Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Tatranka #78202:
Hej, len sa bojím, že to bude štúdia lebo štúdia. Po odbornom posudku by na ňu mali nadväzovať technické štúdie. Či budú... no, som veľmi skeptický.

Čo sa týka trolejbusky, tam mohla prísť väčšia kritika doterajšieho bačovania. Bolo toľko príležitostí to riešiť. Akurát, že to už je politika a do toho už nechcel spracovateľ strkať nos. Keď ste nechceli doteraz, tak už je neskoro to riešiť... A myšlienka, že teraz sa to nechá tak a potom sa zachovaná infraštruktúra obnoví a nakúpia sa nové vozy je na tunajšie pomery trochu naivná. Keď sa to nezaráni(lo) teraz, tak potom už asi nikdy. Čo sa v Košiciach raz zruší... Poznáme...

Kritika vyjadrená pri prezentácii sa dotýkala najmä výrazného podfinancovania MHD. Po rozrátaní na hlavu nedosahujeme snáď ani 40% toho, čo dávajú do MHD v Plzni.
Reply on: veteran #78200:
Čiže záver štúdie je taký, že ak by mesto intenzívne nepodkopávalo trolejbusy, systematicky a cielene ich nezanedbávalo a nenakupovalo zbytočne veľké množstvo autobusov, nebolo by efektívne navrhovať rušenie trolejbusov... Čiže to, čo už každý roky hovorí, nechať vyhniť trolejbusy až tak, že bude lepšie sa ich zbaviť. Potlesk pre mesto, po ich zrušení sa po voľbách môže konečne rozbehnúť čiastková privatizácia dopravného podniku. Veľmi tomu pomôže aj zatrhnutie racionalizácie linkového vedenia.

K tým elektrošmejdom... Znamená to, že sa kupovať nebudú? Alebo zas nejaký úver na ešte väčšie zaťaženie firmy?
Reply on: veteran #78200:
Tak to je iné kafe! ?
Reply on: veteran #78200:
Prvýkrát plnohodnotne a na 100% súhlasím so všetkým, čo si napísal ? ?
Ad štúdia dopravných stavieb...

Po verejnom prerokovaní musím korigovať svoje obavy ohľadom ceny tohto diela. Keďže sa na verejnosť nedostali všetky dokumenty, ktoré boli spracované, bohužiaľ, zverejnená časť bola príliš vágna. Pre zaujímavosť si požiadam o sprístupnenie na základe stojedenástky. Pochybilo jednoznačne mesto (!) Opäť raz.

Spracovateľ musí mať (a podľa mňa na základe odprezentovania) Košice prejdené naozaj svedomito a skutočne sa tu vyzná. Na prerokovaní skutočne z hlavy sypal názvy ulíc, vyzná sa tu veľmi-veľmi slušne a zjavne (s)pozná(l) tunajšie dopravné problémy (je z Prahy).

Nemusím súhlasiť 100%-ne so všetkým, to iste nie. Ale na základe prezentácie sa mi to javí ako profesionálne spracované (pracovali s mnohými variantami, no tie sa do dokumentu pre verejnosť nedostali).

Čo sa týka trolejbusov, tam si zvolili čisto ekonomické hľadisko berúc do úvahy, že sa nakúpil zbytočný počet kĺbových autobusov. S rušením prevádzky ako takej dotyčný človek nesúhlasí, no za daných okolností z ekonomického hľadiska inú možnosť nevidí, keďže mesto pred pár dňami mohlo požiadať o €F na nové trolejbusy, tak ako to urobilo na nové veľkokapacitné električky, no nespravilo tak. Teraz na Donovaloch pred pár dňami bola ďalšia možnosť, opäť sa tak nestalo. Nežiadali ani o peniaze pre trať na Ťahanovce, čo mi ani nejako extra nevadí a spracovateľ sa tej trati v návrhu vyhol, len v niektorom z variantov ju riešil, ale medzi riadkami čítam, že ju považuje za hlúposť (konečne niekto).

Linky 71 a 72 ponechávajú v návrhu tak, ako sú, keďže ich považujú za dobre trasované, teda zrušenie TD nenavrhujú v kontexte zlého trasovania, hoci by sieť mohla byť hustejšia. Konieckoncov, 71+72 považovala svojho času za správne aj JASPERS a nakoniec aj vyťaženosť spojov v predvýlukovom stave bola dobrá.

Trolejbuska sa dala, mohla a mala riešiť, pred pár dňami sme si pod sebou opäť raz podpílili konár. A čo si myslí spracovateľ štúdie, to je irelevantné, je to odporúčanie. Bohužiaľ, výsledok štúdie v tejto oblasti sa dá a určite bude (čiastočne) mylne interpretovať ako návrh na jej zlikvidovanie... Uvidíme, či v plnom znení pri TD riešili viacero variantov (nulový, obnova, totálna likvidácia).

+ navyše sme sa dopočulli, že NDSka, ktorá plánuje privádzač na R4ku od Pereša, v podstate plánuje vybudovanie paralelnej cesty a MÚK na Poľove + napojenie na spaghetti junction Ľudvikov dvor + doplnenie MÚK Pereš. Súčasťou je aj cyklochodník do USS. Tu by sa malo zapojiť mesto a doriešiť chýbajúci úsek Pereš-Červený rak, spomínal to aj spracovateľ. Plus sa mesto musí už definitívne rozhodnúť, či bude tolerovať model MHD odvšadiaľ-všade na základe objednávky starostov MČ alebo sa prikloní k modelom fungujúcim v Nemecku, Rakúsku atď. za podmienky existencie kvalitných terminálov. V tej súvislosti musí riešiť rýchlodráhu. Sú dve možnosti: nechá ju schátrať alebo na nej zavedie normálnu pravidelnú dopravu (a zruší súbeh AD). Inak na ňu peniaze z fondov nedostane, lebo EÚ nebude financovať trať, ktorá slúži na prevádzku spojov prevažne na objednávku súkromnej firmy...

A elektrobusy... Na tie europeniaze N-E-D-O-S-T-A-N-E-M-E ?
Počas tohto roka som nemal nejaké problémy s označovačmi, no poslednú dobu sa to zas začína...Funguje každý druhý označovač a tie čo idú zas zvyknú nevrátiť kredit na peňaženku. Už je to fakt na nervy hlavne v špičke sa predierať úzkymi uličkami nájsť niečo funkčné
Preco mam taky pocit, ze som sa v mojom komente sekol s poctom najazdenych kilometrov za rok? 😞 . Ja som pisal o 4,5 milionoch a to je 15 milionov. Preto mi to nesedelo.. 🙂 Takze to dodatocne opravujem 🙂
Reply on: Alco #78196:
Veď tohto. A nebude to hocijaká linka, dokonca prvá integrovaná električková medzištátna a regionálna linka na trase Praha - Prešov - Košice ? A aby toho nebolo málo, integruje sa aj spojenie do Mukačeva ?
Reply on: Bjorn #78195:
Ktorého roku, prosím?
Termín prvej električky na stanici už je stanovený, bude to 14. decembra. ?
Reply on: Tatranka #78180:
a tento rok aká bude trasa mikulášsko-čertovskej jazdy ?? 6 december 2015 .. nedeľa
Reply on: Peto87 #78192:
Aháááááááá! Takže nás odrbávajú, že to chodí na baterky a ono to chodí na guláš. Či? ?
Dnes videny elektricky SOR na parkovisku V Saci pri Buzinke kde stoja kamióny. O 9:30
Zial cislo neviem. Videne z autobusu
Reply on: tom393 #78187:
Aby sme zistili, že to môže byť aj horšie, VSS križovatka a križovatka na Moldavskej sa podľa mňa začne rozkopávať 2. septembra, samozrejme obe súčasne s nedokončenou triedou SNP ?
Reply on: tom393 #78189:
Do nového terminálu? Tam jedine tramtréjnom ?
Reply on: Tatranka #78188:
a do Moldavy nič? ? ...som smutný ?
Reply on: tom393 #78187:
Na Aničku a do Čermeľa ? ? ?
Reply on: Tatranka #78186:
Ktoré úseky by sa mali v marci 2016 začať robiť? Potrebujem naplánovať jednu fotojazdu ?
Reply on: tbus #78185:
Február 2016... A v marci odstavíme lebo MET ?
Reply on: Rudyke902 #78183:
staci si spomenu ako nas pred rokom ubezpecovali, ze v decembri sa na Kuzmanyho vratia elektricky... potom to bol februar, a potom bolo ticho

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.