Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #83051:
4. Lenze prave to by sa stavalo, pokial ani dnes nedokazu pockat, ako by to fungovalo keby na par zastavkach nezastavil... To k bodu 2, oni zastavia a hned sa pohnu, takze necakaju, naopak ini kludne preletia aj ked maju nadbeh 2 min.
Reply on: Dead #83048:
K tvojím ALE:
4. To, že je nejaká zastávka na znamenie neznamená, že vodiči majú jazdiť s nadbehom voči cestovnému poriadku - a práve preto možno pozoruješ situáciu z tvojho bodu 2.
Reply on: Dispecer #83049:
Lebo tá "červená" totiž mohla vyzerať takto:
https://imhd.sk/ke/galeria-media/galerie-vyhladavanie/164781/6906-linka-20L-Namestie-osloboditelov-Palackeho-ulica

Ty vidíš červenú, ale pre autobusy v BUS pruhu, ktorý tam končí, je určená signalizácia, ktorú vidno hlavne na električkových tratiach (na fotke napravo od klasického semaforu; "tie dve oranžové svetielka). A je to naschvál urobené tak, aby autobusy mohli sa skôr zaradiť na nasledujúcej križovatke do pruhu a neboli zbytočne zdržiavané vodičmi vozidiel z ostatných pruhov.
Reply on: Dead #83048:
OT: Kde stála tá dvadsiatka?
Reply on: rpopo #83045:
Suhlasil by som aby boli vsetky zastavky na znamenie, ALE!
1. Kym by si ludia zvykli, tak by to urcite zrusili a medzitym by bolo vela zbytocnych konfliktov.
2. Niektori vodici este dnes zastavuju na zastavkach na znamenie, aj ked nikto neda znamenie.
3. V niektorych busoch je malo tlacidiel, niekde je 1, niekde 2 pre znamenie a otvorenie, nemaju rovnaku farbu, mne to nevadi, ale starsich ludi, este s plnymi taskami by bol problem, postavit sa a hladat tlacidlo - este pri style jazdy niektorych vodicov.
4. Tazko by sa dodrziaval cestovny poriadok - uz dnes odchadzaju spoje casto o 1-2 min skor, toto by sa este zhorsilo, alebo by preleteli 3 zastavky, aspon 1 cestujucu by nestihol vystupit a nasledne by 2 min. cakal na zastavke.

OT Dnes pred NO pozeram z 15ky, je CERVENA, 20ka sa pohne, uz je cela za semaforom a len vtedy nabehne oranzova, ked nabehne zelena, uz je daleko, usetril par sekund, za nim nebol iny bus. To ze prepne cervena po oranzovej a par sekund po tom prejde je bezne, ale ze niekto vidi do buducnosti, to je mi novinka. Inak nie je za CERVENU odobratie vodicaku?
Reply on: Mat123 #83046:
Skôr by ma zaujímalo, keď teda možno budú aj ďalšie nové električky, či už dovtedy budú mať aj adekvátne zmodernizované zázemie. Kedy sa vlastne začne s modernizáciou Bardejovskej ❓
Vyzerá to tak, že v DPMK sa plánuje nákup nových električiek. Minimálne tomu napovedá táto zákazka: "Poradenské služby v oblasti verejného obstarávania na určený predmet zákazky v zmysle zákona č. 343/2015 Z.z. - "Obnova vozového parku električiek v Košiciach - 2. časť" https://www.dpmk.sk/zakazky-s-nizkymi-hodnotami
Reply on: marba #83044:
Keby to bolo na mne, zaviedol by som tu každú zastávku na znamenie ako to je v Budapešti. Bohovsky to zrýchľuje dopravu a ešte som nezažil, aby sa tam niekto hádal s vodičom, lebo nezastavil. Dáš znamenie, zastaví. Ak sú ľudia na zastávke tak stojí automaticky... To len pre tento zdementnelý národ komunistický je neuveriteľný problém sa za 10 rokov naučiť stlačiť jedno posraté tlačidlo, aby sa otvorili dvere alebo dať znamenie. Ono nie je to len vodič, čo niečo MUSÍ. Aj cestujúci majú povinnosti, ktoré sú napísané v prepravnom poriadku.
Katastrofa vodici dnesna doba. Pamatam 2000te roky, same Karosy a Ikarusy s manualnou prevodovkou, povinne zastavovanie v kazdej zastavke, ziadne otvaranie dveri cestujucimi. A pohoda. Dneska sa vozia na automatoch, je dopytove otvaranie a chytaju amok lebo nahodou musi zastavit na zastavke na znamenie a nahodou musi sofer otvorit dvere...
Reply on: romeo #83041:
TO je presne to zlo, KORUPCIA, taky lekar by si zasluzil 10 rokov basy. Ked da peciatku cloveku, ktory ma jednat casto s jedincami ktori su pod vplyvom alkoholu ci drog, ako to moze skoncit, nejaky mlady chalan sa prvykrat poriadne opije, nezvlada to, vyprovokuje takeho cloveka a moze sa to skoncit aj tragicky. Prip. vodic ktory by zlyhal za volantom, ak by viezol plny autobus a nieco by sa stalo? V tom pripade by mal ten lekar velky podiel viny, aj ked by mu realne hrozil iba trest za korupciu, ktory mu aj tak nedokazu.

Ludia su ale na to zvyknuti, casto korupciu prehliadaju, akceptuju alebo prevadzkuju, ved to nikomu neublizi, no neuvedomuju si, ako velke nasledky moze mat aj zdanlivo nevinna korupcia.
Reply on: veteran #83039:
Tak nadavky, tykanie, ci vulgarizmy su uz (zial) bezne, len cestujuci by sa nemali znizovat na ich uroven.

Fyzicky utok a vyhrazky, to uz je nieco nove, je to trestny cin, aj ked zrejme pouzil take slova aby sa to nemohlo brat ako vyhrazka.
Reply on: 810zssk #83040:
Neviem ako v dpmk,ale psychotesty sú často len formalita,hlavne v podnikoch kde je nedostatok zamestnancov a potrebujú ľudí. V sbs to chodí tak,že majú svojho lekára, ktorému sa dá príspevok a on dá pečiatku aj bez testov a predpokladám že to tak chodí aj v dpmk ak vidíme ako sa niektorí správajú. Ja osobne som mal zlú skúsenosť s vodičmi dpmk za 32 rokov čo s nimi jazdím asi len 4 krát,čo nie je také hrozné. Väčšina vodičov je isto fajn a hanbia sa za tých blbcov, ja som tiež robil s ľuďmi viem akí sú,ale takéto správanie je neprípustné nech sú cestujúci akýkoľvek
Reply on: Dead #83038:
Mna by zaujimali dve veci ohladne vodicov ako je spominany pan:
a) Ako presli psychotestami?
b) Co si myslia ze tymito svojimi vylevmi dostanu? Milion krat som pri praci s ludmi bol v stresovej situacii, alebo v situacii kedy som si myslel ze ten druhy clovek je uplny idiot, ale vzdy - VZDY - sa ako najlepsie osvedcilo drzat si svoju uroven, slusnost a konflikt tlmit. Naco niekto prilieva benzin do ohna? Co z toho ma?
Reply on: Dead #83038:
„Počúvaj ma sem, ty k...t, meškal som preto, lebo som mal poruchu.“

Analogicky potom môžem povedať revízorovi: „Počúvaj ma sem, ty k...t, nemám lístok preto, lebo stánok bol zavretý a na celom sídlisku je jeden nefunkčný automat“ (?)
https://kosicednes.sk/udalosti/dalsi-kosican-sa-stazuje-na-agresivneho-vodica-mhd/

"Počas víkendu vzbudilo už druhýkrát za približne týždeň nevôľu Košičanov neadekvátne správanie vodiča autobusu MHD voči cestujúcim. Mladý Košičan dokonca skončil so škrabancami na ruke."
Reply on: Dispecer #83036:
prave rekonstruuju stanicu, cize ta to vypluvne z vlaku rovno na ulicu pred stanicou. Fakticky som sa citil ako v KE 😃

Dalsia perla bola nocny rozjazd o ktorom sme netusili. Planovac jednoducho zahlasil, ze mame v meste cakat pol hodinu na dalsi spoj
Reply on: 110mat110 #83035:
Nuž, keby si sa opýtal v pokladni ČD, tak by ti ponúkli aj typický plzenský 24-hodinový lístok. ?
https://imhd.sk/transport/galeria-media/2586/cestovne-listky/120055/Plzen-24-hodinovy-zlavneny-cestovny-listok
Reply on: veteran #83032:
Porovnam Olomouc a Plzen. Olomouc je nieco ako Presov. Automat na kazdom kroku, prides, nasypes drobaky zoberies listok a ides. Jednoduche, ucinne.

Vcera som bol v Plzni. Vystupili sme na Hl. Nadrazi. Nikde ani stopy po automate, nikde ziaden oznam, stanok nic. Nasli sme cislo na SMS listok. Samozrejme SK operatora to nezvladne. Tak ako nasrat, ideme na cierno. Citil som sa ako v Kosiciach. Ale len do momentu, ako som nastupil a tam stikac, kde si cestujuci zvoli listok, prilozi kreditku a do sekundy ma listok. Jednoducho 21. storocie.
Reply on: veteran #83032:
K tej poslednej vete - najhoršie je, že oni si to aj úprimne myslia. S vychrtlinou so msa raz stretol na Združení DP a ona fakt nevidí rozdiel napr. medzi VarioLF2 a 29T.
Reply on: Riks #83030:
Prosím ťa, keby bol problém len v tých lístkoch tak nepoviem nič, ale naposledy keď som sa viezol X6 tak som ostal až vyvalený, schválne tu nenapíšem číslo voza aby nebol problém, ale malý chalanko v mikine meškajúci 14 minút zo SOŠ s telefónom na uchu, nejaké tri minúty za ním išla ďalšia takmer na svoj čas. (Keby som toto bol vedel skôr tak do toho busu nenastúpim), vonku lejak, autobus plný tak, že ledva zavrel dvere, zato jazda typu plyn/brzda, brzdenie takým štýlom, že ľudia nepopadali len kvôli tomu, že nebolo kam spadnúť hlavne ale, že celý čas sa vytáčal dozadu za cestujúcim ktorý na celý autobus rozprával akési kraviny a nesmierne sa na tom zabával. To že v zástavke je mláka a on do nej vletí 50 snáď písať netreba, a keby sa to stalo raz tak nepoviem nič, ale ostriekať celý zimák a následne plynulým rozjazdom na kickdown z NO aj celé námestie na zastávke smer palackého môže fakt len psychopat. Aspoň že mu bolo do smiechu... Dnes vezmú asi fakt každého trotla. Bolo to prvý krát čo som po veľmi dlhej dobe využil MHD nato aby som sa niekde dostal načas (to bolo tak naivné ako si myslieť že v piatok na obed stihnem kontingent na R 610), a môj dojem nevylepšil ani fakt, že linku 51 som potom na NO čakal zbytočne. ?

Ešte pár týždňov pred tým som cestoval večer zo stanice X6tkou. Bolo okolo desiatej večer, jediný problém bol, že keď bus vodič pristavil na zastávku, bolo v ňóm nafajčené tak, že bol vo voze až dym a druhé nemilé prekvapenie prišlo, keď na odchod zo stanice palubný počítač dopípal niekde na sennom trhu. Keď ku tomu pridáme obvykle priateľské vystupovanie zamestnancov, tak sa čudujme, že prečo každý kto len trošku môže, volí inú cestu, než používať túto skaratú a spoľahlivú MHD.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.