S BP to bývalo tak, že 30 minút na 3 hodiny jazdy, pričom najmenší započítateľný časový úsek e 10 minút a najneskôr po troch hodinách. Či sa to nezmenilo, neviem, nesledoval som.
I.
Samozrejme, že vodičom beží hodinový plat aj za odstáte hodiny na konečnej - či už v zálohe alebo na konečnej. Ale za toto obdobie mu neprislúcha kilometrovnéí ani prémie - takže síce menej, ale platení sú.
I.
No u mňa sa potkan povie lokomotíve radu E499.2 (150) a jej príbuzným. Tie sa vlastnícky vyskytujú len v ČR, tak neviem, kto by ich predával BRKS:-).
Ak myslíš Tetrapaky Zaoblené, asi by sa hodilo dať im inú prezývku. A neviem, kde sa vzala tá rozšírená fáma, že sa predajú BRKS?
I.
A to je čo za hovadinu? Červené sú istené, čiže ak sa červená (základná, čiže tá, čo je dole) vypáli, križovatka ide do poruchy. Pre opakovače (na výložníkoch) to neplatí.
I.
No to je pravda, že v rôznych režimoch sú rôzne jazdné doby. Som ochotný pripustiť, že štatistiku, ktorú som uviedol, je priemerom týchto časov, resp. zodpovedá sedlu. Z oboch miest (BA a KE) som však prepočítaval jazdné doby podľa toho, ako sú uvedené na týchto stránkach alebo knižných CP.
Tie delice v trakcnom vedeni su tiez niektore genialne umiestnene, napr. za zastavkou (Plynarne, Nam. Osloboditelov...), alebo za ostrym oblukom (pred Krajskym sudom), co tiez neprispieva k plynulosti jazdy. My mame delice, ktore sa mozu prechadzat normalne s odberom.
Aká teória? Čo sa mi tu snažíš nahovoriť? Električky chodia väčšnou tak, aké časy majú uvedené v služobných CP. Ak chodia vodiči podľa CP, tak priemerná rýchlosť je presne taká, aká vychádza výpočtom. V KE by určite pomohlo mierne skrátenie jazdných dôb, pretože skúsenosti viacerých hovoria, že košické električky chodia s náskokmi. Po ich úprave by boli električky ešte rýchlejšie.
V BA sa Ti preto zdajú električky rýchlejšie, pretože sú jazdné doby kratšie. Pamätám sa ešte spred 10 rokov, keď som bol v BA, ako som cestoval do Dúbravky so spomalenou K2 tak, že som úplne zadriemal. Jazdná doba z Rače do Dúbravky bola vtedy v jednom smere presne 60'. Dnes je to 52', t.j. vodiči si musia o 8 minút švihnúť. A žiaľ, občas aj za cenu zníženia bezpečnosti premávky...
Aj v súčasnosti sa v KE stačí večer prejsť s istými nemenovanými vodičmi napr. na L6, ktorí po 21" jeden smer zvládnu za 15 min, t.j. s priemernou rýchlosťou 29,6 km/h. Keď som v roku 1992 išiel s KT8 #528 na riadnej linke R, ktorá mala "Z", od kruhového objazdu po obratisko na konečnej sme to "urobili" za 8 minút. Priemerná cestovná rýchlosť podľa prepočtu teda bola 84,75 km/h.
Ja som za maximálne bezpečnú jazdu. Ale prechádzať oblúky 10 km/h rýchlosťou je na zblázenenie cestujúcich. Najhoršie je, že viem, že nie je pomalý vodič, ale že keby šiel viac, tak sa vykoľají.
No lepsi je obcas pomaleji a bezpecneji. Ono je sice pekny ze ridici jezdej s cihlou na pedalu, ale pokud vim tak v Kosicich je asi nejmin nehod celkove. A to nepocitam vazny nehody. V Ba loni tusim byly minimalne ty T6A5 (ujeti, vykolejeni), ted to najeti. Brno zase 1706, pak ruzny najeti, vykolejeni. Ono je obcas lepsi jet pomalejc a na jistotu.
Ale ne aby to vypadalo jako ze nemam rad rychlost . Nejni nad KT8 okolo 70km/hod nebo T6 obdobne :))
Zahoď teóriu! Mňa toto vôbec neznamená. Ani 30 príspevkov, kde mi vypočítaš a "dokážeš", že v KE sa jazdí rýchlejšie ma nepresvedčí. Tu sa totižto orientujem čiste podľa skúseností. Veď stačí tak málo - posadiť sa do košickej električky a potom do bratislavskej. A v Košiciach sa nikdy nejazdilo štýlom plná jazda do zákruty! V Bratislave keď plne rozfofrovaná električka vbehne do oblúka, poriadne ňou trhne. Košickou by ani netrhlo, ale šla by rovna tam, kam koľaje nevedú....
Bratislava:
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 243,8 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 711 min. (11,85 hod.)
243,8/11,85 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 20,57 km/h
Košice:
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 353,0 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 792 min. (13,2 hod.)
353,0/13,2 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 26,74 km/h
Pre objektívnosť...
Košice/mestské linky 2 až 9:
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 109,2 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 320 min. (5,33 hod.)
109,2/5,33 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 20,49 km/h
Košice/rýchlodrážne linky R1 až R8:
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 243,8 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 472 min. (7,86 hod.)
243,8/7,86 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 31,02 km/h
Chcem vidieť čísla a žiadne napodobňujúce zvuky spôsobu jazdy vodičov!
L2- 4,9 km/16'=18,37 km/h
L3- 7,7 km/21'=22,0 km/h
L4- 8,0 km/24'=20,0 km/h
L5- 4,3 km/14'=18,43 km/h
L6- 7,4 km/24'=18,5 km/h
L7- 10,0 km/28'=21,43 km/h
L9- 12,3 km/33'=22,36 km/h
R1- 14,6 km/29'=30,21 km/h
R2- 17,8 km/33'=32,36 km/h
R3- 17,1 km/35'=29,31 km/h
R4- 15,9 km/32'=29,81 km/h
R5- 15,0 km/30'=30,0 km/h
R6- 12,0 km/21'=34,29 km/h
R7- 14,3 km/28'=30,64 km/h
R8- 15,2 km/28'=32,57 km/h
Najpomalšia cestovná rýchlosť je na L2 (v priemere 18,37 km/h) a najrýchlejšia na R6 (v priemere 34,29 km/h). Nech tu niekto z BA hodí čísla na porovnanie!
V BA sa jazdi priemerne medzi 50 -55 km/h. A nejazdi sa stylom ako v Kosiciach naslap a vybeh. Sice su tu aj taky. Ale jazdi sa jazda na 50 -55 potom vybeh a tak do brzdnych stupnov (ked mam moznost tak jazdim tak aj ja osobne) Co sa v Kosiciach neda povedat (jedine ak Shorty a par indvidui). Minile som isiel po reko Juznej tr. a plakal som nad tou jazdaou (mlask , mlask , mlaskal linkovy stykac, naslapol mozno ze 10 krat a rychlost vozidla neprekrocila 35 km/h)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
No to je pravda, že v rôznych režimoch sú rôzne jazdné doby. Som ochotný pripustiť, že štatistiku, ktorú som uviedol, je priemerom týchto časov, resp. zodpovedá sedlu. Z oboch miest (BA a KE) som však prepočítaval jazdné doby podľa toho, ako sú uvedené na týchto stránkach alebo knižných CP.