Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #85574:
Tak tá električka na Štefánikovej pobavila aj mňa, priznávam. Normálne som si musel otvoriť mapu a pozrieť sa, či si nemýlim názvy ulíc. 😁

A práve to zefektívnenie rýchlodráhy a vytvorenie nosnej dopravy aj pre ľudí z Pereša či Poľova by mohlo byť hlavným dôvodom pre získanie €. Uvidíme, ale každopádne, blíži sa čas, kedy to bude treba reálne riešiť. Veď posledná reko bola naposledy pred 30 rokmi.
Čiže električka na Ťahanovce vo výhľade do roku 2050 a naďalej tvrdošijne popod sídlisko a najnovšie krížom cez Džungľu a cez akúsi virtuálnu štvrť, kde ešte v roku 2022 prebiehajú opravy priemyselných objektov a nič nenaznačuje, žeby malo dôjsť k ich likvidácii. A trasovanie po Štefánikovej nakreslené od oka krížom cez budovu VSE 😁 Toto teda ostáva naďalej na úrovni "odložené do šuflíka", čo je pri takto hlúpom trasovaní v severnej časti trate len a len dobre.

Napojenie na Komenského stále nič? Radšej počkáme, kým príde nejaký zázrak a vysporiada pozemky, zbúra priemysel a postaví niečo nové? A dovtedy sa vlastne nedá nič robiť. Toto sa takto spinuje takmer 20 rokov, štúdií na riešenie územia okolo Priemyselnej si za ten čas pamätám minimálne dve, očividne tam nemá nikto záujem nič veľké riešiť. Problém na sídlisku s dopravou je dlhoročný a treba ho riešiť, ale my si to zabetónujeme do akejsi štvrte, ktorá možno ani nikdy nebude. Dobrý plán 🙂

Po ďalšie. Ako má tento dokument brať človek vážne, keď tam autori naďalej kreslia ten bohapustý nezmysel na letisko? Toto súdny človek nemôže myslieť vážne, hlavne keď tá trať odbáča z typologicky podobnej, na ktorej opravu bude teda sakra problém zohnať prachy.

Zasa boli nejaké granty ako onehdá pri štúdii Magnetka (2012)? Nakreslili sa plániky a vizualizácie, pojedli sa štrúdle, popili minerálky, poupravoval sa ÚP, ale s tým, že to bolo z grantov, škoda by bola tie peniaze nevyčerpať, ale z tých plánov aj tak nič nebude.
Reply on: afeno #85572:
Keďže toto je diskusné fórum, tak by bolo aj fajn napísať, prečo máš takýto názor.
Nie som tvorca aktualizácie PUM, ani som sa na tom nijako nepodieľal, ale aspoň čo som si to včera prebehol, je tam veľa dobrých vecí. Hlavne súhlasím s tým, že dnešný stav trasovania liniek je zlý a žiada si úpravy. A to aj s ohľadom (snáď čoskoro) na zapojenie sa do IDS Východ. Napriamiť linky a začať obsluhovať aj lokality, kam sa dnes "nejazdí" by malo byť prioritou.
Taktiež je možné akceptovať časť o elektrifikácií určitých liniek.

A keď si zoberieme, že dnes je už rok 2022 a rok 2030 je relatívne blízko, tak tie zmeny nemôžu byť megalomanské.
Reply on: Podhradovčan2 #85571:
Stratégia likvidácie verejnej dopravy? Pretože takýmto tempom sa do toho roku 2030 nebude potrebné starať o nejakých cestujúcich. To už môže mesto rovno zabaliť, verejnú dopravu si podelí Antik, Bolt, prípadne nejakí maršrutkári a tých 23 miliónov ročne čo dostáva DPMK môže ísť niekam, kde to bude potrebnejšie.
Reply on: LUKYmhd #85569:
Skús sa spýtať na relevantnom mieste.
prosim vas mozem dostat relevantnu odpoved preco vo vacsine busov je vypnuta klimatizacia? naco tam je pre srandu? clovek sa ide uvarit v tých vozoch častokrat.
Reply on: Maja26 #85567:
Podľa môjho názoru, ak ste to nedokázali pred otvorením dverí a nemáte pripravenú a nabitú BČK, možete sa s tou električkou rozlúčiť. Ja som mal ten istý problém, keď na zastávku prišiel autobus celkom bez QR kódov, takže rozumiem tomu.
Pri ďalšej ceste do mesta doniesol som svoj podnet pekne do podateľne DPMK na Bardejovskú a za 2 dni mi hovorkyňa pani Petrušová poslala e-mail, že kódy už dolepujú. Takže aj tú vašu otázku by ste mohli tam poslať. Nie že by o tom snáď nevedeli, ale feedback od cestujúcich je feedback od cestujúcich a snažia sa na neho reagovať a odpovedať.
Dovtedy asi ostáva improvizovať. Buď to na vlastné riziko risknúť, kúpiť v tej appke obyčajný lístok a 90 sekúnd (kým začne platiť) sa trochu potiť, či nepríde revízor... alebo (toto je bezpečnejšie) si pozrieť spoje 2 minúty pred príchodom k zastávke a ak niečo má čoskoro prísť, hneď si kúpiť lístok. Osobne by som vám na to asi odporúčal aplikáciu CP (Cestovné poriadky) https://www.google.com/search?q=aplik%C3%A1cia+cp. Nainštalovať si ju do mobilu – nechodiť na tie CP cez webstránku. Appka sa obsluhuje rýchlejšie ako webstránka a má niektoré dobré vychytávky, napríklad zastávku určí podľa vašej polohy alebo ponúka tie zastávky, ktoré ste naposledy hľadali alebo môžete mať uložené obľúbené spojenia, teda všetko zvládnete rýchlo a často úplne bez písania názvov zastávok.
No a čakať na nápravu stavu na tých električkách 🙂
Ako si mám naskenovať QR kod na električke keď pri otvorení dverí ho tie dvere prekryjú.
Reply on: S499.1023 #85565:
U nás značky otáčajú opilci a fetky. Teda otočená značka u nás stále zostáva v platnosti, pričom pre danú vec existuje porozumenie okolia, že niekto "len" nebol príčetný, ale že to nevadí, to sa mnohým deje bežne.
Súhlasím s tým, že klesajúce diaľničné rýchlosti 100-80(-60) zaberajú aj 200-300 metrov každá a preto spomalenie trvá aj kilometer. Musíme to robiť preto, aby stihli zareagovať aj vodiči, ktorí píšu na mobile alebo kamionisti, ktorí pozerajú film.
Reply on: monoblok #85564:
Napríklad aj včera na D1 a to nebol ani prejazd do protismeru, len do zúžených pruhov. V CZ som tuším 60 v šikane ani nevidel.
Inak značky netreba ani zakrývať, stačí ich otočiť. Ale asi sa to nikdy tak nerobilo.
Ale meraju, len to bude na objektivnu zodpovednost, zakazy zvyknu riesit za krizovatkou. Mohli by konecne existovat aj usekove merania napr na Watsonke a dalej na SNP ci na Opatskom. Najvacsi nesvar na Slovensku je ale nezakryvanie znaciek, ak sa na stavbe nepracuje a nechaju tam aj tak 30 okolo daneho miesta, pricom tam nikto nepracuje.To netusim, kde si videl, zeby na Slovensku bola 60 kilometer pred prejazdom, ano byva 100 potom 80 a prejazd 60/40 zavisi od miesta.
Reply on: mi.v #85561:
Na Slovensku sa vždy razila zvrátená teória "dáme tam 30 aby jazdili aspoň 50". Potom to každý aj tak rešpektuje, že si tých 20 pridáva automaticky.
Prečo na slovenskej diaľnici musí byť pred prejazdom do protismeru kilometer vopred šesťdesiatka, keď v CZ stačí 300 metrov vopred osemdesiatka, pričom sa v CZ tie prejazdy robia ostrejšie?
Reply on: mi.v #85561:
Je viacero prípadov v KE, kde PZ SR by mohla pekne zbierať peniažky na nedodržiavaní pravidiel cestnej premávky, ale nerobí to. Kto vie prečo... Bananistan tu máme už dlho. 😉
Dopravné farizejstvo: načo na Slaneckú dávajú 30 km/h, keď aj vodiči busov tam idú 50? Zrušme tých 30 a každý bude spokojný. Alebo na ne dohliadajme. Teraz je to stav, kedy sa niečo nastaví, lebo predpisy nepustia (šírka vozovky atď.) ale aj profesionálni vodiči, aj samotní policajti na to vôbec nedbajú a jazdí sa bez problémov 50. Tak potom treba nájsť odvahu prehodnotiť projekt dopravných obmedzení a tie značky odstrániť. Buď tam tie obmedzenia naozaj treba a nech sa vymáhajú, alebo nech sa odstránia. Lebo potom nám z krajiny vzniká bananistan, kde sa niečo predpíše, ale každý vie, že to neplatí. Nezmyselné príkazy treba radšej zrušiť, než ich kompletne ignorovať (vrátane ignorancie samotnými štátnymi orgánmi). Takýmito nezmyselnými nariadeniami sa vysiela správa, že štát iba robí divadlo a v skutočnosti všetko funguje inak. (Iba že by sa jednalo kampaň na podporu Ukrajiny. 🙂 U nich štát a právo celé roky funguje presne tak. "Potrebuješ pár samopalov Serjoža? Mám známeho policajta a ten má kamaráta vojaka a on ti predá. Ak chceš väčšie množstvo, treba ísť cez ľudí na úrade guvernéra oblasti, mám tam kontakt.")
Reply on: Dispecer #85557:
Vďaka 🙂
Reply on: TomoSK #85558:
Revolučná byť nemusí, ale zmena trasy ovplyvní určite jazdné doby a teda je treba nanovo urobiť komplet nové obehy vozidiel a upraviť nadväznosti minimálne u skupiny liniek 20+32+35. A z lokálneho hľadiska dotknutých MČ tá zmena revolučná bude 🤔
Reply on: Dispecer #85557:
Zrovná táto zmena mi nepríde nejako zvlášť revolučná na to, aby s ňou bolo treba čakať. 🙂 Odhliadnuc od cestovného času je to hromada kilometrov navyše, k tomu ešte po kopcoch.
Reply on: 810zssk #85556:
S tou cestou sa ráta na prejazd MHD, len už je tá cesta skolaudovaná? Ak áno, tak sa už zrejme len čaká asi na väčšie zmeny MHD, pri ktorých sa to upraví.
Ešte jedna otázka od návštevníka 🙂

Prečo autobusy medzi Perešom a Lorinčíkom jazdia "spodom" keď je tam cesta? Najmä pri R1 smer Pereš je to dosť odveci. Išiel som po tej priamej ceste pešo a nezdalo sa mi že by nemala vhodné parametre pre autobus.

Vopred ďakujem za vysvetlenie 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.