Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Fero1 #84681:
Aj takýto zájdený lak je umyteľný, pokiaľ to je PUR (syntetiku by to asi zožralo): https://www.faren-praha.cz/odmastovac_100_USI.htm. A ani tie traktory na JRD neboli vždy také špinavé - viď Koudelkova Máňa 😋 .
A pritom vôbec nejde o veľké financie, ale o kontrolu, opakujem, KONTROLU vykonaných prác. Každá základná škola má školníka, ktorý vymení tesnenie, opraví kľučku, vymení rozbité sklo a pod., nečaká sa 30 rokov na eurofondy. Prečo my máme všetko dobité, potrepané, nedorobené, bez adekvátnej údržby... Videl niekto kompetentný, ako vyzerajú sklenené zábradlia pri Dome umenia, na Kuzmánke a pod? tesnenia na upevnení skiel sú o milimeter tenšie, ako majú byť, preto je 75% skiel spadnutých až po chodník... nikomu to roky nevadí... to preto, že nemáme 50 eur dohromady na investíciu na výmenu tesnení? alebo že na to serieme? nebolo to zábradlie za veľa peňazí? prečo vyzerá naprd?
Reply on: veteran #84682:
Presne tak. Je to stále ten istý princíp, akým sa údržba v KE diala a deje roky. Nové vozy sa kúpia, a počas životnosti sa spolu za tridsať rokov desaťkrát umyjú.... V T3 sme mali namiesto koncákov na dverách veľké kamene na schodíkoch, hrdzavé je všetko, čo je hrdzaviteľné... Trate zrekonštruované pred 5-6 rokmi sú prakticky bez údržby, v každom civilizovanom meste sa tmelmi a špeciálnymi asfaltmi zaplnia diery a škáry medzi koľajou a asfaltom, u nás sa to nechá rokmi rozpadávať a potom niet divu, že je všetko deravé a roztrepané.... výhybky na Maratónci a na Stanici už síce boli zalepené, ale až dva roky po položení nového asfaltu, kedy už bol natoľko roztrepaný, že sa už nedalo jazdiť - kto schválil 6mm hrubú vrstvu asfaltu nad železnými časťami koľajiska? prečo sa to neriešilo v záruke? Kto odsúhlasil polohu stožiarov na Boženke? z pohľadu od začiatku ulice vyzerajú ako voľne rastúci lesík, nie ako línia stožiarov.... každá vec, ktorá sa u nás spraví, je nedomyslená a nedorobená. Ten trapas s polohou informačných panelov pred Auparkom? to fakt musíme čakať 5 rokov? Je jasné, že tramtrainy nebudú, prečo musí byť poloha zastávky podľa tramtrainu, keď električka stojí inde? prečo toľko rokov? prečo na žiadnej zastávke, kde je informačná tabuľa, nie je displej umiestnený tak, aby videli všetci ľudia, ktorí potrebujú naň dovidieť? Načo slúžia označníky konečnej zastávky, keď ani na jednom nie je žiaden symbol označníka s vyobrazením električky, rovnako na ňom nie je uvedené, že je to konečná, resp. výstupná zastávka? viď stanica, viď Loky... toľko peňazí ten označník stál a je to vlastne len drahý stĺpik...
Reply on: Fero1 #84681:
Niežeby Košice doteraz nebalansovali na hranici (ne)Balkánu, ale pri pravidelných návštevách vo dvojmesačných odstupoch (teda nemám zrak zatemnený všednosťou každodenného používania MHD v KE) sa mi nedá nevšimnúť postupný degres.

A nejde len o vonkajšiu nečistotu, ale (hlavne) o nečistotu interiéru. Subjektívne vnímam zhoršenie plošne pri všetkých typoch/vekoch vozidiel, ale v prípade SU15 dedukujem, že tam už nikto nič nerieši. Okrem balkanoukrajinizmov ako rôzne dekle a kusy podlahy zašpinené od rôznych druhov lepidiel, cez nitovačkou prichytené lišty na hranách schodíkov sedadiel, až po totálne zadubené (miestami až čierne) zadné strany plastových konštrukcií sedadiel či EMdžad vtáčích búdiek. Stav tých vozov by už zrejme bol sila aj pre niektoré trošku viac vyspelejšie ukrajinské mestá.
Zaujímalo by ma, kto kontroluje stav, v akom sa košické električky púšťajú do mesta. Chápem, že bol odsunutý tender a rekonštrukcia depa, teda asi aj umývačky, avšak v takom dezolátne špinavom stave, v akom sa nehanbíme posielať naše briky do mesta to nerobia ani na východ od nás.... Desiatky rokov si všímam, že v KE boli električky vždy dobité, dotrepané, lepkavé od odstránených reklám a v Blave, Ostrave, Brne, Plzni, Prahe, som za posledných dvadsať rokov špinavú električku nevidel.... Už keď boli "nové", umývali sa len do polovice výšky plechov nad oknami, lebo asi vyššie nedosiahol mop /?/. Teraz jazdíme podľa môjho odhadu s minimálne 6-12 mesiacov neumytými strojmi, lak na nich je zájdetý, matný, už zrejme neumyteľný od uhlíka a bordelu z ciest.... Pozrite sa na akékoľvek video z Prahy, Blavy, všade sú električky lesklé, krásne, ligotavé, akoby vyšli práve z výrobnej linky a u nás vyzerajú ako traktory na JRD za socíku. Ako je možné, že to nikomu nevadí? To si nikto nevšíma, ako reprezentujú Košice ako mesto? Keby sa aspoň raz mesačne umyli za použitia handry a lavóru s vodou, takto nemôžu vyzerať ani bez umývacej linky.
Reply on: Bjorn #84679:
ake snivanie? sam dispecer tu reagoval ze moze ist do sutaze ako konkurent aj Pesa s modelom Twist ze vyhovuje sutazi tak aky problem, tiez robi podobne ako skoda otocne podvozky..
Reply on: reparil #84678:
To je šok, v Krakowe jazia poľské električky.
Prosím ťa, prestaň snívať. Ako by povedala Laminátka, žiješ v najsevernejšom balkánskom meste. Kritéria výberového konania sú dosť špecifické a nie je to len tak zo srandy. Podklady síce pripravil niekto, kto sa v tom vyzná viac, ako ten, kto chystal výberové konanie na už vyrobené autobusy... Ale uvidíš sám 🙂 Keď sa prihlási viac, ako jeden uchádzač, bude to úspech 🙂
Reply on: LUKYmhd #84677:
inak ja som asi tiez s nim uz siel teda ak to bola Pesa Twist.. nedavno este pred pandemiou v Krakowe ked som bol tusim tam jazdia tiez, samozrejme aj okrem inych modelov..
Reply on: reparil #84676:
Takym vozom som siel na Ukrajine v Kyjeve.
Inak poľský Pesa Twist by vôbec nemusela byť zla voľba a alternatíva možno sa prihlasia do súťaže, uvidíme http://pesa.pl/please-translate-in-en_us-produkty/trams/twist/
SMsZ: Našou úlohou je starať sa aj o zabezpečenie bezpečnosti zelene. Ochrana zdravia ľudí a majetku bol dôvodom na výrub topoľa pri zastávke MHD Ružová - OC Galéria.
https://www.facebook.com/smszkosice/posts/3144181169142438
asi to bude taketo nieco, presne sedi popis na tie z Brna.. po novom dostali oznacenie 45T ,povodne ForCity Smart 34T https://www.cs-dopravak.cz/brno-poridi-tramvaje-saliny-skoda-forcity-smart-34t/ ale otocne su aj Alfy a Plus tak uvidime, ale vsetko nahrava Skode, je to usita sutaz im na mieru.. tak co uz na Caf budem musiet chodit do Debrecenu 😁
Reply on: myslavcan #84670:
zaujimave ze pre vacsinu miest v europe nie su podmienkou otocne podvozky.. napr Debrecen co je mesto s este mensim rozpoctom ako Kosice kludne nakupil Urbos 3 a nemaju ziadne problemy a este aj usetrili na kazdej elektricke, Miskolc ma zas pokial viem Forcity Classic od Skody, to su len najblizsie podobne velke mesta od Kosic ..a btw. ked to uz je teda zakomponovane v podmienkach vramci Skody maju jedine Forcity Smart, Forcity Alfa a Forcity Plus takze co to akoze ini vyrobcovia plne nizkopodlaznymi a klimatizovanymi brikami s otocnymi podvozkami nie su?
Reply on: S499.1023 #84666:
nie je náhodou podmienkou čerpania eurofondov účasť aspoň dvoch uchádzačov?
Reply on: reparil #84669:
CAF Urbos 3 nespĺňa podmienky, aj keby si sa ešte silnejšie o stenu hodil, trtko.
Reply on: reparil #84668:
Videl si tie podmienky? Poznáš reálne technické parametre? Wifi, klíma a 100% nízkopodlažnosť sú nepodstatné pri takýchto súťažiach. Wifi a klímu ti do električky namontuje hocijaká sročka z Giraltoviec. K cene sa nevyjadrujem. Podstatné, čo diskvalifikuje iných výrobcov sú "detaily" ako dĺžka a šírka vozidla, počet dverí, kapacita, podiel vyvýšených sedadiel, počet podvozkov a ich pohon a "otočnosť", hmotnosť na nápravu, šírka uličky... Z ponuky od CAFu sa tomu najviac blíži Urbos AXL, lenže Tallinnská verzia je príliš úzka, Stockholmská zase príliš široká. Urbos 3 je úplne iná koncepcia, keďže nemá otočné podvozky, nemôže sa prihlásiť. Siemens - 4podvozková verzia by bola príliš dlhá (36 metrov). Všetci tvoji obľúbení výrobcovia CAF, Siemens, Bombardier/Alstom sa väčšinovo zameriavajú na výrobu električiek s pevnými podvozkami, čo potom kompenzujú vyšším počtom článkov a kĺbov.
Reply on: S499.1023 #84667:
trtko tvoj foter co ta robil.. kludni laskavo hormon vsetko co som nizsie menoval sedi, caf jedine ze je za nizsiu cenu ako sutazia tak ak by nevyhral tak jedine preto,ale caf uz bol minule do sutaze prihlaseny len pre tvoje info, takze dost mozne ze sa prihlasia opat
Reply on: myslavcan #84662:
a noze nam povedz co takeho ty mudrc tam ma splnat co mnou spominani vyrobcovia nesplnaju? lebo cena presne kopiruje mnou spominane modely ..plna nizkopodlaznost? je, wifi? je, klima? je.. cena? sedi.. co este?
Reply on: reparil #84659:
No CAF Urbos 3 nezodpovedá zadaniu, čo tam máš ďalej, trtko?
Reply on: afeno #84665:
???

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.