Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peter55 #4610:
€, či Sk ? ?
Reply on: redburger #4609:
No ešte to tak. Električka na úkor CNG autobusu. Veď to si nevedel, že "CNG autobus je ekologickejší ako trolejbus"? Kde to ešte nejaká električka.

Re #4611 Isidor: Tak ak majú byť obmedzením iba oblúky, alebo pár centimetrov menej na šírke električkového pásu, tak je to škoda. Ani to usporiadanie 1+2 by mi nevadilo, keďže 2+2 nepovažujem za najšťastnejšiu voľbu (napríklad po vzore KT8) - minimálne z týchto dvoch je lepšie 1+2, no stále sú to v úhrnej miere nezanedbateľné metre štvorcové.
Reply on: Isidor #4611:
takže cez cez 2 mil ? Ta dosť zato ? . To ešte asi budeme dlho rekonštrovať iba....
Reply on: redburger #4609:
ešte pridaj takých 500 aspoň (a bavíme sa v eurách, že jo? ?)

Re #4608 redburger: keď sa pozriem na vzdelanie/profesiu "vrcholných" predstaviteľov tohto štátu, nemám vonkoncom pocit, že by práve matematici boli tí, ktorí ho rozkrádajú...

Re #4607 jt: čo som zbežne prelistoval poľskú wikipédiu, tak v Poznani prakticky všetky vozy majú šírku 2400 mm a menej, takže zrejme to súvisí s geometriou tratí.
Reply on: redburger #4609:
Za 1 500 000 predam stare KTčko ne novu električku ?
Reply on: jt #4601:
krásavica to je, to je fakt, boha no radšej dačo také , jak CNG busy. Jednu linku by sme mohli takými mašinami vyzbrojiť. Koľko stojí jedna? Milión, milión 500 ?
Reply on: Isidor #4598:
Aha to som nevedel, ale aj tak je to riadna rarita tento systém, že na "deleno" sa to vyplatí viac. Pekne to tí študáci vymysleli. Keď z nich budú zamestnanci, osvedčia sa pri štátnych zákazakách, tendroch a tak ( všetko odrbať, hrať sa s čislami, urobiť z najdrahšej zákazky najvýhodnejšiu a podobne 😃 ) .
Reply on: Isidor #4606:
Neviem aké sú limity v Poľsku, ale pri rovnakom rozchode je tento rozdiel v priechodovom priereze dosť veľký.
Reply on: jt #4605:
a nenapadlo ti, že výrobca istotne použije maximálnu možnú hodnotu pre danú sieť tratí a prejazdný profil vozidla?
Reply on: Isidor #4604:
V tomto som zástancom maximalizmu. Nezdá sa to, ale trinásť centimetrov vie spraviť dosť a pokiaľ by to šlo, ešte by som pridal na maximálne možné rozmery (v Londýne by som asi žiť nemohol).
Reply on: jt #4601:
je to užšie o 13 cm ?
Reply on: Yogi616 #4602:
No veď to. Made in Poland ? Keď ale chcú osloviť nemecký trh a keďže už teraz jazdia Solarisy aj tam, hádam to nebude také zlé.
Reply on: jt #4601:
len či to bude aj tak dobre fungovať ?
Reply on: Isidor #4600:
Stále sa mi to zdá úzke, resp. užšie ako KT8, no inak to vyzerá naozaj dobre, mnohonásobne lepšie, ako tie prvotné vizualizácie.
Reply on: Nodes #4599:
pokladníčka bude mať z teba radosť ?

Soplaris Tramino: http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=7375 🙂
Reply on: Isidor #4598:
Podla tej kalkulacky, ked pojdem do ZA a budem chciet usetrit, tak mi treba sedem listkov. ?
Reply on: redburger #4597:
cestovné sa síce ráta od kilometrov, lenže sú definované isté pásma (s rozsahom od 5 do 20 km), kde platí rovnaká cena. A tak ak idem napr. 151 km (pásmo 151-170; 7,30 eura), tak sa mi viac oplatí rozdeliť to na trebárs 149km (pásmo 141-150; 6,64 E) a 2km (1-5; 0,26 E).
Ďalšia vec je, že cena v prepočte za kilometer nie je približne rovnaká s meniacou sa dĺžkou jazdy, ba dokonca ani nie je klesajúca:
http://img89.imageshack.us/img89/6753/tarif.png
čím sa jasne opláca rozdeliť cestu na lístky v rozsahu cca 40 km (nízky bod grafu na začiatku), kde je najnižšia cena za kilometer.
Matfyzáci si na to napísali kalkulátor http://kms.sk/~peto/vlak/ ?
Reply on: 5 #4596:
? keď cestu rozdelím na nejaké úseky, tak je kratšia ? 😃 , lebo čo ja viem, tak cestovné sa ráta od kilometrov, nie? A práveže takáto delená cesta by pri tej logike mala byť skôr drahšia ( niektoré staničné úseky by sa mohli zarátavať viackrát).
Zaujímavé, len potom je otázka, či je to férové, lebo ten, čo využije žeeznicu menej v podstate zaplatí menej ao ten, čo ide v tom pomere dlhšiu trasu.
Tak nakoniec ma Vinnica 6 elektrickovych liniek a 362 tis. obyvatelov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.