Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dopravák #812:
Akurát mi na tom vadí údajný nástup cez predné dvere. Nebesia, prečo DPMK robí poriadky s nepltičmi vždy tak, aby na to doplatili aj poctiví platiaci cestujúci???!!!

Re #814 J: Poviem to asi tak, že existuje termín, ktorý by som rád stihol. Ten sa skutočne blíži a myslím, že aspoň v takejto, zaiaľ obmedzenej forme, ako ke.imhd.sk by sa to mohlo spustiť.
Vladimír: No stačí. Mne ten pojem hovorí tak do mesiaca, dvoch. Asi ani sám nevieš kedy to stihneš čo?
Dnes som takú raziu na 11-ke zažil (škoda, že pri internátoch som vystupoval). Brutálna sranda. 5 (čítaj päť) revízorov na 1 Ikarus 435. Boli dosť tvrdí, dokonca mali aj zmysel pre humor. Konečne sa s nimi niečo robí. Aj keď či nejaké peniaze vymôžu, o tom si už dovolím pochybovať.

A ešte pochvala pre vodiča 5230, 13-ka, 21.00 z Nám. MMM, vynikajúca jazda.
Ináč, revízori majú nasledujúce týždne "sústredenie" na L11. Budú robiť tzv. sprievodcu a nástup je cez predné dvere. Samozrejme to platí len pre Luník IX.
Až tak do detailov by som nešiel. TAM bus tam chýbal, je však iba jeden a v košickej mhd zastupuje teda mizivé percento, naviac kto by sa chválil vrakom. Viac mi tam chýbala C744-ka, ktorá bola odstavená v predu. C734 sú v Šaci a sú to vraky, ktoré sa majú tento rok tiež vyradiť. A Ik280.87, skôr by som si pýtal 280.10 konkrétne 4126, je to veľmi pekný voz.

Vozy sa prezentovali všeobecne, mal si tam Ik280, tak načo tam trepať ďalšie vraky, to isté 15Tr. Takmer to isté.

Vozový park bol zastúpeny takmer kompletne, chýbal len ten TAM.

C744, C734 a iné verzie IK, sa odlišujú od vystavených vozov len v detailoch, alebo usporiadaní interiéru a len by kazili celkový dojem a nádhernú zeleno - bielu kolónu vozidiel
Reply on: J #808:
Aby som nezabudol, samozrejme, ďakujeme Ti za opravu, už som to, aj keď nie som správca KE sekcie, opravil.
Reply on: J #808:
Doplním Ťa - v !!!Zlínery"!!! (má byť Zlíneri).

Stránky po.imhd.sk sa dočkáš vo veľmi dohľadnej dobe 🙂 Stačí takáto odpoveď?
Ako nechcem sa dotknúť autora posledného updatu s fotkami Karos ale pri tretej fotke je chyba "Karosa C !!7444!! #3101 po generálnej oprave v Zlínery." a pri štvrtej fotke "Karoska vrakoska #3105, !!na!! v garážach na VŠA."
Výkričníkmi je označená chyba.

Vladimír: Kedy bude www.po.imhd.sk?

BM: Kedy už budú tie vozy. Teda katalóg a popis typov vozidiel?
Neviem, ci by hlasenie prestupu na ine linky az prilis neunavovalo cestujucich, alebo samotnych vodicov. Ked si spomeniem na reklamne vysielanie hitparady, ktore sme tu uz mali, tak po case sa zacali vo vozidlach diat divne veci. Najskor si to vodici stisovali, lebo im to uz liezlo na nervy (ved aj dnes v niektorych busoch ledva pocujete hlasenie zastavok), potom im autoradia nastavili na max. hlasitost,takze to revalo v celom voze. Tak sa zacali kazit autoradia, z vozov zacali miznut reproduktory, ludia boli nespokojni. Myslim, ze hlasenie zastavky uplne staci (bez prestupov), len aby to bola uplna samozrejmost a nie vynimka.
Reply on: J #805:
Nateraz by som určite v Košiciach na vyhlasovaním prestupov neuvažoval.

Pochybujem, v dobách, keď sa začalo akusticky vyhlasovať, na integráciu nevidiacich do spoločnosti nemysleli.
Papyr: Ja som ten Sanos spomenul preto, aby mi niekto nepovedal, že sme sa bavili o kĺboých autobusoch. Je mi jasné, že ľudia, ktorý navštevujú iMHD a prispievajú do diskus sú väčšinou znalejší v MHD.
Hlásenie sa týka aj Košíc nie?
Myslím si, že autobusy sú rovnako dôležité, niekedy by toho bolo možno veľa, ale to by sa dalo vydržať, nie?

Vladimír:Nebol pôvodný zmysel informovanie nevidiacich?
Reply on: J #795:
Som za, ale hlasit len prestupy na elektricku trakciu, cize na elektricku a trolejbus, ktore povazujem za miestnu kostru dopravy 🙂 Tak tam nikdy nebude milion liniek 🙂
Reply on: J #793:
Sak Vladovi nemusis pisat, ze Sanos je trolejbus, my sme ich mali 🙂 chlapci, ale vsimli ste si, ze toto je kosicke forum?
Reply on: J #801:
Za zmysel ohlásenia zastávky považujem ja osobne informáciu pre cestujúceho, na ktorej zastávke sa vozidlo, v ktorom cestuje nachádza (čím zisťuje, či nemá vystúpiť, prestúpiť, či to nie je zastávka na znamenie, hraničná zastávka tarifných pásiem a pod.). Nejaký iný, "pôvodný" zmysel mi uniká. Aký je to zmysel?
Ešte som zabudol 🙂 Samozrejme, že hlásenie je teraz už štandart služieb, ale pôvodne malo iný zmysel. Pre mňa osobne je oveľa pohodlnejšie si info vypočuť ako prečítať a to aj vo vozoch MHD. Preto radšej pozerám správy ako čítam noviny. U nás je to aj tak jedno, bo aj noviny aj TV je na rovnakej úrovn. TA3 sa črtá ako dosť veľká výnimka a majú parádne nekomentované správy, jednoucho realita tak ako je. A čo sa vám bude ľúbiť, veľmi sa snažia vyhýbať komunálnym správam z Bratislavy, keďže ich heslom je: Slovensko nie je Bratislava. (Aj keď v nej sídlia)
Pardón 25 vozov s 550 busov a 130 T-busov.
sRe #796 Dopravák: Nebol som tam. Taketo akcie mi v sobotu nevychadzaju.
Vladimír: O.K. Nemám prečo ti neveriť, že by si DPMP presviedčal.
Na zastávke D by sa v linkách ohlásil prestup na linku 5 vo vozoch liniek 1, 2, 3 a 4 a vo voze linky 5 by sa ohlásilo prestup na linky 1, 2, 3 a 4.
Nechcem robiť z teba nehumánnu špinu, len chcem upozorniť aj na túto stranu mince. A nejedná sa len o nevidiacich, ale aj disgrafikov a ľudí s rôznymi inými poruchami. Ak to pomôže aspoň jednému je to plus.
Myslím si, že s tou teóriu či úmyslom by sa oplatilo pohrať a dôjsť k prijateľnej úrovni hlásenia prestupov. A čo sa týka tých, ktorý sa sťažovali ?! Na DPB prišlo zopár listov od ľudí, ktorý sa sťažovali aj na to hlásenie, ktoré v Bratislave funguje a to je tak 25 vozov s 550. Vždy sa nájde niekto kto sa bude sťažovať,dôležité je či by DPB (alebo iný prepravca) dokázal tento krok u verejnosti obhájiť a tá by ho prijala.
Reply on: J #795:
Na Tvojich zastávkach A - D by sa na zastávke D ohlásila iba linka č. 5, vzhľadom na to, že tá dovtedy na danom úseku nebola. To si ešte ako-tak viem predstaviť, ale myšlienky vyhlasovania prestupov sa stále bránim.
Nechcem zo seba robiť nejakú nehumánnu špinu, ale koľkým ľuďom toto hlásenie pomôže a koľkým naopak znechutí, znepríjemní cestovanie? Koľko percent cestujúcich je nevidiacich? Z tých nevidiacich, koľko precent cestujúcich nepozná trasy liniek?
Možno niekto môj názor odsúdi, ale akustické hlásenie zastávok považujem za štandard služieb, ktorý vyžadujem (práve tak ma ako Slováka prekvapuje, že nič také nemajú napr. v Krakówe, či v mníchovskom metre), zároveň si však myslím, že všetkého veľa škodí. Sústavné hučanie z reproduktora by cestujúcim znepríjemňovalo cestovanie a celkom určite by sa na to mnohí sťažovali.

Ak by som v Prešove mal také nezmysly ako "Nasleduje Nižné lúky", "Nasleduje Ľubotice", či "Nasleduje Rybníčky", tak by som na DP presviedčal dovtedy, kým by sa to nezmenilo.
Reply on: Nodes #791:
Jasne, akcia sa páčila. (Bol si tam?)


A aj ja sa chcem POĎAKOVAŤ všetkým, čo túto akciu pripravili.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.