Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peter55 #4610:
€, či Sk ? ?
Reply on: redburger #4609:
No ešte to tak. Električka na úkor CNG autobusu. Veď to si nevedel, že "CNG autobus je ekologickejší ako trolejbus"? Kde to ešte nejaká električka.

Re #4611 Isidor: Tak ak majú byť obmedzením iba oblúky, alebo pár centimetrov menej na šírke električkového pásu, tak je to škoda. Ani to usporiadanie 1+2 by mi nevadilo, keďže 2+2 nepovažujem za najšťastnejšiu voľbu (napríklad po vzore KT8) - minimálne z týchto dvoch je lepšie 1+2, no stále sú to v úhrnej miere nezanedbateľné metre štvorcové.
Reply on: Isidor #4611:
takže cez cez 2 mil ? Ta dosť zato ? . To ešte asi budeme dlho rekonštrovať iba....
Reply on: redburger #4609:
ešte pridaj takých 500 aspoň (a bavíme sa v eurách, že jo? ?)

Re #4608 redburger: keď sa pozriem na vzdelanie/profesiu "vrcholných" predstaviteľov tohto štátu, nemám vonkoncom pocit, že by práve matematici boli tí, ktorí ho rozkrádajú...

Re #4607 jt: čo som zbežne prelistoval poľskú wikipédiu, tak v Poznani prakticky všetky vozy majú šírku 2400 mm a menej, takže zrejme to súvisí s geometriou tratí.
Reply on: redburger #4609:
Za 1 500 000 predam stare KTčko ne novu električku ?
Reply on: jt #4601:
krásavica to je, to je fakt, boha no radšej dačo také , jak CNG busy. Jednu linku by sme mohli takými mašinami vyzbrojiť. Koľko stojí jedna? Milión, milión 500 ?
Reply on: Isidor #4598:
Aha to som nevedel, ale aj tak je to riadna rarita tento systém, že na "deleno" sa to vyplatí viac. Pekne to tí študáci vymysleli. Keď z nich budú zamestnanci, osvedčia sa pri štátnych zákazakách, tendroch a tak ( všetko odrbať, hrať sa s čislami, urobiť z najdrahšej zákazky najvýhodnejšiu a podobne 😃 ) .
Reply on: Isidor #4606:
Neviem aké sú limity v Poľsku, ale pri rovnakom rozchode je tento rozdiel v priechodovom priereze dosť veľký.
Reply on: jt #4605:
a nenapadlo ti, že výrobca istotne použije maximálnu možnú hodnotu pre danú sieť tratí a prejazdný profil vozidla?
Reply on: Isidor #4604:
V tomto som zástancom maximalizmu. Nezdá sa to, ale trinásť centimetrov vie spraviť dosť a pokiaľ by to šlo, ešte by som pridal na maximálne možné rozmery (v Londýne by som asi žiť nemohol).
Reply on: jt #4601:
je to užšie o 13 cm ?
Reply on: Yogi616 #4602:
No veď to. Made in Poland ? Keď ale chcú osloviť nemecký trh a keďže už teraz jazdia Solarisy aj tam, hádam to nebude také zlé.
Reply on: jt #4601:
len či to bude aj tak dobre fungovať ?
Reply on: Isidor #4600:
Stále sa mi to zdá úzke, resp. užšie ako KT8, no inak to vyzerá naozaj dobre, mnohonásobne lepšie, ako tie prvotné vizualizácie.
Reply on: Nodes #4599:
pokladníčka bude mať z teba radosť ?

Soplaris Tramino: http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=7375 🙂
Reply on: Isidor #4598:
Podla tej kalkulacky, ked pojdem do ZA a budem chciet usetrit, tak mi treba sedem listkov. ?
Reply on: redburger #4597:
cestovné sa síce ráta od kilometrov, lenže sú definované isté pásma (s rozsahom od 5 do 20 km), kde platí rovnaká cena. A tak ak idem napr. 151 km (pásmo 151-170; 7,30 eura), tak sa mi viac oplatí rozdeliť to na trebárs 149km (pásmo 141-150; 6,64 E) a 2km (1-5; 0,26 E).
Ďalšia vec je, že cena v prepočte za kilometer nie je približne rovnaká s meniacou sa dĺžkou jazdy, ba dokonca ani nie je klesajúca:
http://img89.imageshack.us/img89/6753/tarif.png
čím sa jasne opláca rozdeliť cestu na lístky v rozsahu cca 40 km (nízky bod grafu na začiatku), kde je najnižšia cena za kilometer.
Matfyzáci si na to napísali kalkulátor http://kms.sk/~peto/vlak/ ?
Reply on: 5 #4596:
? keď cestu rozdelím na nejaké úseky, tak je kratšia ? 😃 , lebo čo ja viem, tak cestovné sa ráta od kilometrov, nie? A práveže takáto delená cesta by pri tej logike mala byť skôr drahšia ( niektoré staničné úseky by sa mohli zarátavať viackrát).
Zaujímavé, len potom je otázka, či je to férové, lebo ten, čo využije žeeznicu menej v podstate zaplatí menej ao ten, čo ide v tom pomere dlhšiu trasu.
Tak nakoniec ma Vinnica 6 elektrickovych liniek a 362 tis. obyvatelov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.