V Mihalovcoch maju daktore dopravy nove informacne panely svietiace na oranzovo bez "elektromagnetickych bodiek". Minule som vam to chcel odfotit ale bola uz tma.
sarko: ved som ti pisal, ze kt8 este nemaju papiere. a este minimalne mesiac ich mat nebudu. moj skromny optimisticky odhad polovica februara, pesimisticky koniec marca. pokojne mozes rana travit pohladom na ranajky, nez pohladom na dennu vypravu, bud si isty.
Abovské nárečie je samostatné. Ander z Košíc je toho príkladom. I keď je pravda, že sa viac približuje k spisovnej slovenčine, najviac tam zasahujú slová zo zemplínčiny.
Saris ma sarisske, Spis ma spisske, Zemplin ma zemplinske a Kosice su viac mixom horeuvedenych nareci a spisovnej slovenciny, nez samostatnym, abovskym narecim.
Mňa nezaujíma, koľko sa kam investovalo. Podstatné je, ako sa ľudia vozia. Neber to v zlom, ale dosť som sa nacestoval v Košiciach a nemálo aj v Bratislave a pravdupovediac nejaké obrovské rozdiely v kultúre cestovania (ak tu myslíme len obsadenosť vozidiel) som nezaznamenal. Tak ako sa v Košiciach netlačia vždy a všade, tak ani v Bratislave, no tu aj tam sa nájdu smery, ktoré nie sú zvládnuté.
Aj v Bratislave aj v Košiciach poznám vychytené smery, kde je to zúfalé a naopak trasy, kde sa vozí vzduch. Konkrétne medzi také super nabité smery, ktoré mi prichádzajú na um by som zaradil v Košiciach ťah Železničná stanica - Nám. osloboditeľov - Stará nemocnica - Železníky. V Bratislave je čírim zúfalstvom cestovať v smere Hodžovo nám. - Patrónka - Polianky - Dúbravka. V oboch prípadoch sa ľudia tlačia v špičke a častokrát aj v sedle. A jazdy naprázdno? V Košiciach napríklad L14 na Slovenskú ul. a v Bratislave som sa sám s vodičom viezol mimo špičky v L63 na Bojnickú. Záver --> Každý má čo optimalizovať.
Re #1844 Nodes: Niet Ťa čo poučovať, ovládaš to presne
Re #1846 1018: Ľem bars neviskakuj, bo ket še ftorek dovaľim do Košicoch, takoj pujdzem pohľedac tote mapki co už ľitaju z najnovšu verziju busečka, žebi som ce mohol pochvaľic abo zdžubac za ňu.
ta sluhajce hlopy! to co za debata, absolutne od veci, sa tu vyvija? ono, vase natahovanie sa aj 3 dni o optime je sice tiez fasacky od veci, ale gadzovanie sa na to ozaj nechyta. co tak sa vratit k tomu, k comu bolo toto forum zasvaetene? :-)))))
Vladimír: No nevravím, že sa netlačíme, v niektorých spojoch, ale Bratislava robí 43mil. vzkm a pomer prepravy ľudí v MHD voči IAD je 60:40. Pri 26mil vzkm čo robí DPB na busoch spotrebuje naftu za 250mil a to bolo na minulý rok. Otázka znie, koľko DPMK dal minulý rok za nové busy a koľko by bolo z tých paňazí výkonov.
Problém tlačeníc sa týka hlavne L21 kde sa chystajú zmeny a L5 v Karlovke. Inak je tlačenica hlavne keď vypadne bus. Aspoň na linkách, ktorými ja chodím. Napríklad Petržalka nemá problém a to je 30% obyvateľstva Bratislavy. No a samozrejme študenstkých linky 39, 31, 84 a 61 ale s tým nič nespravíš, tie návaly by mala problém zvádnuť pomaly aj elina.
Ono ceny Solarisu na trhu oproti roku 2002 zrejme výrazne klesli, keďže napríklad ešte na začiatku roku 2003 bol jeden zloty za viac ako 12SKK. Teraz je to 8,8SKK. A keďže Solaris predáva v Eurách no nákup materialu, ktorý je určite z Polska a mzdy platí v Zlotých. A teraz za jedno euro dostane viac zlotých mohol Solaris znížiť ceny svojich busov a tým si polešpiť konkurencie schopnosť čiže aj odbyt a zvýšiť zisk. Ak by tak neurobil bol by sprostý. To je to, prečo nie je dobré pre ekonomiku keď SKK stúpa. A naposledy bolo Euro za 40,8 a CZK za 1,263.
Ja pouzivbam mix medzi michalovcinov a abovstinov. Inac Kosictina sa na pravu vychodnarcinu skoro nehrabe. V tom si za tom stojim lebo tolky kosicania hovoria spisovne a nepoznaju abovstinu len neake vyrazy.
No rozdiel medzi košickým a východoslovenským dialektom je len v tom, že v košický sa viac približuje k spisovnému jazyku. Resp. východniarčina ma viac cudzích slov (z poľštiny, nemčiny, rusínčiny...).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Viem, ale som chcel vedieť, či nemá niekto nejaké novšie info.