Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Matejo #11200:
Ano, #508 vs chodec 😖
Dá sa v offtopicu odbočiť od témy? 😆
Nehoda pri NO(3 týždne dozadu)
Reply on: mi.v #11198:
Len aby ten dedinský garážista nemal lepší vozopark ako DPMK. Viď DAF Tour
Reply on: S499.1023 #11197:
Napríklad mne v tomto prípade o prírodu nejde, tá podľa niektorých analýz v budúcnosti dostane zabrať viac ako doteraz 😞 napriek všetkej snahe vyspelých štátov o jej ušetrenie. Skôr mi ide o to, ako mestské podniky vychádzajú/nevychádzajú obyvateľom mesta v ústrety. (Napr. Mestské lesy dávajú zľavy.) Postavím to opačne: tá hypotetická "strata" 30 € na jednej objednávke DPMK nepoloží. Podľa mňa skôr teraz DPMK prichádza o viac objednávok. No stále platí aj opak, že zisk z tých objednávok DPMK nezachráni. Tieto straty alebo zisky sú len kvapka do bazéna. Jediné, čo sa docielilo teraz je, že ľudí to povzbudzuje zavolať pre väčšiu skupinu tú Karosu C 734 od TJ Sokol Lemešany. (Možno toto je ten stav vecí aký chceme mať? 😉) A mnohí, čo sa psychicky boja ísť inak ako autom a idú takou objednávkou sa iba utvrdia v tom, že autobus je vec stará, smradľavá, roztrasená a že znovu sa im potvrdilo, že majú pri aute naďalej zostať a mať pred blokom 2 autá, lebo rodina ich potrebuje, veď iná obstojná doprava v súčasnosti neexistuje.
Reply on: mi.v #11196:
Tých pár najatých alebo nenajatých autobusov na svadby či výlety kvôli 50,- EUR rozdielu fakt prírodu nespasí ani nezničí.
Reply on: S499.1023 #11195:
Presne tak. Stále sa dá ísť X autami alebo objednávkou možno od Eurobusu. 🙂 Nie je v tom žiadny problém, vlastne je to blízke doterajším zvykom. No nedopatrením sa môže stať (;)), že ako prvá možnosť košičana napadne DPMK a na jeho minimálnu cenu objednávky tu reagujem. Tá cena nech pre právnické osoby a nekošičanov zostane na úrovni "neotravujte nás s malými objednávkami" a pre jednotlivcov nech sa dá použiť mestská karta, ktorá – citujem: "prináša zľavy na vybrané služby a tovary poskytované mestskými podnikmi a na vybrané komerčné produkty". Tam by stačilo znížiť minimálnu výšku objednávky o 30% (pri zachovaní nezmenených kilometrových a čakacích cien) a vybavené.
Reply on: mi.v #11194:
A on je prenájom električky/autobusu nejaká základná životná potreba? Nakoniec, autobus Karosa C 734 s historicku substanciou sa dá určite za nula nula nič prenajať aj od nejakej TJ Sokol Lemešany.
Reply on: S499.1023 #11193:
Ste navyknutý na život v Česku, že?

Kilometrové a čakacie ceny sa aj mne vidia pomerne dobré. Ale tie minimálne ceny sú možno dobré pre Bratislavu, kde podľa inzerátov, ktoré som pozrel dnes, za obyčajný 51 m² 2-izbový byt v starom paneláku v Petržalke sú ľudia pripravení dať 120 000 €. Podľa takéhoto pomeru cien tých 96 € zodpovedá tak asi 50 € v Košiciach. 🙂 A o tých som písal. Lebo pri tom rozdiele sociálnej situácie odrážajúcej sa na cenách neviem, či 96 € je naozaj mimoriadne sociálne citlivá cena aj pre Košičanov.
Reply on: mi.v #11192:
A mne sa to všetko zdajú byť mimoriadne sociálne citlivé ceny.
https://www.dpmk.sk/dalsie-sluzby/cennik-pre-vozidla-mhd
Zavedené minimálne ceny objednávky: električka: 100 €, autobus, trolejbus: 80 € bez DPH.
Teda s 20% DPH električka: 120 €, autobus, trolejbus: 96 €.

Predsa len, mne sa ten spodný limit vidí trochu vysoký. Chápem, že sa nedá vypravovať bus na nejakú 22-eurovú objednávku, ale neviem, či by nestačilo aspoň pre autobusy napríklad 50 € s DPH.

Pretože 96 € s DPH podľa cenníka zodpovedá asi 45 km jazdy 10,5-metrového busu. Ak by sa išlo so skupinou 25 ľudí z pracovného kolektívu z mesta na 2h na Alpínku, predtým nebol problém zobrať bus... ale pri 96 € sa nad tým mávne rukou a ide sa na 7 autách. To je trasa (z GaHor cez centrum) cca 25 km + 2h, teda asi 70 €. A ešte citeľnejšie to je, keď niekto potrebuje bus na objednávku na prevoz skupiny iba v rámci KE z A do B, kde sa možno vojde do 15 km (garáž-garáž). Na takéto kratšie mestské prevozy sa mi to minimum 96 € ešte viac vidí ako neúmerne vysoké. Neviem, či vďaka tej minimálnej cene objednávky celkový záujem o túto prepravu a celkový príjem z nej neklesne.
Reply on: Dispecer #11190:
Ale ako v premávke s cestujúcimi.
Taká otázka, kedy presne u nás dojazdily T3(Ktorý voz?)?🤔
Reply on: monoblok #11187:
Nielen PID lítačka ale aj IDS BK.
Reply on: mi.v #11186:
To má aj PID litacka, ak si v nej človek kúpi lístok a nezada presný čas jej validacie, tak musí lístok validovat s pripojením na net a beží mu tam potom odpočet 2 minút do začiatku platnosti a potom aj kolko ostáva do konca platnosti
V Nemecku je prístup k ochrane online lístkov opačný ako pri našom SMS lístku: lístok pri kúpe v appke príde hneď, ale na obrazovke svieti 2-minútový časovač, ktorý je upozornením pre revízora na lístok kúpený nedávno: https://travel.stackexchange.com/questions/137927/whats-the-2-minute-timer-on-mobile-deutsche-bahn-tickets
myslite ze by sa dalo do novych elektriciek(varia) namontovat dodatocne klimatizacia? to by bolo fajn nie? , komfort pre cestujucich ak by na to boli(budú) peniaze
Reply on: mi.v #11183:
Áno, presne tak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.