S tým rozdielom kapacitnosti, aj sviatkami máš pravdu. Všetko ukáže začiatok semestra a chcel by som dúfať, že spoje L5 budú chodiť naplnené aspoň z tej tretiny. Ak nie, je veľmi reálne, že o novozriadenú linku do leta prídeme.
"Práve preto prišlo vhod, že sú prázdniny, aby sa ukázalo, koľko cestujúcich reálne L5 bude využívať."
A čo? Kde je napísané, že študenti L5 nebudú využívať? Ja som sa z internátov, ak som bol na návšteve kamarátov na stanicu presúval vždy R1-kou alebo Optimou. Teraz bude R1-kou a 5-kou.
Len by som rád pripomenúť, že kontrast medzi obsadenosťou Optima busu a L5 je z veľkej časti spôsobený aj tým, že kým Karosa má kapacitu okolo stovky cestujúcich, do KT-čka narveš viac ako 350 ľudí. Inými slovami, natrieskaný Optima bus = ani nie z tretiny obsadená L5. Ďalej len doplním fakt, že študentstvo sa v plnej kráse bude realizovať koncom februára, keď začne letný semester, skôr nie. V oslabení sú aj prúdy zákazníkov OC Optima, každý predajca vie, že v januári je po sviatkoch vždy pokles záujmu o nákupy.
Na akékoľvek rezolútne vyhlásenia o obsadení L5 a s ním súvisiace je ešte veľa času.
Keby si bol totálny laik z davu, tak mávnem rukou... Ale Ty, ktorý si úzko v styku aj s vedením DP a máš možnosť vidieť do mnohých záležitostí zo zákulisia, tak Ťa absolútne nechápem. Alebo Ťa za to platí nejaká skupina študentov?
O zneužívaní hovorí priamo Oddelenie dopravnej služby (ODS) DPMK a asi nie zo srandy sa snažili dohodnúť na časti bezplatnej prepravy na L15 a nahradení Optima busu za električkovú L5. Ja som si nič z prsta nevycucal a realita hovorila sama za seba.
Sám vieš veľmi dobre a aj na všetkých možných miestach bolo JASNE, ZROZUMITEĽNE A ZRETEĽNE vyznačené, že linka Optima slúžila LEN NA PREPRAVU ZÁKAZNÍKOV OBCHODNÉHO CENTRA! Že R-ky chodili vždy poloprázdne a Optima vždy preplnená, je tiež len náhoda? Len mi tu nezačni písať, že v tom čase boli príchody/odchody vlakov k Optima busu, lebo Ťa vysmejem. Tu nejde o to, že R1 ide raz za hodinu, ale o to, že 15 minút pred ochodom R1 a 15 minút po odchode chodila tá R1 stále poloprázdna, kým Optima večne natrieskaná.
Keby v Optima buse cestovalo toľko nakupovaniachtivých cestujúcich, celá tá kapacita by sa mala preniesť na L5. K čomu však došlo? Vidíme, že spojmi cestuje vždy do cca 20 cestujúcich. Práve preto prišlo vhod, že sú prázdniny, aby sa ukázalo, koľko cestujúcich reálne L5 bude využívať. Výsledok máš možnosť vidieť už 6. deň po sebe.
Čo sa týka výhodnejšej polohy, pre Jedlíkovu 5 je najvýhodnejšia dostupnosť k električkovej zastávke L5 a R (150m). Pre Jedlíkovú 7 a 9 je to zastávka Mikovíniho s dostupnosťou k zastávke autobusov L11, 17, 20 a 34 (tiež 150m). Jedlíkova 5 mala na zastávku Optima busu dostupnosť cca 200m a 7 s 9 cca 350m. Stodolovu som nikde nespomínal.
Ohľadne hodnotenia obsadenosti L5 študentami som si ešte nič konkrétne nedovolil hodnotiť. Som si vedomý toho, že veľa študentov ešte len príde, že mnohí nie sú ešte informovaní a že to chce čas. Ten posledný odstavec v príspevku #1762 je prorocký a som presvedčený, že sa aj naplní.
Sorry, ale Igorkova reakcia a Tvoja reakcia na jeho reakciu vo mne vzbudila rozčúlenie a nedá mi povedať, že zavádzanie a demagógiu ovládaš perfektne!
1. Aké zneužívanie? Študenti s batohmi? Tak keď majú batohy, tak sa asi valia zo stanice! A ako sa od stanice dostanú na intráky? Do úvahy prichádzajú L17, R1, W a Optima Bus. Čo z toho jazdí najčastejšie? Optima bus. Ktorý hlupák by čakal tri štvrte hodiny na eR-ku alebo sa vozil dookola pol hodiny s L17, keď mu pristaví prázdny priamy spoj k internátom, i keď je to Optima.
2. Čo tu mútiš vodu takými nehoráznymi argumentmi ako že zastávka električky je k internátom bližšie o 80 metrov ako zastávka Optima busu? Keď tá električka ide raz za hodinu, nikto na ňu nebude čakať!!! Pochop to konečne.
3. Ako si dovoľuješ hodnotiť nízku obsadenosť L5 a dávať ju do súvislosti so spoplatnením trasy k Optime? Ak študenti nenašli linku W a Optima bus, väčšina celkom logicky zvolila trasu na prestup skrze L6 + L11, 20, 34. Hádam si nemyslíš, že idú šestkou kvôli výhodnejšej polohe zastávky Stodolova? Veď tomu nemôžeš veriť ani Ty sám.
- Každá nová linka musí najprv vojsť do povedomia - nemôžeš študentov obviniť z ignorovania L5 pár dní po jej zavedení!
- A na základe čoho vlastne vynášaš súdy nad počtami študentov v L5? Jak si dovolíš vyhlásiť, že ju ignorujú v dobe, keď nebeží semster a ešte sa ani nezačalo skúškové obdobie. Tak to Ti aj ja môžem podať návrh na zrušenie L6, lebo ktoviekoľko ľudí sa v nej viezlo v stredu 24.12. okolo štvrej popoludní!!!!!!!!
K oznamom o zmenách v DPMK:
O zavedení linky na Jahodnú sa dočítate na letáčikoch na okne takmer každého spoja MHD. Cestujem MHD často (min. 2x denne) a tento letáčik už viem skoro spamäti
Lenže o linke č.5 som sa takto nikde nedočítal. Myslím si, že letáčiky v (trolej)busoch/električkách sú najlepší spôsob, ako informovať o zmenách v MHD, lepší ako oznamy na zastávke. Cestujúci podľa mňa strávi viac času V DOPRAVNOM PROSTRIEDKU než NA ZASTÁVKE.
Na sajte http://www.cassovia.sk/dpmk/vids/poriadok2.php?linka=5&zastid=116
je chyba, chýba tam totiž spoj o 13:16. Spoje medzi 14-15:00 nepremávajú preto, že v tomto čase je špička na linke R1, takže linku č. 5 v tomto časovom úseku nahrádza táto linka (o 14:10, 32z a 47z zo Žel. st. a o 14:13, 23, 33, 48 a 56 z OC Optima).
Presne ako hovoríš. Študenti si budú sťažovať, lebo vidia krivdu len voči sebe. Na druhej strane sa sprístupnila preprava pre všetky zastávky a všetkých cestujúcich po trase, kde sa posilnila doprava o 2 spoje za hodinu, ktoré bežní cestujúci využijú aj tak najprv vo vzťahu k centru a až potom na návštevu OC. Podľa mňa sa kultúra cestovania zlepšila o 100%, pretože už ani do/z OC Optima nechodí sardinkáreň.
Tak ja som Ťa nasral?! Vidieť, že si sa Optima busom ešte neviezol... ... ...
Tak ja, keď som občas išiel na nákup do OC a keď prídem na zastávku, stojí tu kopec študentov s obrovskými vakmi, pričom do autobusu vleziem tak, že robím piruetu na jednej nohe a pokriveným nosom na skle dverí. Toto nie je zneužívanie?!
Optima bus odchádzal spred OC vždy na 12 a 42, električková platená linka R1 na 27. Zastávka električky je pritom o 80m bližšie k internátom ako autobusová. Koľko krát som pozoroval, linka R1 išla poloprázdna, spoje na 12 a 42 totálne natrieskané. Autobusová zastávka liniek 11, 17 a 20 je pritom o 100m bližšie ako električková (nieto ešte Optima busu). Toto nie je zneužívanie?!
A keď už im vyjde niekto v ústrety a neboli obviňovaní zo zneužívania, tak zrazu, verejnou linkou v danej trase, ktorá už chodí 3x za hodinu, študenti akosi nie využiť, lebo na zastávku je ďaleko, tak to si už budú chodiť po starom s L11, 17 a 20, ktorých zastávka sa nachádza v dostupnosti 150m. Tak keď ani toto nie je dôkaz zneužívania (i keď je pravda, že mnohí možno nie sú informovaní a chce to čas), tak potom, čo?
Neviem, ci sa to tu nahodou niekde nepsominalo, nemam velmi cas to hladat, ale na tejto stranke som nasiel, ze 5ka pre mava cez pracovne dni aj v case 13.16, na sajte www.cassovia.sk/dpmk zas tento udaj chyba, tak neviem teraz ... vie niekto nieco o tom?
Odkedy je L5, velmi rad ju vyuzivam a badam jej zlepsujuce sa vytazovanie. Kedze byvam na Lomonosovovej, ktora je z hladiska dopravnej obsluznosti mimo pozornosti MHD, zacal som chodit na nakupy do Optimy. Dnes tam dokonca hlasili zrusenie O-busu a zavedenie platenej L5.
Ma neser! "Cestujúci ich zneužívajú" - tak to je, s prepáčením, jedna obrovská *****ina, hodná odpovede zo zločineckej organizácie ZSSK - tam tiež cestujúci všetklo zneužívajú tak sa to musí zrušiť.
Cestujúci nič nezneužívajú! Cestujúci len využívajú dané možnosti. Prečo by nešli bezplatnou linkou, keď je?
Nech obchodné centrá preplácajú vlkom cestovné lístky, nebudú musieť mať zneužívané bezplatné linky.
Fuj, lae som sa nasral, to som od Teba nečakal:-(.
I.
Ja som síce nikdy nikde nevidel kompletný prepravný poriadok platný pre prevádzku MHD v Košiciach. Porovnávať môžem teda len z Prešovom. A uisťujem Ťa, že prepravný poriadok tarifu neobsahuje.
Sarko, ak sa nachádzam na území tarifného pásma 1, ale podľa nejakého špeciálneho predpisu sa prepravujem na cestovný lístok platný pre tarifné pásmo 2, tak to považujem za tarifnú výnimku. Ako môžeš tvrdiť, že to nie tarifná výnimka? Tarifné výnimky by neboli, keby všetky lístky platili len pre pásma, na ktoré boli vydané.
Re #1757: 95% vozidiel košickej MHD so zobrazovačom pásma zobrazuje vždy pásmo 0. Všade tam je doprava zadarmo? Ale to len skúšam rýpať
Ešte raz opakujem, cestujúci, ktorý cestuje v pásme "0", cestovné neplatí. Cestujúci v pásmach I, II a III platí príslušnú sumu v danej oblasti. Tieto podmienky platia predsa pre všetkých cestujúcich, tak aké výnimky z tarify?!?
K bezplatnej preprave na L15 som sa už vyjadril. Ak bola možná dohoda s OC, aby v určitom úseku, ktorý OC zadotuje, bola preprava zdarma, je to pre DP len prínosom. UVedom si, že aj keď by tu bola časová prestupná tarifa, stále môžu platiť tie isté podmienky. Napr. cestujúci si zakúpi dajme tomu 10-minútový CL, ktorý mu vyjde akurát po zastávku Mikovíniho a odtiaľ sa, či už s prestupom alebo bez neho, presúva k OC Optima bezplatne. To isté by platilo aj opačne, cestujúci by si znehodnotil CL až na zastávke Mikovíniho, resp. až po prestúpení napr. v spoji L31 alebo 34, ktoré si spomínal.
Áno, definuje to TARIFA DPMK, ale tá je len výňatkom PREPRAVNÉHO PORIADKU. Nástup a výstup cestujúcich je spôsob vybavovacieho procesu a ceny cestovných lístkov je už samotná tarifa (tarifikovať=účtovať, spoplatňovať podľa nejakého vzorca-oblasti), do ktorej spadajú aj tarifné pásma. Toto sa naozaj nedá miešať. Predsa pásma II. a III. nie sú žiadne výnimky a vzťahujú sa na všetkých cestujúcich, ktorí sa v danom pásme nachádzajú!
Akože rozlišovať? Veď spôsob nastupovania a vystupovania vozidiel a spôsob označenia a kontroly platnosti cestovných lístkov definuje tarifa. Opäť raz sa pokúsim zhrnúť to - stav k 31.12.2003.
NÁSTUP A VÝSTUP CESTUJÚCICH:
1. Vo všeobecnosti možno nastupovať a vystupovať všetkými dverami
2. Do autobusov (okrem liniek uvedených v bode 3) je zakázané nastupovať prednými dverami
3. Na vybraných autobusových linkách je zavedený povinný nástup cez predné dvere s preukázaním sa cestovným lístkom vodičovi alebo označením jednorazového CL v prvom označovači vozidla.
3a., platí pre L21, 24, 33, RA1-RA8
3b., platí pre L28 v úseku Krásna nad Hornádom - Ukrajinská až Nižná Myšľa - štadión. V zvyšnom úseku platí bod 2.
4. Na L40 je zavedený povinný nástup cez predné dvere s povinným zakúpením cestovného lístka u vodiča.
5. V pracovných dňoch v čase od 20 do 5h je zavedený povinný nástup prednými dverami pre všetky linky cestnej dopravy (neplatí teda pre električky) s preukázaním platnosti cestovného lístka vodičovi alebo označením jednorazového CL v prvom označovači vozidla. V nepracovných dňoch je povinnosť predĺžená až do 8h. Ostatné dvere slúžia na výstup cestujúcich.
6. Na linkách R1-R8 je zavedený nástup a výstup všetkými dverami pre cestujúcich s predplatným CL. Cestujúci s jednorazovým CL nastupujú len prednými dverami prevého vozňa súpravy a cestovný lístok označia v značovači pri predných dverách, ostatné označovače sú znefunkčnené.
7. Na bezplatných linkách TESCO a OPTIMA platí v smere od železničnej stanice k obchodnému centru povinný nástup prednými dverami. Výstup z vozidla v tomto smere vôbec nie je možný s výnimkou konečnej zastávky pri HM Tesco, resp. posledných dvoch zastávok pri OC Optima. V smere ku železničnej stanici je povolený nástup všetkými dverami na konečnej zastávke pri HM Tesco, resp. prvých dvoch zastávkach pri OC Optima. Na ostatných zastávkach slúžia všetky dvere pre výstup, nástup do vozidla vôbec nie je možný.
Hádam je to všetko. A že nie sú výnimky pri hodnotách CL? Sarko, nežartuj! Nech sa páči:
CENY CESTOVÝCH LÍSTKOV
1. Vo všeobecnosti cestujúci prepravujúci sa na jednorazový CL pre jazdu každým vozidlom označí v označovači cestovný lístok. Cestujúci s predplatným CL lístok neoznačujú. Cestovný lístok je platný:
a., pre vozidlo v ktorom bol označený (pre JCL)
b., na dobu, na ktorú bol vydaný (pre PCL)
c., na územný rozsah vymedzený tarifnými pásmami, na ktoré bol zakúpený (pre JCL aj PCL), a to pre samostatné pásma alebo kombináciu rôznych susedných pásiem alebo pre celú sieť.
2. Cesty v rámci MČ Pereš, Lorinčík Poľov a Šaca a medzi nimi sa chápu ako cesty v rámci 2. tarifného pásma aj keď sú realizované na území 1. pásma. (pre JCL aj PCL)
3. Cesty medzi obcou Nižná Hutka a úsekom Krásna nad Hornádom - motorest až OC Važec a cesty medzi obcou Vyšná Hutka a úsekom Krásna nad Hornádom - motorest až OC Važec sa chápu ako cesty v rámci 3. tarifného pásma aj keď sú realizované na území 1. tarifného pásma. (pre JCL a PCL, platí len pre deti a študentov)
4. Cesty medzi MČ Šaca a územím 1. pásma sa chápu ako cesty v rámci 1. tarifného pásma aj keď sú realizované na území 2. tarifného pásma (pre PCL, ak je držiteľ žiakom alebo študentom školy nachádzajúcej sa na území MČ Šaca a pre JCL a PCL, ak má držiteľ trvalý pobyt v MČ Šaca).
5. Na objednávkových linkách do OC Optima a HM Tesco je bezplatná preprava.
6. Na úseku L15 od OC Optima po zastávku Západ - Mikovíniho a späť je bezplatná preprava. V zvyšných úsekoch linky platia ustanovenia z bodu 1.
7. Na celej trase L40 platia len JCL zakúpené u vodiča, neplatia žiadne iné JCL a PCL z predpredaja. Platí však nárok na zľavu.
8. KIDS - možnosť zakúpiť si kupón v hodnote 20 Sk oprávňujúci na území mesta používať autobusy prímestskej dopravy alebo vlaky. Kupón platí pre jeden druh zvolenej dopravy, pre oba druhy dopravy je nutné mať dva kupóny.
8a., oprávnenie cestovať sa prímestských autobusoch platí len pre spoje vykonávané SAD KDS Košice, pre iných dopravcov nie
8b., platí len medzi vybranými zastávkami (stanicami) dopravcov
8c., celý bod 8. sa vzťahuje len na osoby s trvalým pobytom na území mesta Košíc, na ostatné nie.
9. Vybrané spoje SAD KDS Košice v úseku Nám. osloboditeľov - Šaca, Benzinol, ktoré sú vyznačené v cestovných poriadkoch MHD prepravujú cestujúcich DPMK po preukázaní sa PCL, žiadne iné doklady nie sú nutné. JCL neplatia.
Zdá sa vám to málo? Nezúfajte. Pripravuje sa zavedenie MHD Košice do obce Kokšov - Bakša a podľa mojich informácií budú platiť ďalšie tarifné výnimky o tarifných pásmach a používaní PCL, či JCL
Nie. Bezplatný úsek L15 nie je ničím iným ako provizórnym riešením situácie, kedy neexistuje prestupná tarifa. Keďže sa zrušil Optima bus na KVP-čko, zaviedla sa bezplatná L15 v úseku Mikovíniho - Optima. Pri takomto riešení obyvateľ KVP-čka môžu na cestu do Optimy využiť L31 a 34 a na zastávke Západ - Mikovíniho prestúpiť do autobusu L15 bezplatne. Inými slovami, opatrenie rieši použitie len jedného cestovného lístka, t.j. nákladov na prepravu v hodnote 12 Sk. Pri bežnom systéme by totiž zákazníkov Optimy prestup a tým pádom cena lístka 24 Sk s najväčšou pravdepodobnosťou odradili.
Ak by však v Košiciach bola prestupná tarifa a lístok v hodnote 12 Sk by napríklad platil hodinu, tak bezplatná časť L15 nemá zmysel, pretože cestujúci si lístok orazí na KVP-čku, na Mikovíniho prestúpi a do cieľa svojej cesty sa dostane s jediným cestovným lístkom.
Re #1750 Sarko:
1. Nežartuj! Akože nie sú tarifné výnimky. Veď vaša tarifa a prepisy s ňou súvisiace sú zložitejšie jak trestné právo!
2. Čo sa týka L5, mám pocit, že tam skôr zapracovala Optima. To, že prakticky navrhla DPMK riešenie, ktoré dopraváci chceli od začiatku, bolo len šťastnou zhodou. Škoda len, že v roku 2001 nikto nechcel počuť ootočke električiek pri Optime, tak ako to DPMK navrhoval. Dnes mohlo byť všetko jednoduchšie.
Ja si myslím, že by sme mali rozlišovať tarifné pásmo a spôsob vybavovacieho procesu cestujúcich, čo sú dve odlišné veci. Ja som hovoril len o prvej, ktorá definuje inkasovanú sumu, resp. bezplatné cestovanie cestujúcich. V tomto smere sa o žiadných výnimkách nedá hovoriť.
K tým manežérom. S niekoľkými manežérmi som mal možnosť prísť do styku, ale tí žijú hádam v inom svete. Častokrát nemajú o nejakej MHD ani šajnu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Presne ako hovoríš. Študenti si budú sťažovať, lebo vidia krivdu len voči sebe. Na druhej strane sa sprístupnila preprava pre všetky zastávky a všetkých cestujúcich po trase, kde sa posilnila doprava o 2 spoje za hodinu, ktoré bežní cestujúci využijú aj tak najprv vo vzťahu k centru a až potom na návštevu OC. Podľa mňa sa kultúra cestovania zlepšila o 100%, pretože už ani do/z OC Optima nechodí sardinkáreň.