Napríklad mne v tomto prípade o prírodu nejde, tá podľa niektorých analýz v budúcnosti dostane zabrať viac ako doteraz napriek všetkej snahe vyspelých štátov o jej ušetrenie. Skôr mi ide o to, ako mestské podniky vychádzajú/nevychádzajú obyvateľom mesta v ústrety. (Napr. Mestské lesy dávajú zľavy.) Postavím to opačne: tá hypotetická "strata" 30 € na jednej objednávke DPMK nepoloží. Podľa mňa skôr teraz DPMK prichádza o viac objednávok. No stále platí aj opak, že zisk z tých objednávok DPMK nezachráni. Tieto straty alebo zisky sú len kvapka do bazéna. Jediné, čo sa docielilo teraz je, že ľudí to povzbudzuje zavolať pre väčšiu skupinu tú Karosu C 734 od TJ Sokol Lemešany. (Možno toto je ten stav vecí aký chceme mať? ) A mnohí, čo sa psychicky boja ísť inak ako autom a idú takou objednávkou sa iba utvrdia v tom, že autobus je vec stará, smradľavá, roztrasená a že znovu sa im potvrdilo, že majú pri aute naďalej zostať a mať pred blokom 2 autá, lebo rodina ich potrebuje, veď iná obstojná doprava v súčasnosti neexistuje.
Presne tak. Stále sa dá ísť X autami alebo objednávkou možno od Eurobusu. Nie je v tom žiadny problém, vlastne je to blízke doterajším zvykom. No nedopatrením sa môže stať (;)), že ako prvá možnosť košičana napadne DPMK a na jeho minimálnu cenu objednávky tu reagujem. Tá cena nech pre právnické osoby a nekošičanov zostane na úrovni "neotravujte nás s malými objednávkami" a pre jednotlivcov nech sa dá použiť mestská karta, ktorá – citujem: "prináša zľavy na vybrané služby a tovary poskytované mestskými podnikmi a na vybrané komerčné produkty". Tam by stačilo znížiť minimálnu výšku objednávky o 30% (pri zachovaní nezmenených kilometrových a čakacích cien) a vybavené.
A on je prenájom električky/autobusu nejaká základná životná potreba? Nakoniec, autobus Karosa C 734 s historicku substanciou sa dá určite za nula nula nič prenajať aj od nejakej TJ Sokol Lemešany.
Kilometrové a čakacie ceny sa aj mne vidia pomerne dobré. Ale tie minimálne ceny sú možno dobré pre Bratislavu, kde podľa inzerátov, ktoré som pozrel dnes, za obyčajný 51 m² 2-izbový byt v starom paneláku v Petržalke sú ľudia pripravení dať 120 000 €. Podľa takéhoto pomeru cien tých 96 € zodpovedá tak asi 50 € v Košiciach. A o tých som písal. Lebo pri tom rozdiele sociálnej situácie odrážajúcej sa na cenách neviem, či 96 € je naozaj mimoriadne sociálne citlivá cena aj pre Košičanov.
Predsa len, mne sa ten spodný limit vidí trochu vysoký. Chápem, že sa nedá vypravovať bus na nejakú 22-eurovú objednávku, ale neviem, či by nestačilo aspoň pre autobusy napríklad 50 € s DPH.
Pretože 96 € s DPH podľa cenníka zodpovedá asi 45 km jazdy 10,5-metrového busu. Ak by sa išlo so skupinou 25 ľudí z pracovného kolektívu z mesta na 2h na Alpínku, predtým nebol problém zobrať bus... ale pri 96 € sa nad tým mávne rukou a ide sa na 7 autách. To je trasa (z GaHor cez centrum) cca 25 km + 2h, teda asi 70 €. A ešte citeľnejšie to je, keď niekto potrebuje bus na objednávku na prevoz skupiny iba v rámci KE z A do B, kde sa možno vojde do 15 km (garáž-garáž). Na takéto kratšie mestské prevozy sa mi to minimum 96 € ešte viac vidí ako neúmerne vysoké. Neviem, či vďaka tej minimálnej cene objednávky celkový záujem o túto prepravu a celkový príjem z nej neklesne.
To má aj PID litacka, ak si v nej človek kúpi lístok a nezada presný čas jej validacie, tak musí lístok validovat s pripojením na net a beží mu tam potom odpočet 2 minút do začiatku platnosti a potom aj kolko ostáva do konca platnosti
myslite ze by sa dalo do novych elektriciek(varia) namontovat dodatocne klimatizacia? to by bolo fajn nie? , komfort pre cestujucich ak by na to boli(budú) peniaze
Riks