Reply on: cedin #81376:
Životnosť električky nie je 20 rokov. Nikde v civilizovanom svete to takto nie je. Takže tu máme dve zásadné odlišnosti:
1. Tu kupujeme električky nové len dátumom výroby, nie koncepciou, nenáročné na údržbu a na cene sa to nejako radikálne neprejavuje.
2. Za dvadsať rokov zhumpľujeme a nastrčíme ruku, nech dajú nové. Veď boli "lacné" (sebaklam), tak o polovicu kratšia životnosť nie je problém (druhý sebaklam).
Ku kapacite. Keď chceš sólovoz, tak si ho kúp za vlastné alebo pýtaj subvenciu na gumokol. Škrtanie metrov/výkonov má za dlhodobý výsledok vyháňanie ľudí do IAD a poloprázdny 22,5 m voz v porovnaní s poloprázdnym 15 m vozom až taký brutálny rozdiel nie je. A nikde nie je napísané, že električka nemôže mať „divokejší“ obeh a za deň môže pokojne vystriedať aj 2 či 3 klasické mestské linky (nemyslím prejazdy na R).
veteran
V prípade elektrobusov som napr. z dosť vysokých štruktúr počul, že nás to stálo len 5% sumy (čo dal DPMK), takže nevadí, urobíme pokusných králikov aj keď to nebude nejako extra účelne riešenie pre Košice. A ja toto považujem za úplne zvrátené.
Variá sú to samé v bleděmodrém.