No ešte to tak. Električka na úkor CNG autobusu. Veď to si nevedel, že "CNG autobus je ekologickejší ako trolejbus"? Kde to ešte nejaká električka.
Re #4611 Isidor: Tak ak majú byť obmedzením iba oblúky, alebo pár centimetrov menej na šírke električkového pásu, tak je to škoda. Ani to usporiadanie 1+2 by mi nevadilo, keďže 2+2 nepovažujem za najšťastnejšiu voľbu (napríklad po vzore KT8) - minimálne z týchto dvoch je lepšie 1+2, no stále sú to v úhrnej miere nezanedbateľné metre štvorcové.
ešte pridaj takých 500 aspoň (a bavíme sa v eurách, že jo? ?)
Re #4608 redburger: keď sa pozriem na vzdelanie/profesiu "vrcholných" predstaviteľov tohto štátu, nemám vonkoncom pocit, že by práve matematici boli tí, ktorí ho rozkrádajú...
Re #4607 jt: čo som zbežne prelistoval poľskú wikipédiu, tak v Poznani prakticky všetky vozy majú šírku 2400 mm a menej, takže zrejme to súvisí s geometriou tratí.
krásavica to je, to je fakt, boha no radšej dačo také , jak CNG busy. Jednu linku by sme mohli takými mašinami vyzbrojiť. Koľko stojí jedna? Milión, milión 500 ?
Aha to som nevedel, ale aj tak je to riadna rarita tento systém, že na "deleno" sa to vyplatí viac. Pekne to tí študáci vymysleli. Keď z nich budú zamestnanci, osvedčia sa pri štátnych zákazakách, tendroch a tak ( všetko odrbať, hrať sa s čislami, urobiť z najdrahšej zákazky najvýhodnejšiu a podobne ) .
V tomto som zástancom maximalizmu. Nezdá sa to, ale trinásť centimetrov vie spraviť dosť a pokiaľ by to šlo, ešte by som pridal na maximálne možné rozmery (v Londýne by som asi žiť nemohol).
cestovné sa síce ráta od kilometrov, lenže sú definované isté pásma (s rozsahom od 5 do 20 km), kde platí rovnaká cena. A tak ak idem napr. 151 km (pásmo 151-170; 7,30 eura), tak sa mi viac oplatí rozdeliť to na trebárs 149km (pásmo 141-150; 6,64 E) a 2km (1-5; 0,26 E).
Ďalšia vec je, že cena v prepočte za kilometer nie je približne rovnaká s meniacou sa dĺžkou jazdy, ba dokonca ani nie je klesajúca: http://img89.imageshack.us/img89/6753/tarif.png
čím sa jasne opláca rozdeliť cestu na lístky v rozsahu cca 40 km (nízky bod grafu na začiatku), kde je najnižšia cena za kilometer.
Matfyzáci si na to napísali kalkulátor http://kms.sk/~peto/vlak/ ?
? keď cestu rozdelím na nejaké úseky, tak je kratšia ? , lebo čo ja viem, tak cestovné sa ráta od kilometrov, nie? A práveže takáto delená cesta by pri tej logike mala byť skôr drahšia ( niektoré staničné úseky by sa mohli zarátavať viackrát).
Zaujímavé, len potom je otázka, či je to férové, lebo ten, čo využije žeeznicu menej v podstate zaplatí menej ao ten, čo ide v tom pomere dlhšiu trasu.
jt
Re #4611 Isidor: Tak ak majú byť obmedzením iba oblúky, alebo pár centimetrov menej na šírke električkového pásu, tak je to škoda. Ani to usporiadanie 1+2 by mi nevadilo, keďže 2+2 nepovažujem za najšťastnejšiu voľbu (napríklad po vzore KT8) - minimálne z týchto dvoch je lepšie 1+2, no stále sú to v úhrnej miere nezanedbateľné metre štvorcové.