohodlie cestujúcich.

Jednoducho si myslím, že je úplne normálne, že k jednému druhu verejnej dopravy (letecká) nadväzuje na ich styčnom bode (letisko) iný druh verejnej dopravy (mestská).

Ak DPMK robí dopravu pre Košičanov a ich návštavníkov (napr. tranzitujúcich cestujúcich), nechápem, prečo by mal ignorovať obsluhu letiska. Je to tak isto pochybné, ako keby sa jedného dňa DPMK rozhodol, že železnica je drahá, a tak nebude jazdiť k železničnej stanici.

Preto ešte raz, som veľmi potešený zmenami k 1.8.2003.

1018: Tak potom som zle pochopil informáciu ja.
Nebol som tu dni a mam pocit, že som prišiel do materskej škôlky. Papyr, čo Ťa vzrušuje košické letisko? Veď aj tak nelietaš do Prahy. Ja som chcel ísť do Prahy lietadlom, ale keď som si pozeral ceny, skoro ma vystrelo. Letenka stála síce 990Sk, ale musel bz som si ju rezervovať 3 mesiace dopredu. A čo sa týka ekonomickej situácie na východe viac sa prikláňam k názoru BM. Aj keď uznávam, že 23-ka bude viac vyťažená ako 33-ka.
A ak sa pamätám, tak o tom sme sa už dosť naťahovali na MD. Tak nechápem, čo sa tu tak paprčíte.
1., Zastávka Hypermarket Tesco - vchod bola po spustení OC Baumax premenovaná na Hypermarkety Tesco a Baumax.
2., IS BUSE nemá pre linky 22 a 23 nejaké prevratné zmeny, len nakoľko tam chodia prevažne tie isté vozy (5222, 5233), tak som to vynovil. Chýbajú im pre hlásenie vetvy 22A, 22B, 22C a 23A. Ale samozrejme prežili by aj bez hlásenia, ciele vedia využiť od inakadiaľ. Každopádne cieľ musia mať vypísaný. Nemuseli by, ak majú doplnkovú mechanickú (mnou vlastnoručne vyrobenú) tabuľu.
Reply on: Dopravák #206:
Ja sa nehnevám, ale navrhol si "lepšie" riešenie, ktoré je nehospodárne zbytočne drahšie. 😉
Okey,súhlasím! Nehnevaj sa 🙂! Bol to iba môj osobný názor(za ktorým si stojím 🙂...)
Reply on: Dopravák #203:
Trochu Ťa odcitujem:
"Linka č. 22A ďalšia blbosť(preto,lebo ja nesúhlasím s delením liniek na A,B,C...).
Namiesto toho mohla byť zriadená linka č 73(alebo iné číslo-to je jedno,len nech je to trolej).Smer Mlynská bašta - Trolejbusová."

Linky č. 22 + 22A zmákneš s dvoma autobusmi. Ak budeš robiť len samostatnú linku 22, potrebuješ tiež dva autobusy. To znamená, že variant DPMK je 2 autobusy (spolu 2 vozidlá) a Tvoj 2 autobusy + 1 trolejbus (spolu 3 vozidlá). Čistá matematika v tomto prípade dáva za pravdu DPMK.
Reply on: Sarko #202:
Zachovávanie tradícií neznamená konzervovanie toho istého stavu. MHD sa musí vyvíjať. A z tohto hľadiska je na L17 historicky cenný najmä úsek Nám. Maratónu mieru - Luník VIII. Prepojenie stanice a Maratónu dnes zabezpečujú aj iné linky a po vybudovaní koľajovej spojky cez Svätoplukovu ul. k zmene trasy L17 bude musieť dôjsť.

Re #203 Dopravák: Nesúhlasím. Linku "73" som síce navrhol sám, ale nemôžeš ju len tak vtlačiť do dnešného systému liniek bez ohľadu na ostatné linky. Ak už dnes do Džungle jazdí L22, tak najlogickejším krokom DPMK mohlo byť zrýchlenie obehu na tejto linke v špičkovom čase a zavedenie 30´ int. v úseku Džungľa - Mlynská bašta. S dvomi vozidlami robiť linky 22+22A je perfektné, za touto zmenou stojím plne za DPMK!
A čo sa týka označenia, určite je lepšie označenie 22A ako nejaká celkom iná linka. Prečo? Opäť, psychológia cestujúceho. Označenie 22A pripomína cestujúcemu už známu linku 22, no písmeno A vyjadruje nejakú odchýlku od základnej trasy, v našom prípade ukončenie pri Mlynskej bašte. Iné číslo by cestujúceho poplietlo. Čím menej čísiel, tým lepšie.

Ja s L14 jazdím veľmi často a veľmi dobre jej trasu poznám, a teda viem, kde na Trolejbusovej ul. končí a kde začína. Ja som len mal info, že NÁSTUPNÁ zastávka sa nevolá Hypermarkety TESCO a Baumax, ale Hypermarket TESCO-vchod. O VÝSTUPNEJ zastávke viem, že bola posunutá až k vjazdu do garáží a pomenovaná Hypermarkety TESCO a Baumax. Skrátka, podľa mojich informácii sá nejedná o jednu zastávku, ale o dve jednosmerné zastávky. Opakujem, ak samýlim, opravte ma.
Linka č.22A ďalšia blbosť(preto,lebo ja nesúhlasím s delením liniek na A,B,C...).
Namiesto toho mohla byť zriadená linka č 73(alebo iné číslo-to je jedno,len nech je to trolej).Smer Mlynská bašta - Trolejbusová.
Alebo sa mohlo poťiahnúť trolejové vedenie až k zastávke Letecká akadémia a ďalej zo vstupom do podniku z Hornádskej.Tak si predstavujem 100% využitie toho,čo už existuje!A 14TrM by nestáli päť dní na Hornádskej nevyužité.

Vladimír:áno asi máš zlé info.Ak budeš v Ke. prevez sa linkou č 14.Konečná je "HM Tesco a Baumax" tesne pred (cca25m)vrátnicou DP na Trolejbusovej.A keď ide opačne,vychádza z garáže a východziu zastávku má pred vstupom do HPTesco.
Reply on: Vladimír #200:

Stale si obhajoval 40-rocnu historiu L17, teraz Ti je jedno kam pojde?

S tym poriadkom v precislovani som to myslel ako priklad, neviem co mas na mysli tym chvastanim.

Re #196 1018:
Ty si na pisanie prispevku najdi viac casu, definuj konkretnejsie narazky na mna (trebars aj osobne) a nic mi nevytykaj, pretoze do 2. rana som mal na praci nieco uplne ine 😉.
Reply on: Vladimír #200:
Hmmm... pozrel som na CP na tejto stránke, je tam obojsmerná zastávka Hypermarkety TESCO a Baumax. Tak neviem, buď sa to zmenilo alebo som mal blbé info.
Reply on: Sarko #190:
Sarko, ja som nepovedal, že t-L17 musí ísť po Svätoplukovej. Možno sa na stanicu dostane po Štefánikovej a možno pôjde, čo ja viem, na Ťahanovce, čo je oveľa logickejšie, DPMK sa to už v hist=orii viackrát pokúsil presadiť, a cestujúci vždy vybojovali odvolanie tejto zmeny...

Spôsobom objahoby ma len presviedčaš o správnosti môjho postrehu. Celé prečíslovavanie liniek nie je nič iné, ako chvastanie sa pred kamarátmi z Brna, Plzne, či ktovie odkiaľ, že aký my tu máme poriadok v linkovom vedení. Cestujúci Ti na poriadok kašle, lebo ten si na rozdiel od nadšenca nepotrbuje vypísať zoznam trolejbusových liniek. A nadšenec je preto nadšenec, že si trolejbusové linky vytriedi aj sám, vlastnou prácou a skúmaním v teréne.

Re #196 1018:
1. Ja som pre obluhu vnútra Džungle navrhol L14. Normálni nech sa vezú trolejbusom a chronicky sa sťažujúce babky nech sa privezú s L14.
2. Oprav ma, ak sa mýlim, ale má info, že zastávka Hypermarkety TESCO a Baumax je len výstupná - konečná zastávka. Východzou zastávkou L14 je jednosmerná zastávka Hypermarket TESCO-vchod.

Re #199 Nodes: Prečo nie? Veď L22 sa ciele nemenili a L23 by si mohla pri jazde smerom na stanicu nahodiť cieľ, ktorý používali donedávna len vybrané spoje jazdiace po stanicu. Akurát by nehlásila zastávky.
1018: takze 5222 nemusi mat tym padom napisy na displeji o cieli jazdy?
ozaj, domovske vozidla linky 22 ev. c. 5222 a 5233 novu verziu BUSE (od 1.8.2003) nemaju, pripravena sice je, ale su problemy s jej spustenim, nezobrazuju sa po nahrati spravne udaje. netusim ani ja ani technik, kde je chyba, vyzera to vazne, nejaka systemova chyba. dufam, ze sa jej pride na kost do 16.8., kedy by konecne mala ist ta zmena na linkach 25, 30, 32, 38, 52, 56. ak s tym nepohneme, je zle nedobre. ale to len tak medzi nami dievcatami.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.