Ja pevne verim, ze ked uz dojde k zruseniu L5, tak ju nahradia W (hlavne pre studentov). Podla mna redukovat sa da, ale tak, ze vysledok bude = nepouzitelna MHD.
S tou obsaditeľnosťou si je na vine DPMK sám, keď urobil také netransparentné intervaly. Ak DPMK neupraví intervaly alebo linku jednoducho zruší, fakt to svedčí len o tom, že im na tom vôbec nezáleží.
V prvom prípade to bolo dohodnuté medzi vodičom a policajtami. O druhom prípade neviem nič, ale tiež to muselo byť dohodnuté, pretože policajti električky nemerajú. O oboch meraniach mám informácie od policajtov.
Žiadna kamufláž to nebola, i keď je pravda, že od začiatku sa na jej zriadenie nazeralo tak trochu ako experiment. Žiaľ, mesto sa opäť na MHD vykašľalo a čerstvá 5-ka obsluhovaná KT-čkom s priemernou obsadenosťou 30 cestujúcich asi bude musieť byť obetovaná
Mrzí ma, že v tomto meste s všetko robí unáhlene a nepremyslene. Očakával som, že sa podarí presadiť cestovný poriadok na L5 tak, aby sa koordinovala s L6 a R1 a neskôr hádam aj obmedziť nejaké autobusové spoje na Moldavskú.
Netuším. Jedným z návrhov bolo zrušiť prvý a posledný spoj na každej linke. Ale zatiaľ sa nevie nič, len to, že treba obmedzovať. Mám pocit, že tentokrát už ani samotní pracovníci DPMK nemajú fantáziu na to, ČO EŠTE sa dá v Košiciach redukovať...
Re #2065 eMareq: Zrušenie L5 je navrhnuté, nie schválené. Či sa obnoví W, netuším, ale možno hej.
Ja si myslím, že to nie je o obave vyjadriť názor. Keď niekto trvá na svojom, mal by mať aj pádne argumenty.
Hm, takže DPMK ani nepočká do začiatku semestra? Keď ani neobnoví linku "W", tak to som potom presvedčený, že zriadenie L5 bola len kamufláž, ako úplne zlikvidovať prepravu v tomto smere...
V prvom prípade som pritom nebol, ale opýtam sa dotyčného vodiča. Momentálne jazdí na autobusoch. V druhom prípade to bolo bez cestujúcich s úplne novým vozidlom a len rok od úplnej rekonštrukcie rýchlodráhy.
Bratislava:
-dĺžka električkových liniek obojsmerne- 243,8 km
-počet zastávok elektr. liniek obojsmerne- 508
-priemerná vzdialenosť zastávok- 479,9 m
Košice:
-dĺžka mestských el. liniek obojsmerne- 109,2 km
-počet zastávok mestských el. liniek obojsmerne- 218
-priemerná vzdialenosť týchto zastávok- 500,9 m
-dĺžka R-liniek s označením "Z" obojsmerne- 159,4 km
-počet zastávok R-liniek s ozn. "Z" obojsmerne- 147
-priemerná vzdialenosť týchto zastávok- 1084,4 m
-dĺžka R-liniek bez označenia "Z" obojsmerne- 243,8 km
-počet zastávok R-liniek bez ozn. "Z" obojsmerne- 170
-priemerná vzdialenosť týchto zastávok- 1434,1 m
Ejha, tak 5 sa nam rusi. A ja som sa nou nebol este povozikat, kade -- tade . Co bude namiesto nej? Opat W (premavat len cez nedele samozrejme) alebo uz len R1? Som zvedavy ci DP na tejto linke nieco zarobil alebo stratil.
Ad rýchlosti: Človek aby sa už pomaly začal báť vyjadriť svoj postreh, lebo hrozí, že sa tu pol fóra povadí...
Od soboty sa zavádza ten nový Optima bus. Zdesenie pre Optimu však bolo, že DPMK do ďalšieho obmedzenia dopravy, ktoré ako som spomínal má košického cestujúceho postihnúť v priebehu februára, započítal zrušenie L5. Reálne tak hrozí, že najnovšia košická linka sa nedožije ani prvého mesačného výročia svojho vzniku a Optima bude vrážať prachy do Busu, ktorý sa bude kľukatiť kade-tade po sídliskách a pritom z centra pôjde raz za hodinu R-ka!
Lenže ak máte podstatne dlhšie medzizastávkové vzdialenosti (čo tvrdíš Ty, ja to neviem) a zhruba rovnaké cestovné rýchlosti, tak z toho jasne vyplýva, že v BA sa jazdí rýchlejšie.
I.
O dĺžke L6 sa hádať nebudem, všade sú uvedené iné údaje. Jazdná doba na L6 je 22'/24'/28'. Je mi jasné, že Ti vyhovuje uvádzať schválne práve 28' min...
Takže ešte raz, po sčítaní všetkých jazdných dôb v oboch smeroch a dĺžky všetkých liniek v oboch smeroch, je priemerná cestovná rýchlosť bratislavskej električky 20,57 km/h a priemerná cestovná rýchlosť košickej električky 26,7 km/h.
Aby som bol objektívny, v príspevku #2019 som rozdelil aj mestské (cestovná rýchlosť 20,49 km/h) a rýchlodrážne linky (cestovná rýchlosť 31,02 km/h), z čoho jasne vyplýva, že električky v meste sú porovnateľne rýchle a na rýchlodráhe podstatne viac.
Áno, opravujem sa, v príspevku #2049 som pre L6 uviedol jazdnú dobu 22'. Správne som to prepočítal v príspevku #2017 s 24'.
Ale aj tak pre košickú L6 vychádza cestovná rýchlosť 18,5 km/h (7,4/0,4=18,5 km/h) a teda nie ako uvádzaš Ty, čo počítaš podľa času v špičke. Ber priemer jazdnej doby, nie čas v špičke! Alebo chceš košickú L6 počítať schválne v špičke a bratislavskú L8 v sedle?
Okrem toho, aj keď obe porovnávané linky majú rovnaký počet zastávok, linka v BA je o celý kilometer dlhšia, a teda má väčšiu priemernú vzdialenosť zastávok (t.j. o niečo rýchlejšia).
A ešte jeden detail, nerozprávame o prevádzkovej rýchlosti, ako uvádzaš, ale o cestovnej rýchlosti. To len aby bolo jasné, o čom sa bavíme.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
I.