Reply on: BM #2060:
O dĺžke L6 sa hádať nebudem, všade sú uvedené iné údaje. Jazdná doba na L6 je 22'/24'/28'. Je mi jasné, že Ti vyhovuje uvádzať schválne práve 28' min...
Takže ešte raz, po sčítaní všetkých jazdných dôb v oboch smeroch a dĺžky všetkých liniek v oboch smeroch, je priemerná cestovná rýchlosť bratislavskej električky 20,57 km/h a priemerná cestovná rýchlosť košickej električky 26,7 km/h.
Aby som bol objektívny, v príspevku #2019 som rozdelil aj mestské (cestovná rýchlosť 20,49 km/h) a rýchlodrážne linky (cestovná rýchlosť 31,02 km/h), z čoho jasne vyplýva, že električky v meste sú porovnateľne rýchle a na rýchlodráhe podstatne viac.
Sarko
Podľa môjho názoru je Tvoj výpočet zavádzajúci, pretože vzhľadom k podrobnejšiemu výpočtu porovnávaš neporovnateľné dĺžky liniek a počet zastávok. Ja som sa držal pravidla spočítať dĺžky všetkých liniek obojsmerne a na základe súčtu dôb obehu podľa CP (uvedených napr. na www.imhd.sk) to všetko spočítať spolu.
Čo tak pri konkrétnom podrobnom výpočte zobrať linku s porovnateľnou dĺžkou a porovnateľným počtom zastávok?
Čo tak zverejniť celý postup výpočtu, aby sme si mohli overiť správnosť výpočtu (ako som to urobil aj ja)?
Ja som sa nikde necekol o 0,2 km, dĺžku košickej L6 beriem z materiálu, ktorý mám priamo z DPMK. Všimol som si, že v každom materiáli je iný údaj. V služobných CP je to 7,2 km, v internom materiáli 7,1 km, v "storočnici" 7,4 km a človek, vyber si...
Ak už máme porovnávať dve rôzne linky v BA a KE, myslím si, že je možné porovnávať len podiel dĺžky linky voči jej jazdnej dobe. V uvedenom prípade vychádza vyrovnaný výsledok:
BA-dĺžka L5 jednosmerne=19,85 km
jazdná doba podľa CP 52 min.=0,86666667 hod.
19,85 km/0,86666667 hod.=22,9 km/h
KE-dĺžka L6 jednosmerne=7,4 km
jazdná doba podľa CP 22 min.=0,36666667 hod.
7,4 km/0,36666667 hod.=20,2 km/h