Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #2434:
Az teraz som si precital celu historiu, o com sa tu bavite. A znova ti musim oponovat, nebudem sa vsak vyjadrovat k tvojim snom o zatrolejbusovani mesta.
Ty napises No a co? na to, ze cast sidliska nema spojenie so stanicou? Navyse to porovnavas s primestskymi stvrtami, v ktorych prevladaju rodinne domy?Nezabudni, ze niekedy ma takato mestska cast menej obyvatelov, ako cast sidliska, takze je nekorektne porovnavanie. Ved nakoniec sam si si pochvaloval napr. L5, ktora konci prave na ZST.
Mimochodom,trolejovanie odbocky na ZST sa ma robit az po rekonstrukcii Zeleznicneho namestia, a ta bude bohviekedy.
Reply on: Vladimír #2434:
Musim ta opravit. Cez Krasnu n/H chodi linka 28, ktora konci na stanici.
Reply on: MINO #2436:
Napis mi to alebo mi to posli na email bm@imhd.sk
no nazdar:) pocuj pomohol by dakdo??? mame s kamosom paro fotky busov s KE a celkom nas to bavy a mame aj dost znamih na mhd a mame pofotene dost fotky tak by som sa rad spytal ze napr keby sme tu chcely nieake fotky uverejnit tak na koho sa mame obratit a vobec ci sa take daco da.....tak pls napiste na email sa potom dohodneme co a jak..:) diky moc MINO
Nema niekto z vas fotku ŠM,alebo ŠL po prečislovaní?
Ozvite sa prosim.
Reply on: Dopravák #2432:
Myslím, že DPMK bojoval za vybudovanie otočky na Enárovej dosť veľa rokov na to, aby bolo jasné, že to "na figu" otočka nie je. Z dopravného hľadiska má neodškriepiteľný význam. U sídliska pozdĺžneho tvaru s prístupom z oboch smerov je oveľa logickejšia otočka v jeho centrálnej časti ako na jednom z jeho okrajov.
Čo sa týka L18, v ďalšej časti príspevku som naznačil možnosť jej predĺženia až na NO, takže z tej Exnárky by nebolo po trolejbusovej stránke nič.

Dolná časť sídliska nemá spojenie so stanicou. No a čo? Ani Vyšné Opátske nemá, ani Krásna nad Hornádom, ani juh Myslavy... Problém nie je v chýbajúcom spojení, ale v absencii prestupnej tarify. Nemôže byť priamy spoj odvšadiaľ všade.

Re #2433 5: Jasné, rozumiem. Ale osobne by som bol v konečnom dôsledku za kompletné nahradenie autobusov v tomto smere trolejbusmi. Tebou navrhnuté riešenie môže byť na prechodný čas.
Reply on: Vladimír #2431:

Určite nie. Písal som o čiastočnom obmedzení, čiže napr. zo súčasných 3 liniek (16, 30, 37) ponechať len dve - 16 a 30 - postačoval by snáď aj ich súčasný 20/30 min. interval. Ak by mal ten trolej 10/15 min. interval, mohlo by sa to celkom pekne prekladať.
Reply on: Vladimír #2430:
Tr. arm. gen. Svobodu - Exnárova ?? Nerozumiem tomu! 🙂
Pre mňa osobne je otočka na Exnárovej úplne na "figu". Neviem koho to bol nápad ťahať linku zo stredu sídliska (a ešte k tomu tam chceš dať L18 - :-(). 🙂
Dolná časť sídliska od októbra nemá opakujem NEMÁ spojenie so ŽST. To len tak mimochodom 🙂
Reply on: eMareq #2424:
Samozrejme, že horná trasa. Dolná neprichádza do úvahy.

Re #2425 spank: Asi sa nepoužívajú preto, lebo boli hnusné a súčasné sú 100x lepšie 🙂

Re #2427 5: Dúfam, že tými 3-4 trolejbusmi nechceš nahradiť súčasné autobusové linky na danom smere! Tam by tá kapacita určite nestačila.
Reply on: eMareq #2419:
Keby som mal úplne vyložiť karty na stôl, myslím si, že Košice ani vôbec po trolejbusoch nemuseli siahať. Veľmi dobre si viem predstaviť a páčili by sa mi električky na Ťahanovciach, KVP-čku aj Furči...
Ale čo už, trolejbusy máme. Pre mňa osobne je stavbou číslo 1 trolejovanie súčasnej L16. Nielenže ako linka má podľa mňa dokonalú, nespochybniteľnú trasu, ale navyše je mimoriadne vhodná pre trolejbus. Aj na Podhradovú aj na Železníky sa ide do kopca, takže je to výzva pre trrolejbusy. Okrem toho, pri hale Cassosport by sa trolejbusy dostali k odstavnej ploche na VŠA, čím by v prípade nutnosti mohli garážavať aj mimo Hornádsku. Prípadne niektoré služby by mohli na Hornádskej parkovať pravidelne.
Okrem L16 považujem za mimoriadne žiadúcu trať po Klimkovičovej ul. a odbočku k železničnej stanici. V prípade týchto dvoch stavieb by jednak mohla byť L16 prevedená do trolejbusovej podoby aj so stanicou, ktorá tam musí byť a súčasne by sa dalo podstatne zjednodušiť linkové vedenie.
Už dávnejšie som uvažoval nad troma kmeňovými linkami trolejbusovej dopravy:
L16 Hala Cassosport - NO - ŽST - Mier - Podhradová
L34 Sídl. KVP - Ondavská - MMM - Sídl. Mier - Ťahanovce
L71 Sídl. KVP - NO - ŽST - Mier - Lingov
Trolejbusové trasy na KVP-čku by sa zokruhovali. L34 by sa točila v smere ...Starozagorská - Kláštor - Iskra - Starozagorská... a L71 v smere ...Hodonínska - Iskra - Kláštor - Hodonínska...
Na obsluhu takmer celého KVP-čka by takto stačili iba dve (opakujem DVE linky).
V ďalšej etape by sa mohli dobudovať úseky Tr. arm. gen. Svobodu - Exnárova, Mier - Watsonova - Amfiteáter - Nová nemocnica a Slovenský rozhlas - Dom umenia. Vznikla by tak štvrtá TR linka L18: Exnárova - Mier - Amfiteáter - Ondavská - Moyzesova - Železníky - Hala Cassosport.
Zlúčením záťaží na daných smeroch pod minimum liniek by vznikli veľmi atraktívne intervaly medzi spojmi. Napríklad v čase špičky by L16 mohla jazdiť každých 7-8 min., L18 každých 7-8 minút, L34 každých 5 minút a L71 každé 3-4 minúty.
Prípadne by sa L18 mohla predĺžiť a nejazdiť z Exnárovej, ale už z NO cez Sečovskú. Po dobudovaní trate po Prešovskú by vznikla aj TR linka L37 Sídl. Ťahanovce - Hala Cassosport s intervalom ako L18 a 16.
Autobusy by obsluhovali len málofrekventované oblasti z dôležitých dopravných uzlov. Ej, to by bolo!
Reply on: spank #2425:

A prečo by sa mali používať, keď tu už raz boli, nevyhovovali a boli zmenené? Pokiaľ by sme mali všetky linky v sieti 3-miestne, nenamietal by som, ale takto bola škoda nevyužiť zbytočné prázdne miesto a neurobiť čitateľnejší a estetickejší font.
Reply on: eMareq #2419:

Zatiaľ všetky KT8D5.RN2 majú ovládanie pedálmi a v KE to tak asi aj zostane. Ručné radiče sú zatiaľ dosť drahý špás.
Ale všetko, čo prechádza uzlom Sečovská-Prešovská-Južné nábr. nemá zmysel trolejovať pred dobudovaním mimoúrovňovej križovatky.
V najbližších rokoch by bolo asi najlepšie zatrolejovať úsek Dom umenia - Hala Cassosport, ktorý je dnes dosť problémový. Takto by mohla vzniknúť T-linka s trasou Hala Cassosport - NO (to je jednosmerne 12 min.), a pri 10 min. celodennom intervale by na nej vystačili 3-4 krátke trolejbusy (aspoň by sa konečne využili). Zároveň by vznikol priestor pre čiastočné obmedzenie A-liniek v danom úseku.
Reply on: eMareq #2419:
Ja som za strolejovanie useku Lingov - Secovska - Nam. Osloboditelov; Nam. Oslobod - presovska - Tahanovce (bud vrchom, alebo spodkom) a useku NMMM - Fakultna nemocnica (bud okolo amfiteatra, alebo okolo posty) - Sidl. KVP, Klastor; + prerobenie konecnej v myslave z terajsesj na konecnu v Myslave Masi
For all: preco sa nepouzivaju napriklad taketo fonty? http://citybus.cz/kosice/fotografie/gallery.php?akce=ukaz&media_id=23
myslim, co sa tyka cisla linky
Reply on: Dopravák #2423:
Suhlasim a dodavam, ze aj sidlislo Tahanovce by mohlo byt zatrolejovane. Rozmyslam skor horna vetva (Sofijska - Belehradska - Hanojska - Berlinska - MU - Nadchod az Madridska) ako dolna.
Reply on: Dopravák #2422:
Ja by som chcel trolejbusy všade, kde sa to len dá 😉 Čo Vy na to?
Reply on: eMareq #2421:
to je za druhé, čo som chcel napísať 🙂
Reply on: Dopravák #2420:
Mna napadlo zatrolejovat Podhradovu + Mier s napojenim na stavajucu trat. Moyzesku + Rastislavovu, potom som chcel tahat trolej az do Barce 🙂, lenze narazil som na problem co so Sebastovcami.
Reply on: eMareq #2419:
jednoznačne trasu L18 zatrolejovať

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.