Historické zastávkové označníky vyzerajú skôr ako reinkarnácia, podobne, ako košické kandelábre. Vyzerajú fajn, no majú zásadný problém: osadili ich priamo pred svetelné tabule tak, že ich čiastočne zacláňajú. Takto sú viac na oštaru, než na účel.
Veľká škoda, že u nás nie je možné urobiť tomuto analógiu. Viem si to predstaviť maximálne na Námestí Maratónu mieru, no aj tak by šlo len o akýsi pokus o atrapu (ani len pozícia zastávky nesedí).
K snímku vpravo, odstavená 617 a lokomotiva LAEV - "toto je bezbarierovost". Tam nie je zastávka, to nie je nástupný ostrovček, preto tá vačšia vzdialenost od chodníka.
Poznámky k Miskolcu.
Tiež tam nebolo všetko bez problému. Na rekonštrukciu smyčky u nádraží údajne neboli peniaze či to nezahrnoval projekt (?), vozy Skoda tam museli kvoli prípadom vykolajenia jazdit velmi pomalu, stav trval ešte v máji 2015. Už je zrekonštruovaná? Nástupné ostrovčeky sa robili nadvakrát, spočiatku za prevádzky KT a zmiešanej tam boli z boku prirobené akési trámy, velmi nevzhladné. Tento rok už prerobené. Udajne na prianie obyvatelov boli znovu osadené historické zastávkové tabule. Vozový park možeme závidiet.
Praha údajne prejavila záujem o odkúpenie niekolkých KT8.
Musím ťa poštrofac, najdôležitejšiu vec si nenapísal. Zastávky v oblúku obratiska Tiszai pu. – šokujúco bez cik-cak pôdorysu. Asi preto, že nemajú taškentské villamose a neprojektovali im to Brünnbe ? ? ?
No toto, uz mam "vycvicenu" jednu pani na stanici, ktorej len poviem cisla vlakov a len menim isic-y v citacke lenze ked je nahodou jej kolegyna tak skysnem aj pol hodinu.
Existuje internetový predaj, automaty atď. Na lístok do Prešova...
No a tí nešťastníci, čo nevedia, čo chcú... Nuž, predaj medzištátnych lístkov je veľký problém. Už dávno to malo byť umožnené cez internet a nie špekulovať pri okienku, že ako to bude výhodnejšie: či podeliť lístok po hranicu a či dať takú či hentakú kartu. Najviac poteší, keď po 10 minútach človek zistí, že česká IN-25 mu je nafigu, lebo bez jej uplatnenia mu vyjde cena lístka nižšia.
Každopádne, omnoho malichernejší problém, než to, že na BP-Keleti ti povie, že ona ti nemôže predať lístok z Hidasnémeti do Košíc, že to sa dá len v Hidasnémeti (ešteže na Nyugati mali zle zaškolený personál a tam mi taký lístok naškrabali... ?)
Veru, niekedy sú dlhé rady (a to som na stanici denne) a úprimne - bol som aj ten, čo si vybavuje lístok do aleluja a aj ten, čo ide do Prešova... Na moju obranu, keď sa lístky delia po hranicu, cez hranicu, od hranice a kombinujú sa zľavy/karty, je to na dlho, uznávam... no cez net to to takto nekúpiš, zatiaľ čo do PO si kúpiš aj cez net a to bez stresu a bez čakania pri okienku
Každopádne, rady vidím obvykle podvečer, večer. V špičke a cez deň veľmi zriedka...
Úžasné zákaznícke centrá ZSSK najviac potešia, keď pri 4 zo 4 funkčných okienok sa 10 minút nepohne rad, lebo vybavujú zákazníkov do Frankfurtu nad Labem, ktorí ešte nevedia kam idú, kedy idú, koľkí idú, ako idú a či vôbec idú, zatiaľ čo úbožiaci, čo potrebujú lístok do Prešova (10 sekundová záležitosť) nestihnú svoj vlak.
S499.1023