Co sa tyka nakupu novych trolejbusov, v horizonte troch - styroch rokov budu nove vozidla neaktualne. Pokial by sa nejako podstatnejsie nerozsirila prevadzka vystavbou novych trati.
Je naozaj zvláštne, ak sa ku koncu prevádzky liniek 3 a 7 prevádzkovali aj vleky, tie sa už koncom 60-tych rokov myslím nevyskytovali. Mala ich vozovňa Kirovova niekde v zálohe alebo dochádzalo aj k odstrojovaniu motorákov na vleky? Počul som, že minimálne jedno takéto vozidlo existovalo. Keď tu už máme také presné dátumy, vie sa, kedy presne v roku 1968 skončila a demolovala sa vozovňa Kirovova?
Koľajnice na Hlavnej sú síce v dosť zlom stave, ale naoko to vôbec nie je vidieť. Ja by som nenamietak ani proti rýchlosti 10 km/h a trebárs pre istotu aj so zníženým nápätím v troleji.
Ubezpečujem, že sa nejedná o žiadne hrdé prehlásenia. Na predaji do Košíc sa pracuje už niekoľko rokov a po ukončení ponukového konania dôjde k poslednému kroku, podpísanie zmluvy a prevoz vozidla. DPMK sa do opravy svojvoľne nebude môcť pustiť, vozidlo je chránené zákonom ako technická pamiatka a navyše podmienkami ukotvenými v zmluve. Bude potrebné nájsť sponzorov a zainteresovať do celej veci aj mesto. Košickí nadšenci a dielenskí z DP sa budú môcť maximálne prizerať.
3a7 boli samostatné.
Je paradoxom, že v tej dobe už mohli jazdiť na oboch T-vozy, ale jazdili výhradne staré. Spočiatku sóla, ku koncu s vlekmi. Nevídané, nikdy predtým L3 s vlekmi nejazdila. 30.4.1968 bol posledný deň premávky dvojnáp. vozov. Od 1mája68 do zrušenia oboch liniek jazdili T-sóla.
Pozn.: Na trojke,ešte okružnej, téčka jazdili už koncom 50-tych rokov, potom to bolo menené ,striedalo sa to.
Celé kolajové teleso na Hlavnej včetne zadláždenia je "sfušované". Jazda by však nebola hrozná, v Plzni som sa v ňom viezol po dlaždených uliciach, je to počuť ale nič tak hrozné, keď ešte zvážime rýchlosť cca 15km/h na Hlavnej.
Buď si istý, že je. Na, v podstate moste od križovatky s Rooseveltovou ul. až po vstup do múzea "Dolná brána" je pol metra hrubá železo-betónová platňa a v úrovni povrchu aj 2cm hrubé železné pražce. Keď som sa pýtal kompetentných, či po tom bude môcť chodiť električka, tak vraj si tadiaľ môže pokojne chodiť aj parná lokomotíva s tendrom plným uhlia. ? Mám z výstavby uvedeného úseku aj dokumentačné fotografie.
Tak len pre zaujímavosť, na tomto projekte sa pracuje už niekoľko rokov a je to ťažšie, ako sa zdá... O vozidlo prejavil záujem aj Miškolc, keďže po zavlečení ku koncu vojny a znovuobjavení o ňu Košice neprejavili záujem, prevzal ich a rekonštruoval do vlastnej podoby práve Miškolc, dnešné partnerské mesto. Jedna z prvých osobných električiek je však v tak nepôvodnom stave, že bude potrebná ak nie nákladná rekonštrukcia, tak takmer novostavba. Navyše ponukové konanie je taká nepríjemná vec - musia sa písomne ponuky poslať všetkým zainteresovaným firmám v celej ČR (tých je požehnane...) a prijať od každej zvlášť písomné neprejavenie záujmu. Ak sa táto babička babičiek dostane do Košíc aspoň do konca budúceho roka, tak to bude veľký úspech.
To si musim nabuduce pozriet. Otazne je, ci zmienovana elektrickova trat je schopna povodnej zataze napr. na mieste archeologickych vykopavok a podzemnych priestorov ktore tieto spristupnuju v dolnej casti Hlavnej ul.
Tej košickej jednotke asi najlepšie bude v Brne nasledujúcich 20rokov.
Tie hrdé prehlásenia dpmk sú o ničom a nepodložené. A do Brna ju nepredali. Nebyť Brňákov, tak nikto z Košíc by o ňu nikdy neprejavil záujem!
Rekonštrukcia do povodného stavu by bola nesmierne náročná, to by nikto nezaplatil-miliony!, ak by sa do toho chceli pustiť v Košiciach, to je hrozná predstava -o výsledku. Veď nemajú žiadne podklady, výkresy, skúsenosti. O renovácii hist. vozov majú košickí nadšenci a "pamiatkári" velmi svojrázne predstavy, výsledky sú vidieť.
Áno, sú to staré, myslím vyše 40-ročné koľajnice typu NP4. V parku za divadlom sa však po roku 1986 vybudovali rosiahle podzemné priestory pre kulisy divadla a pri zahĺbovaní padli aj jednokoľajné úseky trate zruba od profilu priečelia divadla po súsošie Immaculata. Tie boli po dostavaní stavby zasypané a zaliate asfaltom. Počas rekonštrukcie Hlavnej ul. v rokoch 1995-6 a plánovanej prevádzke konskej dráhy, boli chýbajúce úseky doplnené, keďže sa však koľajnica typu NP4 už nevyrábala, bola dosadená koľajnica NT3. Na prechodoch je to vidieť užšou hlavou a užším+tenším žliabkom na type NT3.
Ďakujem za ozrejmenie. Stále mi však nie je jasné, či končiace linky 3 a 7 na Stromovej na seba nadväzovali alebo boli úplne samostatné. Premávali na týchto linkách ku koncu prevádzky v r. 69 už aj T-vozy, alebo dojazdili dvojnápravové? Ale myslím, že tie dojazdili už v roku 68 s likvidáciou starej vozovne na Kirovovej ul.
Všeliaké busy s alt.pohonom jednoducho NIE SÚ.
Električková trať v súčasnej podobe je NEPOUŽITELNÁ.
Doprava na Hlavnej JE POTREBA.
Tr24 REÁLNE EXISTUJE, naviac myslim dp chce v blízkej dobe nakupovať dajaké tbusy.
Stačí ich zaviesť cez Hlavnú a dp NEMUSÍ NIČ ROBIŤ, a ešte budú slávni.
Na Hlavnej su niekde nejake nove kolajnice? Lebo co som si doteraz vsimol ja, tak len rozvalene hlavy na vnutornych kolajnicovych pasoch v oblukoch a silne skresane vnutorne plochy kolajnic vo vonkajsich kolajnicovych pasoch. Tak ako tam ostali po zruseni prevadzky, tak tam su dodnes.
Ja uvažujem v intenciách, že trolejbus (bez ohľadu na pohon) by mohol premávať výlučne po čadičových kockách, ktoré sú uložené tak, že jazda po nich nie je príjemná (osobná skúsenosť - šiel som vo veľkej zásobovacej dodávke), cyklistický chodník sa použiť nemôže a porfýrová dlažba sa pri takej záťaži zničí (dodávateľ kameňa sa vyjadril o maximálnej 8-10 t záťaži). To znamená, že prinajlepšom prichádza do úvahy výmena čadičových kociek za zaoblenejšie, a to by sa už rovno mohli vymeniť aj koľaje a spevniť spodok popri dóme.
Len pokojne... ? O tom nerozhodujem ja. V prvom rade treba v kosickej MHD riesit a aj vyriesit ine elementarne veci. A ako vidno, nic sa s nimi nerobi. A dovolim si povedat, ze kym vedenie bude take, ake je teraz, tak sa s nimi nic robit nebude.
DPMK robí kroky, aby sa "dáma" čoskoro vrátila (20.04.2004)
V Brne je 90-ročná košická električka
Čo nevidieť mala by sa do Košíc vrátiť 90-ročná električka, ktorá je zatiaľ v majetku Technického múzea v Brne. " Už asi rok a pol spolu s riaditeľom košického Slovenského technického múzea Ing. Eugenom Labaničom o jej navrátení do Košíc s moravskými kolegami rokujeme," povedal nám generálny riaditeľ DPMK, a. s. Ing. Igor Reiprich, CSc. "Električka sa dostala do Brna v časoch federácie, keď sa uvažovalo o vytvorení federálneho dopravného múzea." Potom prišlo rozdelenie, samostatnosť, ale električka ostala v Brne a len tak jednoducho sa späť nemôže dostať. DPMK podľa I. Reipricha musí zvládnuť množstvo administratívnych krokov, vrátane dohôd medzi českým a slovenským ministerstvom kultúry, aj ponukového konania. "Ak naň nikto nezareaguje, a my sme presvedčení, že nie, električku, ktorú sme brnianskemu múzeu odpredali, mohli by sme dostať domov. Tu ju zrenovujeme a konečne sa stane súčasťou nášho múzea histórie dopravy v meste," dodal I. Reiprich.
NAVAZUJEM NA DISKUSIU O "LOMENÝCH" LINKÁCH NA PREŠOVSKOM FÓRE:
Dovodom 2/7 bol ten, že pred stanicou nebola smyčka. Teda téčka tam nemohli.Kapacita L2 vyžadovala obojsmerné vozy a vlečné vozy. Na L7 pre nedostatok vlekov jazdili sóla obojsmerné, pozdejšie nahradené téčkami, ale tie končili na Stromovej, na stanicu nemohli.Tým sa stratilo žiadané spojenie .
Starých vozov ubúdalo, takže aby mohli nasadiť T-vozy a zvýšiť kapacitu oboch liniek ,tak ich spojili. Po príjazde dvojky na stanicu zmenila sa na L7 a pokračovala Kirovovou(myslim sa tak volala) na Marxovu(Masarykovu) a po známej trase. To trvalo do započatia výstavby novej stanice. Potom bola okružná trať prerušená, spojenie stanica NMM nahradil bus L17, okolo starej vozovni bola vybudovaná provizorná smyčka. Na druhom konci končila 3a7 na triangli Stromova.
V r.69 boli zrušené aj 3a7 a v úsekoch Kuzmányho a B.Něm. ich nahradila busL12.
Vodikovy pohon je tak neskutocne priserne drahy, ze si ho na celom svete mohli dovolit len mesta Mnichov, Milano, Reykjavik a Stockholm, a to este za masivnych dotacii od EU. V podmienkach pristupujucej krajiny - zabudnite, na to nema ani Praha a uz vobec nie Kosice.
Re #3745 KVKV: Ti to hovorim. Bol by onho taky enormny zaujem, ze by to fyzicky nevydrzal.
Re #3744 Nodes: Elektricka nerealna - a to aj napriek tomu, ze nikde inde v KE nie su take kvalitne kolajnice, ako na Hlavnej? Ved ste sa kvoli rekonstrukcii tej Hlavnej zadlzili ako svine! Tak z toho aj nieco majte, sakra! Obnovit elektricku po Hlavnej!!!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Je naozaj zvláštne, ak sa ku koncu prevádzky liniek 3 a 7 prevádzkovali aj vleky, tie sa už koncom 60-tych rokov myslím nevyskytovali. Mala ich vozovňa Kirovova niekde v zálohe alebo dochádzalo aj k odstrojovaniu motorákov na vleky? Počul som, že minimálne jedno takéto vozidlo existovalo. Keď tu už máme také presné dátumy, vie sa, kedy presne v roku 1968 skončila a demolovala sa vozovňa Kirovova?
Koľajnice na Hlavnej sú síce v dosť zlom stave, ale naoko to vôbec nie je vidieť. Ja by som nenamietak ani proti rýchlosti 10 km/h a trebárs pre istotu aj so zníženým nápätím v troleji.