Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #3393:

Ja s tým tohoročným košickým "tramvajtágom" nedám pokoj.
Mohla by to byť jedna z týchto vecí:
-Astra alebo jej novšia odvodenina zapožičaná z Ostravy na predvádzačky
-Nízkopodlažný "Trolino 15m" zapožičaný z Ostravy na predvádzačky
-Solaris klbový 18m dlhý
-SOR 9.5m ???
-Zapožičaný voz koňky z nejakého mesta
-podarí sa doviezť z Brna košický hist.voz - ale tam nie je čo na ukazovanie, tam je potreba min. 5 rokov náročnej práce
-"21" to nebude, nie je hotová
-pochopitelne tam budú "klenoty" T3MOD a "nové" KT
-len tak naokraj, bolo by dobré aspoň premalovať 104, už vyzerá hrozne , a bez toho nepekného farebného delenia na čele.
Reply on: Vladimír #3376:

To, že električka na sídl.Ťahanovce nebude , je rozumné. Pokial sa plánuje trolejbus ako popisuješ , je to dobré riešenie.
V Košiciach sa v minulosti napáchalo mnoho dnes už nenapravitelných chýb v koncepcii mhd a dopravy vobec.
Povodný cestný most -úzky, ktorý nepočítal s električkou od križovatky pri VSS smerom Nad jazerom sa staval v dobe ,keď už boli plány na električku. Ako to dopadlo,vidíme dnes.
Sídlisko Furča až do K.N.Vsi bolo ideálne pre stavbu električky. Sú tam projekčne náročné úseky , stúpania, kolízia s hlavnými cestnými komunikáciami. Ale podla vzoru z iných miest by sa to bolo dalo riešiť. V opačnom smere by trať viedla po Mier v dnešnej trase trolejbusu, ďalej Watsonovou až k amfiteátru s napojením na komenského a Němcovej . Možno tak za 50 rokov (ja viem,dnes sa tam plánuje trolejbus s pokračovaním až na KVP)
Reply on: KVKV #3392:
No koninu som jedol, je to sladke ako konina a dost tvrde maso 😉 🙂 Konmi to pojde sotva, ledaze by vymysleli elektrickych (nie hojdacich :)/.

MISS DPMK - si predstavujem ako nejaku povabnu, sarmantnu pracovnicku DP. Su tam take, ja som si nejako nevsimol 🙂 🙂
Reply on: eMareq #3389:

Nové kone! Tie vlaňajšie odišli do salámu 🙂
....alebo Miss dpmk - keď sa Ti páči...
Mimochodom čo je zo "Šarišom" ? Existuje ešte, aké sú plány?
Reply on: Nodes #3373:

Dovody boli dva:
1/Praktický projektantský, je jednoduchšie projektovať trať ako segregovanú, ktorá sa vyhne roznym prekážkam, inžinierskym sieťam, dodržať rozne prísne normy ,zložité a drahé úpravy komunikácií atď. ,proste vyhnúť sa problémom.
2/Ako už bolo spomenuté inde, vtedajšia koncepcia počítala s výstavbou rýchlodrážnych tratí na samost. telese, ktoré by zaisťovali rýchlu dopravu medzi sídliskami a mestom alebo priem.centrami. Lokálna doprava mala byť naďalej riešená autobusmi. Toto riešenie sa ukázalo ako neekonomické, prestupmi zaniká efekt rýchleho spojenia, súbeh s ad musel zostať ,pokial mala byť doprava vyhovujúca.
Len pre zaujímavosť, barrandovská trať mala podla povodného projektu viest tiež po okraji , výsledné riešenie je určitým kompromisom. Pomerne náročným vedením trate sa ju podarilo priviesť do centra sídliska, ale posledné dve zastávky sú zase vedené po okraji, z dovodu uvažovaného ďalšieho predlženia . Autobusové linky a ich intervaly boli drasticky obmedzené, z niektorých častí sídliska je to k električke pekne ďaleko.
~> KVKV - no elektricka to nebude, ani trolejbus ba ani vlak 😉 Mne osobne sa paci, akurat bude bude problem s kolesami. Nejake hrackarske auticko padne za obet 🙂. Samozrejme nie len ten jeden, ale aj dalsie ine - z minulych rokov.
Reply on: eMareq #3369:

Prezraď aspoň niečo.
Má to byť niečo z histórie alebo nejaká novinka.
Keď model ,tak ma ešte napadne ,kedysi sa tam vystavoval akýsi model 1:45 košickej električky...
Aspoň naznač.
Ešte by to mohol byť "ŠARIŠ"(103). To zase taká velká nádhera nebude.
Reply on: S499.1023 #3370:

Vo svojom predpokladanom vývoji by som sa rád mýlil. Podobný scenár som zažil v inom meste, kde sa už prechod na časový tarif uskutočnil. Dokonca si tipnem, že platnosť lístka nebude 45´ ale len 30´.
Ale pokial niekto vie ,čo sa konkrétne plánuje v Košiciach a nie je to prísne tajné tak by ma to zaujímalo
(možno že budem tak nadšený, že nechám v predpredaji dp sprepytné :-))
~> Vladimir - no neviem ci z tych 27Sk naviac ma nejaku suvislost. 12Sk za listok (to by som uz platil 101 nasobok - co je v rozpore so zakonom, kedze ten uvadza 100 nasobok) a ostatok je asi za placu tvrdej administrativnej roboty + amortizacia pisacich potrieb, ruky uradnicky, vytatie jedneho stromu v lese - na ziskanie papiera 😉 🙂 🙂
Reply on: Sarko #3384:
Zeby hladal neake jestvujuce vykopavky DPMK 🙂
Reply on: Vladimír #3383:

Nie je bez zaujímavostí, že hlavným kontrolórom mesta sa stal " target="_blank">http://www.kosice-city.sk/osobne_profily/hojer.html"> Rišo Hojer, známa osobnosť zo Slovenského technického múzea. Som zvedavý, čo sa mu podarí v DPMK zistiť, ale ak mu to nariadili poslancii, zrejme to nebude len tak pre nič za nič.
Košice majú konečne rozpočet, spokojní sú poslanci aj primátor
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=30.3.2004/42990K

Zaujímavá je tam veta: "Hlavného kontrolóra požiadali, aby preveril výhodnosť a spôsob obstarania všetkých tovarov a služieb nad 300-tisíc korún za posledné tri roky v Dopravnom podniku mesta Košice."
Z denníka Korzár - opäť súvis s MHD len okrajovo:
Čo sa z rozpočtu v meste urobí?
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=30.3.2004/42991K
Reply on: 1018 #3375:
takze predsa Kt8 na Hlavnej. ? Co som povedal. ? A este predo mnou to iste aj Shorty. ?
Reply on: S499.1023 #3378:
Mohol by.... mozno by stupla kvalita prepravy 🙂
Z Košického Večera - síce nie o MHD, ale o doprave v Košiciach áno:
Generálny riaditeľ na mieste činu. Urýchli rekonštrukciu stanice?
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22791

O vplyve rýchlocesty na životné prostredie
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22797
Reply on: BM #3377:
Pakonex?
Reply on: 1018 #3375:
Ano vstupom do unie, DPMK prevezme neaka svetova dopravna spolocnost nemenovana (posobiaca v Prahe, Varsave.......) 🙂 🙂 ?
Reply on: KVKV #3364:
Neviem, odkiaľ máš konkrétne údaje o cenách JCL a ich časovej platnosti po zavedení prestupnej tarify. Takéto ceny sú značne premrštené a DPMK by nemohol byť normálny, keby takéto ceny zaviedol, pretože by tým odbúral ešte aj tých zákazníkov, ktorých má.
Ja zavedenie prestupnej tarify nevnímam ako zámienku na zvyšovanie cestovného, ale ako pôdu pre zásadnú reorganizáciu dopravy, kedy sa odbúra argument priameho spojenia.

Re #3366 KVKV: Súhlasím, že trolejbusov je v Košiciach málo. Súhlasím, že zbytočne jazdia v súbehu s autobusmi. Súhlasím, že by trolejbusy mali byť silné, frekventované linky tvoriace nosnú dopravu tam, kde nie je možné vybudovať električku.
A tu sa opäť dostávame k otázke tarify. Ak chceme dosiahnuť tento cieľ, že počet liniek bude minimálny a interval medzi spojmi minimálny, logicky to vyústi do zániku množstva súčasných priamych spojení. A ak nechceme mať všeľudovú revolúciu, musíme mať zabezpečené, že prestupujúci cestujúci nebude voči prestupujúcemu cenovo diskriminovaný. Tu je jediným reálnym riešením prestupná tarifa, na pôde JCL reprezentovaná krátkodobým časovým lístkom.
Súčasný dierovací JCL označiteľný z oboch strán nič nerieši. Načo sa budeme hrať na akože "prestupný" lístok s dvoma šachovnicami za dajme tomu 16 Sk. Ja môžem takýto lístok využiť na jednu cestu s prestupom a zároveň ako dva JCL pre dve rôzne časovo od seba vzdialené cesty. Inými slovami, to rovno môžeme zlacniť súčasný JCL na 8 Sk a máme ten istý efekt. V konečnom dôsledku totiž prestupujúci cestujúci zaplatí vždy viac ako cestujúci, ktorý neprestupuje. A to je kameň úrazu.

Re #3367 KVKV: Ja osobne som za maximálnu preferenciu koľajovej dopravy, ale uvedomujem si, že v súčasnosti vybudovanie električkovej trate, ktorá je nielen kilometricky, ale aj terénne nesmierne náročná (výstavba mostov, násypov a pod.), je celkom nereálne. Ak by mal byť východ sídliska obsluhovaný napájačovou autobusovou linku, nevadilo by mi to za predpokladu, že nová električková trať by bola plne segregovaná a teda by ponúkla podstatne rýchlejšie spojenie z centra ako dnes ponúka autobus. Ale ako som už napísal, električka na Ťahanovce je v dnešných podmienkach sci-fi (MČ dnes už na "električkovom páse" vysádza kríky). Preto je jedinou cestou výstavba trolejbusovej siete na sídlisku v trase dnešných autobusových liniek. To znamená trať z mimoúrovňovej križovatky v lokalite Tri brody po Americkej triede s ukončením na Madridskej + odbočná trať po Ázijskej triede na Hanojskú ul., ktorá by hádam mohla byť predĺžená aj po Európskej na Americkú.

Re #3368 eMareq: Oukej, z tých 1227 Sk je 12 Sk cena cestovného, 1200 Sk prirážka... Čo je zvyšných 15 Sk? Manipulačný poplatok za vystavenie tlačiva? 😉

Re #3371 Dopravák: Aby som zase raz vyzdvihol Prešov (ospravedlňujem sa), v DPMP by sa také nemohlo stať. Absolútna väčšina vodičov má (musí mať) vodičák na trolejbus a aj keď nastupuješ ako nováčik, aj keď budeš robiť na autobuse, musíš sa v zmluve zaviazať, že si spravíš kurz na trolejbus.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.