Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Nodes #3402:
Ono, Igorko chcel naznačiť asi toľko, že sú mestá s porovnateľným aj horším stavom tratí ako majú Košice a Astra si veselo jazdí.

Stále nerozumiem vete: "ešte nemusi znamenať, že môže jazdiť aj u nás." Čo vlastne má byť tou prekážkou?
Ad.KVKV: Keď už si spomenul tu 104,tak ma až srdce zabolelo, keď sme si minulé leto robili vodičáky na 2-nápr. a potom povedali, že už nemôže vyjsť s cestujúcimi do ulíc pre zlý technický stav. A ešte horšie je,že ju chcú použiť na náhradné diely. Poniektorý hovoria,že nemá nijaký historický význam ale ja si myslím,že keby robila pravidelné vyhliadkové jazdy(PRÍPADNE LINKU 5),obyčajní cestujúci nesledujú historiu ale im by išlo o tú nostalgiu a malé deti by mali atrakciu a tie tiež nevedia nič o historii. Jedine zarytí maniaci by frflali.
Reply on: Nodes #3396:

Tak toto ma zaujíma , on niekto vykonal nejakú odbornú analýzu na použitie tohto vozidla v KE ? Aké sú argumenty? Na základe čoho vznikol tento názor, to je oficiálny aj v dpmk ??
(...ešte stále premýšlam o tom prekvapení na tramvajtág...)
Reply on: S499.1023 #3398:
Boli ste u nas, videli ste, ake mame trate. Pri predstave, ze sa ta elektricka prediera napr. zo Seneho trhu na stanicu, mi naskakuje husia koza. Obluky su vyhoblene uz dost aj bez nej. A ze jazdi v Plzni po rozbitych tratiach, v Olomouci detto, este nemusi znamenat, ze moze jazdit aj u nas. A pripocitajme si k tomu starostlivost o elektircky v KE.
Reply on: S499.1023 #3398:
Mi mame asi vsetko 3 dokopy 🙂
Reply on: Dopravák #3397:
K článku asi toľko (nešetriac a stroho): Krásny dôkaz, že v Košiciach na hlúposti bolo, je a bude vždy peňazí dosť ?
Reply on: eMareq #3386:
V rozpore so zákonom by to nebolo. Ten (zákon NRSR + VZN mesta o MPP) totiž hovorí o zaplatení cestovného (12 Sk) + stonásobku základného cestovného bez príplatku a zliav (1200 Sk). Takže 1212 Sk.

A keď sme už pritom, zákon o výške pokút bude v dohľadnej dobe novelizovaný (možno je už aj schválený). Čaro zmeny spočíva v doplnení jedného slova: "Prirážka za cestovania bez platného cestovného lístka sa stanovuje ako MAXIMÁLNE stonásobok základného cestovného bez príplatkov a zliav." To znamená, že jednotlivé DP budú môcť pokuty aj znížiť. Minimálne náš prešovský DP sa tejto príležitosti chytí a zrejme bude zvýhodňovať čiernych pasažierov, ktorí pokutu zaplatia bez otáľania hneď.

Re #3394 KVKV: Veru tak... Bremeno chýb sa tiahne už od 60.-70. rokov, keď sa električka nenaplánovala na Furču ani KVP. Je to škoda.

Re #3398 S499.1023: Vieš, to sa nedá, nikdy sa tu s takým nejazdilo... 😉
Nodes:A preco by bola Astra/Anitra/Trio absolutne nevyhovujuca pre vase mesto,ked to moze jazdit v Plzni (rozbity zvrsok),Olomouci (rozbity zvrsok+obluky),Moste (rychlodraha)?
Reply on: KVKV #3395:
Zapozicanie Astry, Anity ci Tria celkom iste nemyslis vazne. ? Toto vozidlo je pre prevazdku u nas absolutne nevyhovujuce.
Reply on: eMareq #3393:

Ja s tým tohoročným košickým "tramvajtágom" nedám pokoj.
Mohla by to byť jedna z týchto vecí:
-Astra alebo jej novšia odvodenina zapožičaná z Ostravy na predvádzačky
-Nízkopodlažný "Trolino 15m" zapožičaný z Ostravy na predvádzačky
-Solaris klbový 18m dlhý
-SOR 9.5m ???
-Zapožičaný voz koňky z nejakého mesta
-podarí sa doviezť z Brna košický hist.voz - ale tam nie je čo na ukazovanie, tam je potreba min. 5 rokov náročnej práce
-"21" to nebude, nie je hotová
-pochopitelne tam budú "klenoty" T3MOD a "nové" KT
-len tak naokraj, bolo by dobré aspoň premalovať 104, už vyzerá hrozne , a bez toho nepekného farebného delenia na čele.
Reply on: Vladimír #3376:

To, že električka na sídl.Ťahanovce nebude , je rozumné. Pokial sa plánuje trolejbus ako popisuješ , je to dobré riešenie.
V Košiciach sa v minulosti napáchalo mnoho dnes už nenapravitelných chýb v koncepcii mhd a dopravy vobec.
Povodný cestný most -úzky, ktorý nepočítal s električkou od križovatky pri VSS smerom Nad jazerom sa staval v dobe ,keď už boli plány na električku. Ako to dopadlo,vidíme dnes.
Sídlisko Furča až do K.N.Vsi bolo ideálne pre stavbu električky. Sú tam projekčne náročné úseky , stúpania, kolízia s hlavnými cestnými komunikáciami. Ale podla vzoru z iných miest by sa to bolo dalo riešiť. V opačnom smere by trať viedla po Mier v dnešnej trase trolejbusu, ďalej Watsonovou až k amfiteátru s napojením na komenského a Němcovej . Možno tak za 50 rokov (ja viem,dnes sa tam plánuje trolejbus s pokračovaním až na KVP)
Reply on: KVKV #3392:
No koninu som jedol, je to sladke ako konina a dost tvrde maso 😉 🙂 Konmi to pojde sotva, ledaze by vymysleli elektrickych (nie hojdacich :)/.

MISS DPMK - si predstavujem ako nejaku povabnu, sarmantnu pracovnicku DP. Su tam take, ja som si nejako nevsimol 🙂 🙂
Reply on: eMareq #3389:

Nové kone! Tie vlaňajšie odišli do salámu 🙂
....alebo Miss dpmk - keď sa Ti páči...
Mimochodom čo je zo "Šarišom" ? Existuje ešte, aké sú plány?
Reply on: Nodes #3373:

Dovody boli dva:
1/Praktický projektantský, je jednoduchšie projektovať trať ako segregovanú, ktorá sa vyhne roznym prekážkam, inžinierskym sieťam, dodržať rozne prísne normy ,zložité a drahé úpravy komunikácií atď. ,proste vyhnúť sa problémom.
2/Ako už bolo spomenuté inde, vtedajšia koncepcia počítala s výstavbou rýchlodrážnych tratí na samost. telese, ktoré by zaisťovali rýchlu dopravu medzi sídliskami a mestom alebo priem.centrami. Lokálna doprava mala byť naďalej riešená autobusmi. Toto riešenie sa ukázalo ako neekonomické, prestupmi zaniká efekt rýchleho spojenia, súbeh s ad musel zostať ,pokial mala byť doprava vyhovujúca.
Len pre zaujímavosť, barrandovská trať mala podla povodného projektu viest tiež po okraji , výsledné riešenie je určitým kompromisom. Pomerne náročným vedením trate sa ju podarilo priviesť do centra sídliska, ale posledné dve zastávky sú zase vedené po okraji, z dovodu uvažovaného ďalšieho predlženia . Autobusové linky a ich intervaly boli drasticky obmedzené, z niektorých častí sídliska je to k električke pekne ďaleko.
~> KVKV - no elektricka to nebude, ani trolejbus ba ani vlak 😉 Mne osobne sa paci, akurat bude bude problem s kolesami. Nejake hrackarske auticko padne za obet 🙂. Samozrejme nie len ten jeden, ale aj dalsie ine - z minulych rokov.
Reply on: eMareq #3369:

Prezraď aspoň niečo.
Má to byť niečo z histórie alebo nejaká novinka.
Keď model ,tak ma ešte napadne ,kedysi sa tam vystavoval akýsi model 1:45 košickej električky...
Aspoň naznač.
Ešte by to mohol byť "ŠARIŠ"(103). To zase taká velká nádhera nebude.
Reply on: S499.1023 #3370:

Vo svojom predpokladanom vývoji by som sa rád mýlil. Podobný scenár som zažil v inom meste, kde sa už prechod na časový tarif uskutočnil. Dokonca si tipnem, že platnosť lístka nebude 45´ ale len 30´.
Ale pokial niekto vie ,čo sa konkrétne plánuje v Košiciach a nie je to prísne tajné tak by ma to zaujímalo
(možno že budem tak nadšený, že nechám v predpredaji dp sprepytné :-))
~> Vladimir - no neviem ci z tych 27Sk naviac ma nejaku suvislost. 12Sk za listok (to by som uz platil 101 nasobok - co je v rozpore so zakonom, kedze ten uvadza 100 nasobok) a ostatok je asi za placu tvrdej administrativnej roboty + amortizacia pisacich potrieb, ruky uradnicky, vytatie jedneho stromu v lese - na ziskanie papiera 😉 🙂 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.