Veselé čítanie na povzbudenie nekonečiaceho optimizmu:
Regionálna stratégia a vízia ZSSK do roku 2030
https://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/2019/ZSSK_Regionalna_strategia_a_vizia_do_2030.pdf
Regionálna stratégia a vízia ZSSK do roku 2030
https://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/2019/ZSSK_Regionalna_strategia_a_vizia_do_2030.pdf
PDM.8.99
Dočkáme sa niekedy vôbec ministra, ktorý bude viac podporovať železničnú dopravu a zmení pomer financovania zo súčasného 9:1 v neprospech pre železnicu aspoň na 4:6 v neprospech železnice? Nedávno sa Érsek vyhováral v dueli s Maroszom z OĽaNO, že dlhy z minulosti nejde zmazať tak rýchlo. Lenže ani takto sa to nerobí, že pre železnicu nevyboxujeme viac peňazí, príp. nezmeníme pomer financovania železnica vs. cesta. Namiesto diaľníc, obchvatov a rýchlostných ciest je treba podporiť železnicu a peniaze do cestnej siete v prvom rade dať na celoplošné opravy už existujúcej cestnej siete I. až III. triedy, ktoré vedú neraz do koncových obcí. Nápadne táto politika štátu pri financovaní infraštruktúry (zásadne vyhadzovanie peňazí sú súbežných trás železnica - cesta) pripomína stupídnu politiku VÚCiek pri financovaní hustej autobusovej dopravy zásadne tam, kde celkom solídne funguje aj železničná doprava. Resp. ono to nie, že pripomína, ono to je na vlas rovnaké. A potom v koncových obciach sú cesty ako tankodrom a obsluha VHD je tam na minimálnej až mizernej úrovni - autobusy tam dostávajú výdatne zabrať vďaka stavu vozovky - stačí sa pozrieť na taký okres Veľký Krtíš napríklad. Bez železničnej dopravy, cesty rozbité, autobusy cez víkend takmer nepremávajú, cez pracovné dni spoje po 17:00 PAD výnimočne.