Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fonzo #53274:
Len neviem či kapacitne,lokalitou a ťažkosťami na trase (most cez Hron, otáčanie v Iliasi) je to vhodná linka.
Reply on: draxter #53273:
32 si viem predstaviť, veď na bystrické pomery má poriadne dlhú štreku pod "káblami". a postačuje na ňu jedno vozidlo, takže kľudne sa druhé môže využiť na nejakú inú linku, a nemusí to byť podľa môjho názoru zrovna do kremničky.
Reply on: BB-Schuhu #53272:
prečo tam? čo za linku by to malo byť? do úvahy prichádza 27,32,34,35 a 36, ale to nie je nič trolejbusovo zhodné, max. 34 ak by jazdila miesto okolo parku cez Úsvit. Skôr by som to čakal pri depe v Kremničke alebo na Partizánskej či NSL.
Tajovského, školy - novinka na trolejovom vedení.
Foto: gypista
Dnes som si všimol na zastávke Tajovského, školy nainštalované zariadenie na trolejovom vedení, ktoré bude umožňovať prevádzku parciánych trolejbusov - ich pripojenie k troleju v smere od Podlavíc.

Tak snáď sa to konečne začne hýbať a postupnými krokmi sa podarí naše parciálne trolejbusy uviesť do života, i keď podľa mňa to bude ešte dlhá tŕnistá cesta.
Reply on: Petik #53256:
V prípade záujmu o otázky podobného charakteru poprosím ozvať sa mi na mail.
Reply on: PIT #53255:
A ešte teda aj Súhrnné odchody spojov z Internátnej, resp. Tulskej v smere na Námestie SNP v roku 1983. Internátna takisto zostala už len totálnym torzom z rozsahu dopravy, ktorý tam bol kedysi. Ale niektoré rozloženia spojov sú klasicky SADistické.
Reply on: Petik #53256:
Vybrané spoje L 6 cez víkend (len v smere na ŽST ) a vybrané spoje L 8 v pracovných dňoch (obojsmerne). KCP - skús Schuhua.
Reply on: C4H8Cl2S #53266:
Jedná sa o dhoročnú prax ignorovania zákonných požiadaviek dopravcami a orgánmi dozoru, ako aj objednávateľmi dopravných služieb vo verejnom záujme. Na jednu stranu je síce pri súčasnom rozdelení spojov v množstve liniek problémom na označníku zastávky umiestniť CP všetkých liniek a mnohí dopravcovia si to uľahčujú len vylepením odchodov spojov z príslušnej zastávky (a to aj na dedinách, kam premáva jediná linka a kapacitný problém neexistuje, za to spoje cestou zachádzajú kade-tade). Na stranu druhú bývali kedysi CP (do príchodu EMtrestu a tej zastávkovej tabuľky s odchodmi) normálne zverejňované na zastávkach (napr. aj vo výpravnej budove AS v BB boli tabule s CP), takže to nie je vyslovene nemožné a zákon je zákon.

V každom prípade sa dopravcovia dopúšťajú páchania iného správneho deliktu podľa § 48 ods. 3 pís. a) zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave, za ktorý má dopravný správny orgán uložiť pokutu od 100 eur do 15 000 eur, nakoľko dochádza k porušeniu povinnosť podľa § 15 ods. 5 zákona: "Dopravca je povinný zverejniť cestovný poriadok a jeho zmenu v dostatočnom predstihu najneskôr 10 dní pred začiatkom platnosti na svojom webovom sídle, na autobusových staniciach a zastávkach, prípadne aj iným vhodným spôsobom." v spojení s ustanovením § 7 ods. 1 vyhlášky MDVaRR SR č. 124/2012 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej doprave, explicitne ustanovujúcim obsah CP:
"(1) Cestovný poriadok autobusovej linky v pravidelnej autobusovej doprave s výnimkou mestskej autobusovej dopravy obsahuje najmä tieto údaje:
a) záhlavie s číslom autobusovej linky a s názvami východiskovej a cieľovej zastávky, prípadne s najdôležitejšou nácestnou zastávkou a s dátumom začiatku a konca platnosti cestovného poriadku,
b) názov a adresu dopravcu a telefónne číslo dispečera alebo informátora,
c) zoznam všetkých zastávok na autobusovej linke s uvedením tarifného čísla a tarifnej vzdialenosti od východiskovej zastávky a s vyznačením zastávok na znamenie alebo len na nastupovanie alebo len na vystupovanie,
d) zoznam všetkých riadnych spojov s uvedením čísla každého spoja na autobusovej linke,
e) čas odchodu každého spoja zo zastávky, a ak ide o prestupnú alebo cieľovú zastávku alebo o zastávku, na ktorej spoj stojí najmenej päť minút, aj čas príchodu na ňu,
f) údaj o tom, či spoj premáva počas celej platnosti cestovného poriadku alebo v niektoré dni nepremáva,
g) údaj o tom, kde možno kúpiť cestovný lístok a miestenku na miestenkový spoj,
h) údaj o možnosti prestupu na inú autobusovú linku alebo na iný druh dopravy s údajom, či spoj zabezpečuje prípoj alebo čaká na prípoj,
i) údaje o iných službách poskytovaných dopravcom v autobuse alebo na zastávkach alebo inými osobami na autobusových staniciach alebo zastávkach na autobusovej linke.",
čo tá tabuľka s odchodmi nespĺňa ani pri neviem akej veľkej fantázii.
Reply on: 810zssk #53265:
CP v tlačenej forme sú robené štýlom "Stačí, že cestujúci vie kde spoj končí, kadiaľ ide, ho nemusí trápiť, alebo sa opýta šoféra alebo si inak zistí, na webe napr.", alebo "Veď tie CP aj tak strhávajú a ničia, načo to tam celé lepiť?!" Ich absolútne netrápi, že cestujúci by mal mať vždy pri pohľade na CP možnosť zistiť si aké nácestné zastávky daný spoj obsluhuje, či napr. zachádza do danej obce, alebo nie.
Reply on: C4H8Cl2S #53264:
Na Slovensku podla mna cestovne poriadky ako open data nezverejnuje absolutne nikto, ani na MHD, ani na PAL, ani na zeleznici. Vsetci stale ziju v nejakom cudesnom presvedceni ze cestovne poriadky su strategicky material a niektobytomoholzneuzit, pripadne maju uplne choru ideu, ze to je nieco co maju spenazit.

Tazko najst iny segment kde by sa poskytovatelia sluzieb tak silno bili za to aby o ich produkte nikto neinformoval ?
Reply on: 810zssk #53262:
A koľko prevádzkovateľov PAL tieto otvorené dáta poskytuje? DP na Slovensku sú myslím o niečo pokrokovejšie v tomto. Samozrejme za predpokladu, že tam nekraľuje SADka ako je tomu v BB, kde má SAD Zvolen svojich ľudí v predstavenstve a iných podnikateľov ako napr. Družbacký (STEFE, Mincovňa Kremnica), Gajdošík (zástupca "nezávislého" primátora a 7-8 ďalších firiem), Němec (cca 20 podnikov), Orság, príp. príbuzní Oľga a Miroslav Snopkovci. Takto obsadený podnik by bez viac než veľkorysej (až nezodpovednej) dotácií v konkurenčnom prostredí skrachoval za polovicu toho času, čo žije z dotovaných liniek. To sú ľudia, ktorým nezáležalo a ani nebude záležať na riešeniach. Čím sa viac odfláknu riešenia alebo odďaľujú, tým viac sa na nich dá preprať peňazí cez dodatočné opravy, úpravy a príp. analýzy a plány, ktoré tiež môžu byť zadané firme, kde figuruje jeden z menovaných. To je taký slovenský systém práce ... a čo je veľmi smutné, že aj v súkromnom sektore (kam sa sprivatizované SADky radia) sa nominuje často nie podľa ambícií dokázať niečo po odbornej stránke ale podľa servilnosti voči vedeniu.
Web SAD ZV, závod MHD B.Bystrica, autobusy:
-nefunguje pdf linky č.32
-nefunguje prepojenie z formátov htm do formátu pdf u všetkých liniek 20-100 (okrem linky č.97)
-vo formátoch htm je zbytočné udávať neprehľadné celé číslo linky, v iných MHD závodoch sa to tak nerobí (601120, ale iba 20 a pod., u linky č.97 to ide?), aspoň u tých trolejbusov zmizli tie nuly pred tým jednočíslím...
Reply on: C4H8Cl2S #53260:
Co sa aplikacii tyka, prax ukazala, ze najlepsie co mozu dopravcovia spravit, je proste zverejnovat cestovne poriadky (pripadne informacie o meskaniach) ako open data na zaklade ktorych potom ktokolvek vyvinie akekolvek aplikacie bude trh pozadovat. Pre dopravcu je to radovo lacnejsie, jednoduhsie a vysledky su spravidla ovela kvalitnejsie.
Reply on: 810zssk #53259:
Za to ujasnenie SL dík.

Dopravná autorita ... no čas ukáže aká kalamita by to bola. Ak by sa podarilo pri jej tvorbe odstaviť od rozhodovania rôznymi "benefitmi" motivovaných vedúci odborov a oddelení dopravy na jednotlivých VÚC a príp. aj referentov (ako šedá eminencia, predsa prvý na rane je vedúci ...), tak by to bol jednoznačne prínos. Je veľké šťastie, že kompetencie objednávania výkonov v ŽD neprešli pod kraje, pretože by to bola čistá katastrofa a dosť možno presúvanie cestujúcich z vlakov do autobusov na súbehoch, kde by SADka usúdila, že 2-3 autobusy v súbehu s vlakom sú málo ale treba pridať ešte 4-5 a príp. vlak posunúť do takej polohy aby nebol pre cestujúcich zaujímavý a totálne rozhasiť prípoje R-Os. Ak by si niekde na VÚC argumentoval, že GVD sa preto menil radikálne v roku 2010 aby Os vlaky viazali na rýchliky, ktoré sú v takte a že súbežné autobusy sa mali posunúť medzi vlaky, príp. tie čo neboli v súbehu a premávajú do okrajových obcí sa mali viazať na vlaky v krajských a okresných mestách aspoň kam vedú koľaje a jazdí po nich aj vlak. Na pár VÚC ťa pochopia tak 4-5 ľudia, ktorí ale majú nad sebou iných pánov.

Stačí sa pozrieť na BBSK na úsek BB-ZV, čo si tam vydržuje SAD Zvolen a Lučenec. Aká je logika vedenia 1 páru spojov z Detvy (poobede asi netreba), či 3 do B. Štiavnice do B. Bystrice, či 2 spoje z Krupiny a 5 naspäť a navyše ťahané cez Sliač a Kováčovú (niežeby tieto spoje pokračujúce za Zvolen do DT, KA, BS, ZH išli jednotne po diaľnici a vo Zvolene cez Tepličky, obchvat alebo cez SC Europa), 5 ZH-BB a späť 4, a VK-BB 3 a späť 4, pričom odchody poobede z BB postrádajú nejakú jednotnosť. O 606428 z Lučenca do BB úplne škoda reči príchody v pracovný deň 9:25, 10:50 12:35 a naspäť odchody 10:00, 13:15 a 14:40. Neviem naozaj pre koho tieto spoje robili ale pre žiakov a zamestnaných isto nie. Toto sú spoje iba pre príležitostné návštevy úradov. Rovnako tak DAL 608503 s CP http://portal.cp.sk/Data/pdf/L608503_171210_56131.pdf teda za moc nestojí ... človek by čakal, že si dopravca založí nejakú bonitnú linku ale s takými časmi by som o ňu v CP nezavadil ani pohľadom. O 12:00 a 14:00 dať jej odchody z BB a po pohľade na CP 606428 mi uniká akákoľvek logická podstata. Ak už chcel autor tej linky niečo povedať cestujúcemu, tak tá linka mala do BB a LC prichádzať o cca 7:30. Človek by čakal, že si dajú na 608503 aspoň o 16:00 z BB, ale škoda reči. Len mám otázku, že kde SAD Lučenec čerpali takých odborníkov na tvorbu tých CP, že aká škola toto produkuje ...

Logicky by mali takéto autobusy z väčšej diaľky prichádzať do BB 7:15-20 aby potom stihli ľudia ešte pešo alebo s MHD prísť do práce alebo školy na 8:00 a naspäť 14:30 (školáci) a 16:30 (zamestnaní) by mali isť spoje naspäť. Samozrejme k nim aj párové spoje by bolo treba mať. Bohužiaľ takýto koncept dopravy že 3 páry za deň na jednej trase je nielen zastaralý a neprehľadný, ale aj komplikuje plánovanie turnusov. To je však vec, ktorú na SADkách nepochopili ani po 20 ročnom úpadku a zosekávaní autobusovej dopravy. Čo ich však vedie k sabotáži vlastného biznisu to nechápem. Prirovnal by som to k tomu, že je to ako keď tréner nadáva na svojich hráčov, že prehrávajú ale zakazoval by im strieľať góly a dával pri pravákom hokejky pre ľavákov a opačne.
Reply on: PIT #53254:
Infopanely by mali byť jednoznačne na zastávkach v centre a mali by mať 5 alebo 7 riadkov skrz počet liniek. Ten by sa síce mohol znížiť časom (keby sa niekomu chcelo vôbec vykonať analýzu linkového vedenia a zhlukov spojov ako napr. na Sásovú behom 10min 17:24,26,33,34 idú štyri linky z Nám. Slobody plus ešte 601458 a potom až 17:41,51,53 a 18:01). Na ostatných zastávkach podľa počtu liniek by stačilo umiestniť označníky s 3 riadkami. Niektoré zastávky na sídliskách, kde sa stretáva viac liniek by pokojne mohli mať aj 5-riadkové panely (Rudohorská, Tajovského, Sládkovičova). Ale asi i keď to, čo tu píšeme niekto z magistrátu a odborníkov pracujúcich za verejné peniaze číta, tak je to ako hádzať hrach na stenu. Ako som napísal, 20-30 ročné pracovné návyky z čias socializmu ...

A tie argumenty o tom, že na čom zatiaľ pracujú (tie mobilné aplikácie) ma dojali. Chcel by som vidieť, že koľko na tom už minuli peňazí a na ktorom účte skončili. A tiež by som chcel vidieť prínos, či ho aj vedia reálne zmerať, že koľko tisícov, až desaťtisícov cestujúcich využíva tie softwary počas tých 5 rokov na ktorých mesto pracovalo a či vôbec vošli do praxe. Podľa mňa vyrábať nové a nové aplikácie do počtu je zbytočné. Nechcem upierať nikomu skutočnú snahu tromfnúť ostatných ponukou niečoho lepšieho, ale niekedy si kladiem otázku, že či to nie je skôr o pohladení ega autora v zmysle :"A teraz im JA ukážem a dokážem, že JA spravím aplikáciu lepšiu a JA budem mať viac užívateľov ako ostatní." Nebolo by od veci, keby sa v danej veci angažovalo MDV a vrazilo penaize do rozvoja cp.sk aby tam boli aktuálne CP a aj polohy všetkých spojov čo na území SR jazdia v danom momente a aby bolo povinné pre všetkých dopravcov tam byť, alebo minimálne aspoň pre tých čo premávajú na daných linkách na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme.
Reply on: C4H8Cl2S #53258:
Nie, u Slovak Lines dualna tarifa neplati. Od spustenia jednorazovych listkov IDS uznava uz iba tieto listky. Vlastna tarifa Slovak Lines sa uplatnuje vylucne na usekoch ktore nie su zaradene do IDS, teda Dolany-Trnava/Chtelnica, Samorin-Gabcikovo a Cifer-Trnava.

Co sa dopravnej autority a jednotneho objednavatela tyka, netreba od toho cakat zazraky. Dnes ani MDV nie je v prilis dobrom stave, tak si vieme predstavit ako by to asi vyzeralo pod jeho vedenim. Nejake zlepsenie by asi nastalo, ale nemyslim si ze by to bolo masivne.

V konecnom dosledku to nie je o tom kto je objednavatel, ale v akom nastaveni je. Napr. v CR su objednavatelmi zupy (vratane vlakov) a su regiony kde ta primestska doprava slape uplne skvele (vid napr. IDS JMK).
Reply on: 810zssk #53240:
No je v tom slušný hokej. Treba jedného spoločného objednávateľa a síce dopravnú autoritu. Mal to Smer zmastiť kým vládol sám a nie teraz zbytočne vysvetlovať členom dvoch strán, kde sa nevedia vyjadriť, občas ani porozumieť a posmešne sa im hovorí "krížovkári" a "fóliovnikári". Dopravná autorita bude pri najlepšom pri tomto "spřežení" iba v predvolebných sľuboch do volieb 2020 a či bude vôbec konečne realizovaná závisí od zloženia vlády, ktoré bude zas iba o "kompromisoch".

V súčasnosti si môže Slovak Lines predávať ale aj lístky podľa vlastnej tarify, ktorú má na území BSK nie? Či už iba zónové lístky u nich platia?
Reply on: BB-Schuhu #53250:
Dakujem. Celkom uprimne, v takom pripade tak ci tak nevidim velky benefit v zastavkovej tabuli, takze je podla mna celkom jedno kolko ich je.
Reply on: PIT #53255:
Odkial mas tie data? Mas stary CP? Pamatam sa na knizny CP, ktory mohol niekedy v tej dobe vyjst, ale kedysi som doma prehladal cely byt aj pivnicu, ale ten CP som nenasiel, hoci viem, ze sme ho mali.
Rad by som videl grafikony jednotlivych liniek. A tiez by ma zaujimalo, ktora linka to zachadzala cez plavaren. Tipujem, ze to bola 8.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.