Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #1843:
Mňa nezaujíma, koľko sa kam investovalo. Podstatné je, ako sa ľudia vozia. Neber to v zlom, ale dosť som sa nacestoval v Košiciach a nemálo aj v Bratislave a pravdupovediac nejaké obrovské rozdiely v kultúre cestovania (ak tu myslíme len obsadenosť vozidiel) som nezaznamenal. Tak ako sa v Košiciach netlačia vždy a všade, tak ani v Bratislave, no tu aj tam sa nájdu smery, ktoré nie sú zvládnuté.
Aj v Bratislave aj v Košiciach poznám vychytené smery, kde je to zúfalé a naopak trasy, kde sa vozí vzduch. Konkrétne medzi také super nabité smery, ktoré mi prichádzajú na um by som zaradil v Košiciach ťah Železničná stanica - Nám. osloboditeľov - Stará nemocnica - Železníky. V Bratislave je čírim zúfalstvom cestovať v smere Hodžovo nám. - Patrónka - Polianky - Dúbravka. V oboch prípadoch sa ľudia tlačia v špičke a častokrát aj v sedle. A jazdy naprázdno? V Košiciach napríklad L14 na Slovenskú ul. a v Bratislave som sa sám s vodičom viezol mimo špičky v L63 na Bojnickú. Záver --> Každý má čo optimalizovať.

Re #1844 Nodes: Niet Ťa čo poučovať, ovládaš to presne 🙂

Re #1846 1018: Ľem bars neviskakuj, bo ket še ftorek dovaľim do Košicoch, takoj pujdzem pohľedac tote mapki co už ľitaju z najnovšu verziju busečka, žebi som ce mohol pochvaľic abo zdžubac za ňu.
Ta ňeže bi ši bul rad ,že še tu nenacahujeme... '-)

Má niekto bližšie info o začatí prevádzky KT8D5.RN2? Ak by sa niekto niečo dozvedel, nech to sem hodí.
ta sluhajce hlopy! to co za debata, absolutne od veci, sa tu vyvija? ono, vase natahovanie sa aj 3 dni o optime je sice tiez fasacky od veci, ale gadzovanie sa na to ozaj nechyta. co tak sa vratit k tomu, k comu bolo toto forum zasvaetene? :-)))))
Reply on: Nodes #1844:
Pardon za vybocenie od temy MHD.
Neda mi sa opytat, ake je to narecie to vhodniarske. V KE blizkom okoli by mao byt abovske, na Zempline zemplinske, na Sarisi sarisske. Tak ma poucte.
Vladimír: No nevravím, že sa netlačíme, v niektorých spojoch, ale Bratislava robí 43mil. vzkm a pomer prepravy ľudí v MHD voči IAD je 60:40. Pri 26mil vzkm čo robí DPB na busoch spotrebuje naftu za 250mil a to bolo na minulý rok. Otázka znie, koľko DPMK dal minulý rok za nové busy a koľko by bolo z tých paňazí výkonov.
Problém tlačeníc sa týka hlavne L21 kde sa chystajú zmeny a L5 v Karlovke. Inak je tlačenica hlavne keď vypadne bus. Aspoň na linkách, ktorými ja chodím. Napríklad Petržalka nemá problém a to je 30% obyvateľstva Bratislavy. No a samozrejme študenstkých linky 39, 31, 84 a 61 ale s tým nič nespravíš, tie návaly by mala problém zvádnuť pomaly aj elina.

Ono ceny Solarisu na trhu oproti roku 2002 zrejme výrazne klesli, keďže napríklad ešte na začiatku roku 2003 bol jeden zloty za viac ako 12SKK. Teraz je to 8,8SKK. A keďže Solaris predáva v Eurách no nákup materialu, ktorý je určite z Polska a mzdy platí v Zlotých. A teraz za jedno euro dostane viac zlotých mohol Solaris znížiť ceny svojich busov a tým si polešpiť konkurencie schopnosť čiže aj odbyt a zvýšiť zisk. Ak by tak neurobil bol by sprostý. To je to, prečo nie je dobré pre ekonomiku keď SKK stúpa. A naposledy bolo Euro za 40,8 a CZK za 1,263.
Ta to bi bulo šmichu, kebi mi tunaj ľem hutoreľi 😃
Sarko - BM: Myslím, že môžem len súhlasiť.
Reply on: Sarko #1839:
Ja pouzivbam mix medzi michalovcinov a abovstinov. Inac Kosictina sa na pravu vychodnarcinu skoro nehrabe. V tom si za tom stojim lebo tolky kosicania hovoria spisovne a nepoznaju abovstinu len neake vyrazy.
No rozdiel medzi košickým a východoslovenským dialektom je len v tom, že v košický sa viac približuje k spisovnému jazyku. Resp. východniarčina ma viac cudzích slov (z poľštiny, nemčiny, rusínčiny...).
...si nič z toho nerob, to bol len taký hnusný podryp 😃
Reply on: BM #1836:
Vyhodňarčiny abo Košičtiny? To sú dosť rozdielne veci 😉
Reply on: BM #1835:
trochu som sa cekol.

J: chces lekciu vyhodňarčiny?
Reply on: Vladimír #1831:
Co ši ty za vyhodňar ked neznaš o čom špivaju Drišľakovci 🙂
Reply on: J #1833:
Nezabúdaj na to, že nech sa už DPMK pustil do nákupu Solarisov z dôvodu akéhokoľvek, dnes je jeho výhradným dovozcom. Takže do výpočtu sedí aj malý Solaris, pretože DPMK má samozrejme oproti iným DP ceny Solarisov výhodnejšie.
Ako sa ľudia vozia teraz? Podľa toho kde. Keď sa prevezieš z námestia smerom k starej nemocnici, tak je to zväčša niečo nedôstojné. Ale možnože to dlho nepotrvá. V Košiciach sa vždy pár mesiacov po obmedzovaní situácia znormalizuje, pretože tí "najzbabelejší" presedlajú na auto.

Ja by som nevidel žiadnu súvislosť medzi tým, že vy máte Ik280 so 6 min. intervalom a Košičania SU15 s 15 min. intervalom. Natlačení jazdia tak "Blaváci" jak "Košičane". Nesmieš zabúdať, že Bratislava takmer dvakrát väčšia, preto je aj logickejšie, že mnohé linky majú dvakrát taký hustý interval. Pri porovnaní počtu obyvateľov v týchto mestách zistíš, že ste na tom vlastne rovnako.
Vladimír: No je jedno z akého dôvodu DPMK kupuje NP vozy. A nevim či je to až tak, bo KTčka a SU12 to tvojho výpočtu nesedia. Ja si stále myslím, že 15m vozy sú pre Košice ideálne, keďže v roku 2008 (ja viem ďaleko) USS príde o daňové úľavy a v tom čase už bude tri roky po FD a tak Košice budú mať prachy. A bude priestor na viac vzkm a kĺbaky by boli veľa a sólo málo. Neviem ako sa v tom ľudia vozia teraz, ako sú namačkaní?

No nie je dobré, že BA neobnovuje svoj vozový park, ale poviem to takto. Radšej v starom 13 ročnom hnilom Ik280 v špičke každých 6 minút ako každých 15 minút v SU15.
Reply on: J #1828:
Čo si tak spomínam, tak Bukasovému masívu som rozumel zatiaľ všetko...
Reply on: J #1828:
Lenže DPMK žiaľ kupuje NP busy, aspoň podľa mňa, nie z nejakého pocitu solidarity voči cestujúcim odkázaným na vozík, ale skôr preto, že 15m NP bus je lacnejší, resp. porovnateľný ako 18m Karosa. Konečne by niekto mal pochopiť, že vozíčkar by ocenil, keby tie autobusy, ktoré sa kúpia, boli aj nejako systematicky vypravované a hlavne garatntované spoje vyznačené v cestovných poriadkoch.
Je síce pekné, že práve v tejto chvíli sú na L19 všetky vozidlá NP, ale v pondelok možno niekoho niečo napadne poslať ich na nejakú prehliadku a môžeš čakať na autobus do aleluja....

Na to, že bratislavský autobusový park nie je obnovovaný mám svoj názor a viackrát som ho už prezentoval. Škoda reči...

Čo sa týka kapely Drišľak, rozumiem im každé jedno slovo. Pre mňa je to niečo ako druhý jazyk hneď po slovenčine. Keby som mu nerozumel, nemohol by som v Prešove žiť 🙂 (i keď Drišľak používa "východnú šarštinu", t.j. až tak okolo Vranova - oproti prešovskej má určité odchýlky)

Re #1830 BM: Problémom je asi to, že každý má inú predstavu o tom, ako má kvalitná MHD vyzerať.
Reply on: bojar #1829:
to je tak, ludia by tam mohli byt a keby chceli tak za tie iste peniaze by dokazali spravit kvalitnu dopravu. a da sa to
itam sa preco je tolko zbitocnich ludi v podniku. kebi ich tam nebolo tak hned bi boli prniaze na lepsiu dopravu

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.