Odstavná plocha na busy mala byť pri Golianovej. Prečo ju mesto vlastne nezriadilo? Mohli preniesť aj staré vybavenie z doterajšej "dočasnej stavby". Stále lepšie, ako sa tlačiť na Hornádskej.
Nieje to tak dávno aby sa to nedalo pamätať, či? Obyčajné parkovisko, ktore bolo oplotené, nejaká ta "dočasná stavba", výpravca (JCX 18) v unimobunke, základná dielňa a neskôr pribudla plynova pumpa, škoda zrušenia, busy sa tak nemuseli tlačiť na Hornadskej.
Snáď každý z nás pozná križovatku pri Mlynskej bašte (t. j. križovatku ulíc Gorkého - Tyršovo nábr. - Masarykova - Jesenského - Štefánikova - Továrenská - Hviezdoslavova) a myslím, že sa dokážeme zhodnúť, že rozhodne nie je príjemná pre nikoho - ani pre chodcov, ani pre cyklistov, ani pre vodičov áut. Dnešná nehoda ( https://www.tvkosice.sk/video/63e61646fd2b18525ff3e9fb ) na nej ju preslávila už snáď aj celoštátne.
Preto sa pred nejakým časom v OZ Poď na dvor rozhodli, že s touto križovatkou chcú niečo urobiť, aby sa stala aspoň o kúsok bezpečnejšia pre všetkých a tak vznikol projekt Čas spomaliť ( https://www.spomalit.sk/ ), ktorý umeleckou intervenciou kombinovanou s dopravným projektom by chcel tento cieľ dosiahnuť.
To nerozporujem, len tu zohráva rolu aj ľudská psychika, že ťažšie sa vzdávame riešenia, ktoré nám (viac) vyhovuje (t. j. auta) v prospech riešenia, ktoré nám vyhovuje menej (t. j. verejnej osobnej dopravy).
Dovoľujem si poznamenať, že cestujúci pozerajú na čas cesty vtedy, keď majú lepšie možnosti prepravy. Keď neskôr zistia, že MHD je jediná možnosť, ako dokážu finančne prežiť, začnú im byť dobré aj zoškrtané spoje, plné vozidlá a dlhý čas cesty. Čím nehovorím, že to je super, ale skôr to, že zatiaľ sa máme takmer blahobytne a nedokážeme si niečo také už ani predstaviť. Mladí ľudia narodení v 90. rokoch (a neskôr) už vôbec nie.
Sme v situácii, keď hrozí, že sa reálne budú citeľne škrtať výkony MHD...
...a ak na to príde, tak obe možnosti, ktoré spomínaš, sa skôr vzdialia, než priblížia, keďže cestujúci okrem ceny pozerajú aj na čas cesty (vrátane čakania na zastávke, prestojov na križovatkách, zastávkach,...).
Tak som sa po 52.rokoch znovu zviezol v Prahe v 8Tr. Tiež v Tatre 400, konečne! Pri dávnych návštevách Prahy som na tento typ nikdy nemal šťastie.
Deň znovuzahájenia trolejbusovej dopravy bol skutočne velkolepý,/presne na deň 50 rokov od ukončenia tr. dopravy/ v prevádzke bola väčšina typov, ktoré v Československu jazdili .
Niektorí trolovia by mohli namietnuť, že nie všetko je tak ideálne. Tak napríklad Pražáci "tak trochu zapoměly" objednať potrebný počet nových trolejbusov, takže sa jazdí len z Letňan do Čakovic o víkendoch každú hodinu. Trasa z Palmovky do Letňan tiež nie je úplne hotová. Na jar23 to má byť hotové, tak uvidíme.
Zahájená bola stavba dalšej trate na letisko.
Článkom som chcel vyjadriť, že ONO SA TO DÁ, KED SA CHCE !
Dokážem si predstaviť, že sa pre obnovu trolejbusov nájdu a vyčlenia nejaké mimoriadne peniaze keď klasické fosílne palivá neúmerne zdražejú a tak
1. obyvatelia (nedobrovoľne) začnú uprednostňovať verejnú dopravu, lebo väčšina nezvládne platiť náklady svojho auta
2. pohon trolejbusov výjde zrazu ekonomicky výhodnejšie ako nafta
Ale či raz bude elektrina takto výhodnejšia, to je tiež len špekulácia. Navyše, keby klasické palivá veľmi zdraželi (a úmerne tomu všetky tovary dovážané do obchodov), mnohí ľudia zakrátko nebudú mať ani na jedlo, nieto ešte na nejaké cestovné.
"Je nějaká naděje na obnovu trolejbusů?"
Trúfam si povedať, že po tohtoročnej aktualizácii dokumentu Stratégia rozvoja dopravy a dopravných stavieb mesta Košice ( https://www.kosice.sk/obcan/strategia-rozvoja-dopravy-a-dopravnych-stavieb-mesta-kosice-aktualizacia-dokumentu ) nádej (rozumej snaha) je... Ale po tom, čo za posledných pár týždňov predviedla vláda tohto štátu (t. j. škrty v príjmoch všetkých samospráv) sa optimista ohľadom sprevádzkovania trolejbusov aspoň na linke 71 v najbližších rokoch byť nedá, aj keď by som veľmi chcel veriť tomu, že to je reálne (a to napriek tomu, že je tu legislatíva, ktorá nás k ekologizácii autobusovej dopravy tlačí).
4 a 7 je jedna a tatáž linka. Dvojí označení volil dp po mírné reorganizaci proto, aby to nemátlo cestující. Ti jsou už léta zvyklí, že sedmička jezdí k botanické zahradě, čtyřka do Barce.
Trolejbusy ? .... 0!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dispecer