Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dúfam (i keď viem, že to tak nebude), že košický Optima Bus definitívne ukázal, že bezplatné linky k obchdným reťazcom sú nezmyselný "leta hit", ktorý by mal čím skôr zaniknúť. Som šťastný, že v mojom rodnom meste žiadne také linky nie sú, tie, ktoré v minulosti boli, boli zrušené, a tie, ktoré zaviesť chceli, DP nezaviedol.
Reply on: Sarko #1780:
To je už etika konkrétneho obchodníka, či si váži len niektorého alebo každého zákazníka.
Reply on: Papyr #1781:

No neviem, čo má dlhodobý pobyt v ČR spoločné s ODS. 🙂

Som rád, že si úprimne priznal, ako by si to robil/robíš Ty, čo je tiež len dôkazom toho, ako to naozaj funguje. Ale ja sa nečudujem, ak sa niečo také deje, ale protirečím, ak niekto takýto stav obhajuje. A to aj napriek tomu, keď sám dobre vie, že to takto dlhodobo fungovať nemôže. Toto považujem za maximálne pokrytecké.

Na všetko raz dôjde. Aj na prešovské nočné linky. Keď sa nebude tento stav riešiť, DP možno zrazu nočnú dopravu zruší ako nepoužívanú a nerentabilnú. Nastane vlna prostestov, ale DP bude chránený číslami. Tento odstavec je síce len úvaha, ale scenár určite nie nereálny. Najskôr sa DP naštve a dopadne to minimálne ako v KE s nástupom cez predné dvere.

Čo sa týka spoplatňovania resp. preukazovania pokladničným blokom, už som to tu niekoľko krát spomenul, že by sa doprava neúmerne zdržovala a úroveň klesala. Načo robiť zložitejšie riešenia, keď existujú jednoduchšie a účinnejšie. OC čiastočne dotuje platenú linku a DP si zvyšok dorovnáva z použitých CL. Kto cestuje do obchodných centier pravidelne, má mesačník, kto len občas, na ten jeden nákup tých 12 Sk oželie.
Reply on: Sarko #1767:
Dlhodoby pobyt v CR ma naucil neverit mnohemu z toho, co tvrdi ODS 🙂

Sarko, sak uz to tu stale dookola neries. Ja keby som mal byt studentom ubytovanym na Jedlikovej, i ja by som jazdil Optima busom. Ked existuje priamy spoj zo stanice na intraky, navyse zadarmo, tak preco by som to nevyuzil?

Ked si hypersajrajt za svoje sidlo strategicky zvoli lokalitu, ktora je len par sto metrov od internatu a zavedie tam bezplatnu linku (este k tomu zo stanice!), tak nech sa laskavo necuduje a ani nedivi, ze vacsinu cestujucich tvoria studenti. Nejake horekovanie nad tymi strasnymi studentami, ktori to zneuzivaju, mi silne pripomina socialisticko-zelezniciarske myslenie: "My sme pre vas nieco urobili a vy nechapete, ako sme to mysleli a zneuzivate to!"

Zapamataj si zakladnu vlastnost ludi: ked je nieco zadarmo a mne sa to hodi, tak to pouzijem. DIXI.

Myslis, ze som niekedy v poslednych 5 rokoch (teda od cias, co nemam v Presove stale platny mesacnik a teda cvakam jednorazove listky) niekedy cvakol listok pri jazde v N2 alebo N3? Nie, tymito linkami chodim tak ako vacsina Presovcanov zadarmo, pretoze sa mi od roku 1994 dodnes nestalo, aby som tam stretol revizora!

A aby ma kvoli tomu tazilo svedomie, ze oberam DPMP o tych 20 korun, ktore mu podla tarify za jednu cestu nalezia? To by som musel byt iny fanda dopravy. (Alebo Nemec.) Ked si to DPMP nevie osefovat, tak sa nadalej budu ludia v nocakoch vozit zadarmo. Ked si OC Optima zavedie krasnu a naviac bezplatnu linku od intrakov k stanici, tak sa v nej budu prevazat hlavne studenti. Bez ohladu na to, ako to OC Optima a DPMK "mysleli". A lamentuj tu ako chces, pokial sa Optima bus nespoplatni, alebo nezmeni jednu zo svojich konecnych (co nejde), NIC sa nezmeni.

Navrhoval by som toto: pri nastupe do Optima busu na stanici zaplati cestujuci 20 Sk a vodic mu o zaplateni vyda potvrdenie. Toto potvrdenie zakaznik odovzda v OC Optima pri plateni a z celkovej sumy za nakup mu bude tych 20 Sk znovu odpocitanych. Pri ceste spat z OC Optima na stanicu ako cestovny doklad posluzi pokladnicny blok z OC Optima.

Tym by si eliminoval studentov, ktori idu fakt len na intraky. Respektive by si ich prinutil vzdy pocas cesty z intraku na stanicu a naopak zastavit sa v Optime a nieco si kupit. A teraz pride zaludna otazka: Myslis si, ze keby sa toto zaviedlo, bude v Optima buse tych studentov menej?
Reply on: Vladimír #1778:

Iste, ale podľa mňa obchodníkovi viac ako na kvantite návštev jeho centra záleží na výške sumy, ktorú návštevy utratili (resp. konkrétne, aby aspoň za dotovanie bezplatnej linky mal návratnosť). Tak kým taký študent možno každý deň utratí za rožky, maslo a trebárs nejaké párky medzi 30 až 50 Sk, ja pri menej pravidelných nákupoch utratím aj niekoľko násobne viac. Nehovoriac o tom, že napr. v rámci predvianočných nákupov a obmeny šatníka sme spolu so súrodencom nechali v tomto OC v priebehu mesiaca min. 10.000 Sk. Za takú cenu by nás mohol OC voziť domov v nejakom bavoráku a nie v autobuse, do ktorého sme sa vždy horko-ťažko dostali alebo radšej šli domov peši.
Reply on: S499.1023 #1772:

Ja som nikde nenapísal, že nie si slušák. Ak ideš platenou linkou a označíš si lístok, je to OK. Ak ideš bezplatnou linkou bezplatne tam, na čo je určená, je to tiež OK. Ale ak ideš bezplatnou linkou len preto, aby si špekulatívne ušetril daný úsek a zvyšok prešiel pešo alebo platenou linkou po inej trase tak, aby to bol pre teba kratší a lacnejší úsek, tak to už slušák určite neurobí.

OC Optima si ešte pred časom nechala nainštalovať pri vchodoch/východoch elektronické počítadlá vchádzajúcich/vychádzajúcich zákazníkov, aj z dôvodu, že nedôverovali argumentom DPMK o zneužívaní ich objednávky a nechceli pristúpiť k predloženým návrhom. Tieto počítadlá však jasne ukázali, že po vystúpení stovky cestujúcich, do obchodného centra vošla zakaždým sotva tretina. Tak isto ani počet stojacich ľudí nekorešpondoval s počtom odchádzajúcich zákazníkov z OC. Zavedenie platenej električkovej linky je v prom rade vyjdenie v ústrety priamym návštevníkom OC, pre ktorých je 12 Sk z celkového nákupu zanedbateľnou položkou a naviac zlepšením kultúry cestovania.
Reply on: Sarko #1777:
Nasledujúcu vetu prosím nepovažuj za argument za používanie Optima Busu študentmi, ale nedá mi nepovedať, že --> Ktorýkoľvek priemerný obyčajný študent TU Košice ubytovaný na internáte Jedlíkova určite nakupuje v OC Optima častejšie ako Ty. Ja Ti nechcem vnucovať presvedčenie, že do Optimy nechodievaš, ale predpokladám, že ak sa ráno zobudíš a potrbuješ si ísť kúpiť niečo na raňajky, t.j. nejaké rožky, maslo a pod. tak sa kvôli tomu netrmoceš do Optimy. Študenti oproti tomu pri Optime bývajú, čiže aj takéto jednoduché nákupy každodennej potreby realizujú v Optime. Kto iný by chodil do Optimy kúpiť si päť rožkov? 😉
Reply on: S499.1023 #1773:

V prvom rade prijmi ospravedlnenie, ak máš pocit, že som na Teba nejako zaútočil. Svoju rétoriku nepoužívam proti namiereniu voči danej osobe.

Optima bus v KE bol naozaj zriadený len pre zákazníkov obchodného centra a všade, nielen na autobusoch, ale aj na zastávkach bolo zreteľne uvedené, pre koho konkrétne je preprava určená. Vlado tu argumentuje psychologickým rozmerom, ktorý však podľa mňa nie je namieste a hneď aj vysvetlím prečo.

K tej najvernejšej skupine totiž patrím napr. aj ja. Do Optimy mám totiž z domu najbližšie. Ale, bývam "len" o jednu zastávku ďalej. Tak tak, ako študenti by mali teoreticky nárok, že spoj OC Optima je pre nich ako "najvernejších", rovnako by som mal mať nárok aj ja. Lenže... Ak si nastúpil na zastávke v trase linky, vodiči každého nekompromisne vyhodili a ak si nechcel vystúpiť, nepohol sa dovtedy, kým si nevystúpil. Raz, keď som sa veľmi ponáhľal do práce a vyhovoval by mi práve spoj OC Optima, som aj cez predné dvere vodičovi povedal, že som pravidelným návštevníkom OC a mal by som mať nárok sa odviezť tak, ako sa vezú aj študenti priamo od OC Optima. Ten sa len zarehotal a takmer ma privrel do dverí. Asi s tým mal bohaté skúsenosti. Za žiadných okolností som nikdy nemal možnosť uvedenú linku takto využiť. Študenti áno, lebo im prišlo vhod, že zastávka OC Optima je nástupná.

ODS DPMK prieskumom zistilo, že Optima bus je zneužívaný a nie je to žiadna imbecilita, ale realita, ktorej som bol dennodenným svedkom. Zavádzať pri takej frekvencii nástup na základe bločka by znamenalo obrovské zdržanie spoja a výrazné znekultúrnenie cestovania. Riešenie, ktoré sa podarilo presadiť ODS vo forme nahradenia bezplatnej autobusovej linky za platenú električkovú linku je toho výsledkom a len potvrdením, že niečo nebolo v poriadku. Jednak z pohľadu nedostatočných intervalov v spojení internátov so žel. stanicou, ale hlavne z pohľadu jednoznačného a neustáleho zneužívania bezplatnej linky.

Optima má záujem aj ako náhradu zaviesť ďalšie linky. Ich trasy už budú (mali by byť) pravdepodobne riešené ako bezplatné napájačové linky ku prestupným uzlom, čím by sa tiež malo predísť zneužívaniu.
Reply on: S499.1023 #1775:
Esicko mal na mysli to, že "zneužívanie" Optima busu študentmi TUKE bolo ošetrené tým, že všade bolo zreteľne napísané, že spoj slúži výhradne pre zákazníkov OC Optima. V tomto má Esicko pravdu.
Ak sa bavíme v právnej rovine, samozrejme študenti nemali práve Optima bus používať na prepravu zo stanice k internátom.
Celá vec má trochu aj psychologický rozmer (i keď viem, že ten v práve nemá miesto), a to, že študenti internátov, ktoré stoja hneď pri Optime patria k jednej z najpočetnejších a najvernejších skupín zákazníkov tohto obchodného centra, a teda mnohí si to vyložili tak, že ak je spoj pre zákazníkov OC Optima, tak pre koho ak nie pre nich, čo týždenne v Optime utrácajú stovky až tisícky zo svojich peňazí. Druhá časť psychologického rozmeru spočíva v tom, že v spornom smere železničná+autobusová stanica - internáty nie je priame spojenie príliš frekventované a zo všetkých ponúkaných možností bol Optima bus práve najfrekventovanejšou linkou. A ako som už viackrát napísal, ak neexistuje iná slušná možnosť, dostať sa do cieľa svojej cesty, morálne (aj moje) zásady ustupujú a použijem to, čo príde - a teda aj Optima bus.
Dva roky som pravidelne chodieval na internáty každý týždeň - mal som tam telesnú výchovu. Dovolím si tvrdiť, že nie som žiaden živel, no keď raz viem, že priama električka mi príde o 45 minút, ja sa ponáhľam a na zastávku práve pristaví prázdny Optima bus, tak ho využijem. A chcel by som vidieť toho, kto by nevyužil.

Ja som to napísal už dávno - Optima bus nikdy nemal vzniknúť a súčasné riešenie je perfektné. L5 plne Optima bus nahradí, a to aj kapacitne. Nebude viac tlačenia a nevraživosti medzi cestujúcimi.
Reply on: Esicko #1774:
Kde vidíš aké násilie? A ty máš pocit, že lúpež je povolená?
I.
Reply on: S499.1023 #1771:
Neviem ci to citam spravne, ale medzi riadkami v Tvojich poslednych prispevkoch sa objavuje prvok netolerantnosti ba az nasilia. Ak je raz dane verejne, na aku prepravu sluzil Optima bus, tak vsetko ostatne by som aj ja nazval zneuzivanim. Potom podla Teba vsetko, co nie je systemovo osetrene, je v poriadku, ak to niekto VYUZIJE (nie zneuzije). To sa mozme vratit do dzungle, nie? Pojdem po ulici, niekto ma olupi, a podla Teba len vyuzil dane moznosti, hej? Na druhej strane suhlasim, ze tam, kde sa systemovo problem riesit da, treba ho riesit systemovo a nie nesystemovo, ako je to na Slovensku zauzivanym zvykom, v tomto pripade zrusenim Optima busu.
Reply on: Sarko #1767:
A že používaš ako argument, ž o zneužívaní hovorí aj Oddelenie dopravnej služby? To je taká imbecilita, ako keby som ja tvrdil, že v BA sa x vecí nedá lebo to tvrdí vedenie ED-DP...
I.
Reply on: Sarko #1767:
Absolútne si nepochopil, o čom hovorím. Ja som taký slušák, že si aj v BA v nočáku lístoouk cvaknem ale bezplatnou linkou by som chodil bezplatne lebo je bezplatná a bol by som blbec keby som ja platil a iní nie. A ak je určená len na prepravu zákazníkov nejakého treťotriedneho OD, tak si to má dotyčný OD ošetriť - ako, to som už písal.
I.
Reply on: Sarko #1762:
Nie, to rozhodne nie je zneužívanie, aspoň ja tam žiadne nevidím.
I.
Reply on: Vladimír #1768:

S tým rozdielom kapacitnosti, aj sviatkami máš pravdu. Všetko ukáže začiatok semestra a chcel by som dúfať, že spoje L5 budú chodiť naplnené aspoň z tej tretiny. Ak nie, je veľmi reálne, že o novozriadenú linku do leta prídeme.
Reply on: Sarko #1767:
"Práve preto prišlo vhod, že sú prázdniny, aby sa ukázalo, koľko cestujúcich reálne L5 bude využívať."

A čo? Kde je napísané, že študenti L5 nebudú využívať? Ja som sa z internátov, ak som bol na návšteve kamarátov na stanicu presúval vždy R1-kou alebo Optimou. Teraz bude R1-kou a 5-kou.
Reply on: Sarko #1767:
Len by som rád pripomenúť, že kontrast medzi obsadenosťou Optima busu a L5 je z veľkej časti spôsobený aj tým, že kým Karosa má kapacitu okolo stovky cestujúcich, do KT-čka narveš viac ako 350 ľudí. Inými slovami, natrieskaný Optima bus = ani nie z tretiny obsadená L5. Ďalej len doplním fakt, že študentstvo sa v plnej kráse bude realizovať koncom februára, keď začne letný semester, skôr nie. V oslabení sú aj prúdy zákazníkov OC Optima, každý predajca vie, že v januári je po sviatkoch vždy pokles záujmu o nákupy.
Na akékoľvek rezolútne vyhlásenia o obsadení L5 a s ním súvisiace je ešte veľa času.
Reply on: Vladimír #1766:

Keby si bol totálny laik z davu, tak mávnem rukou... Ale Ty, ktorý si úzko v styku aj s vedením DP a máš možnosť vidieť do mnohých záležitostí zo zákulisia, tak Ťa absolútne nechápem. Alebo Ťa za to platí nejaká skupina študentov?

O zneužívaní hovorí priamo Oddelenie dopravnej služby (ODS) DPMK a asi nie zo srandy sa snažili dohodnúť na časti bezplatnej prepravy na L15 a nahradení Optima busu za električkovú L5. Ja som si nič z prsta nevycucal a realita hovorila sama za seba.

Sám vieš veľmi dobre a aj na všetkých možných miestach bolo JASNE, ZROZUMITEĽNE A ZRETEĽNE vyznačené, že linka Optima slúžila LEN NA PREPRAVU ZÁKAZNÍKOV OBCHODNÉHO CENTRA! Že R-ky chodili vždy poloprázdne a Optima vždy preplnená, je tiež len náhoda? Len mi tu nezačni písať, že v tom čase boli príchody/odchody vlakov k Optima busu, lebo Ťa vysmejem. Tu nejde o to, že R1 ide raz za hodinu, ale o to, že 15 minút pred ochodom R1 a 15 minút po odchode chodila tá R1 stále poloprázdna, kým Optima večne natrieskaná.

Keby v Optima buse cestovalo toľko nakupovaniachtivých cestujúcich, celá tá kapacita by sa mala preniesť na L5. K čomu však došlo? Vidíme, že spojmi cestuje vždy do cca 20 cestujúcich. Práve preto prišlo vhod, že sú prázdniny, aby sa ukázalo, koľko cestujúcich reálne L5 bude využívať. Výsledok máš možnosť vidieť už 6. deň po sebe.

Čo sa týka výhodnejšej polohy, pre Jedlíkovu 5 je najvýhodnejšia dostupnosť k električkovej zastávke L5 a R (150m). Pre Jedlíkovú 7 a 9 je to zastávka Mikovíniho s dostupnosťou k zastávke autobusov L11, 17, 20 a 34 (tiež 150m). Jedlíkova 5 mala na zastávku Optima busu dostupnosť cca 200m a 7 s 9 cca 350m. Stodolovu som nikde nespomínal.

Ohľadne hodnotenia obsadenosti L5 študentami som si ešte nič konkrétne nedovolil hodnotiť. Som si vedomý toho, že veľa študentov ešte len príde, že mnohí nie sú ešte informovaní a že to chce čas. Ten posledný odstavec v príspevku #1762 je prorocký a som presvedčený, že sa aj naplní.
Reply on: Sarko #1762:
Sorry, ale Igorkova reakcia a Tvoja reakcia na jeho reakciu vo mne vzbudila rozčúlenie a nedá mi povedať, že zavádzanie a demagógiu ovládaš perfektne!

1. Aké zneužívanie? Študenti s batohmi? Tak keď majú batohy, tak sa asi valia zo stanice! A ako sa od stanice dostanú na intráky? Do úvahy prichádzajú L17, R1, W a Optima Bus. Čo z toho jazdí najčastejšie? Optima bus. Ktorý hlupák by čakal tri štvrte hodiny na eR-ku alebo sa vozil dookola pol hodiny s L17, keď mu pristaví prázdny priamy spoj k internátom, i keď je to Optima.

2. Čo tu mútiš vodu takými nehoráznymi argumentmi ako že zastávka električky je k internátom bližšie o 80 metrov ako zastávka Optima busu? Keď tá električka ide raz za hodinu, nikto na ňu nebude čakať!!! Pochop to konečne.

3. Ako si dovoľuješ hodnotiť nízku obsadenosť L5 a dávať ju do súvislosti so spoplatnením trasy k Optime? Ak študenti nenašli linku W a Optima bus, väčšina celkom logicky zvolila trasu na prestup skrze L6 + L11, 20, 34. Hádam si nemyslíš, že idú šestkou kvôli výhodnejšej polohe zastávky Stodolova? Veď tomu nemôžeš veriť ani Ty sám.
- Každá nová linka musí najprv vojsť do povedomia - nemôžeš študentov obviniť z ignorovania L5 pár dní po jej zavedení!
- A na základe čoho vlastne vynášaš súdy nad počtami študentov v L5? Jak si dovolíš vyhlásiť, že ju ignorujú v dobe, keď nebeží semster a ešte sa ani nezačalo skúškové obdobie. Tak to Ti aj ja môžem podať návrh na zrušenie L6, lebo ktoviekoľko ľudí sa v nej viezlo v stredu 24.12. okolo štvrej popoludní!!!!!!!!
😞 😞 😞
milan-cestujúci

milan-cestujúci

K oznamom o zmenách v DPMK:
O zavedení linky na Jahodnú sa dočítate na letáčikoch na okne takmer každého spoja MHD. Cestujem MHD často (min. 2x denne) a tento letáčik už viem skoro spamäti 🙂
Lenže o linke č.5 som sa takto nikde nedočítal. Myslím si, že letáčiky v (trolej)busoch/električkách sú najlepší spôsob, ako informovať o zmenách v MHD, lepší ako oznamy na zastávke. Cestujúci podľa mňa strávi viac času V DOPRAVNOM PROSTRIEDKU než NA ZASTÁVKE.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.