Siete vyplavili toto, vraj na prepravu lekárov, aj keď jeden nikdy nevie...
Pod príspevkom sa neskôr objavil aj takýto komentár:
Ináč to je Solaris 12m z Nórska, presnejšie z oblasti Lillestrøm. Jeden z tých, na ktorych som jazdil a v 2018 sa chystali na odpredaj na Ukrajinu. Pozerám, že našli aj iné uplatnenie. Ale pri UA údržbe zhoria v tom autobuse veľmi rýchle, nakoľko naftové filtre sú umiestnené nad turbom a pokiaľ odfláknu údržbu, tak to bude horiaca plechovka.
Ďalší komentár uvádza, že ten ťahokov môže byť po zásahu pre vodiča nebezpečnejší ako pôvodne nechránené sklo.
Teda pôvodný Furčanov výrok by sa dal rozvinúť ako "škoda zrušenia VŠA, ale nikomu vlastne doteraz nechýbalo a nechýba."
Takže všetko je nateraz zjavne v poriadku
Isteže. Chápeme sa, vlastníctvo pozemkov som pochopiteľne nemal chuť si overovať kvôli jednej krátkej odpovedi.
Moja otázka bola "Prečo ju mesto vlastne nezriadilo (zavčasu)?". Veď zriaďovať odstavnú plochu na nejakom svojom pozemku mohli predsa začať už pri plánovaní prevodu pozemkov futbalovým polomafiánom. Koľko rokov až dodnes na to mesto malo k dispozícii... Prečo s tým ani nepohli? Možno to neurgovalo DPMK? Možno magistrát zaspal?
To by v prvom rade muselo mesto tie pozemky vlastniť. Nehovoriac o tom, že pri súčasnej situácii je akákoľvek výstavba novej odstavnej plochy nereálna.
Odstavná plocha na busy mala byť pri Golianovej. Prečo ju mesto vlastne nezriadilo? Mohli preniesť aj staré vybavenie z doterajšej "dočasnej stavby". Stále lepšie, ako sa tlačiť na Hornádskej.
Nieje to tak dávno aby sa to nedalo pamätať, či? Obyčajné parkovisko, ktore bolo oplotené, nejaká ta "dočasná stavba", výpravca (JCX 18) v unimobunke, základná dielňa a neskôr pribudla plynova pumpa, škoda zrušenia, busy sa tak nemuseli tlačiť na Hornadskej.
Snáď každý z nás pozná križovatku pri Mlynskej bašte (t. j. križovatku ulíc Gorkého - Tyršovo nábr. - Masarykova - Jesenského - Štefánikova - Továrenská - Hviezdoslavova) a myslím, že sa dokážeme zhodnúť, že rozhodne nie je príjemná pre nikoho - ani pre chodcov, ani pre cyklistov, ani pre vodičov áut. Dnešná nehoda ( https://www.tvkosice.sk/video/63e61646fd2b18525ff3e9fb ) na nej ju preslávila už snáď aj celoštátne.
Preto sa pred nejakým časom v OZ Poď na dvor rozhodli, že s touto križovatkou chcú niečo urobiť, aby sa stala aspoň o kúsok bezpečnejšia pre všetkých a tak vznikol projekt Čas spomaliť ( https://www.spomalit.sk/ ), ktorý umeleckou intervenciou kombinovanou s dopravným projektom by chcel tento cieľ dosiahnuť.
To nerozporujem, len tu zohráva rolu aj ľudská psychika, že ťažšie sa vzdávame riešenia, ktoré nám (viac) vyhovuje (t. j. auta) v prospech riešenia, ktoré nám vyhovuje menej (t. j. verejnej osobnej dopravy).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
mi.v
Pod príspevkom sa neskôr objavil aj takýto komentár:
Ináč to je Solaris 12m z Nórska, presnejšie z oblasti Lillestrøm. Jeden z tých, na ktorych som jazdil a v 2018 sa chystali na odpredaj na Ukrajinu. Pozerám, že našli aj iné uplatnenie. Ale pri UA údržbe zhoria v tom autobuse veľmi rýchle, nakoľko naftové filtre sú umiestnené nad turbom a pokiaľ odfláknu údržbu, tak to bude horiaca plechovka.
Ďalší komentár uvádza, že ten ťahokov môže byť po zásahu pre vodiča nebezpečnejší ako pôvodne nechránené sklo.