Na IC stihnu prehodit lokomotivu za 8 min, to nie je take strasne.
O elektrifikacii a zdvojkolajneni mozme iba snivat. Ale ciastocne zdvojkolajenie nie je az taky zly napad. Uz davno som o tom rozmyslal. Stacil by povedzme usek Vlkanova - Sliac => taka 6 km vyhybna.
Najpomasli osobak z Vlkanovej do BB ide 15 min, to znamena ze by to umoznilo bezkolizne vyhybanie (teda na 2-kolajke) pri 30min intervale.
Na tomto useku by nebolo treba stavat ziadne mosty, nasypy a podobne - trat ide cez pole.
Inak uz teraz sa cudujem, preco napr. vlaky z Blavy vo Zvolene nerozpajaju stylom 3 vagony do Bystrice (Brezna), 4 do Kosic. Je predsa zname, ze ludia nenavidia prestupovania, tak preco ich tym zbytocne odradzat.
Petik: však keby neboli naše železnice také pripečené, tak už dávno sa snažia stiahnuť cestujúcich z autobusov na vlaky na trati BA-ZV-BB.
Autobusov tam tiež jazdí veľa a sú rýchlejšie (cez NR).
Predstavujem si to takto:
Pripraviť dobré spojenie a to:
2 hodinový takt priame vlaky (IC - ale je jedno ako ich nazveme) BA - BB. Vo Zvolene prestup na IR/IC vlaky do Košíc.
Cena konkurenčná voči autobusom - teda bez prihlúpleho príplatku.
teraz koncom juna som nemal problemy. Ale ani som ziadneho mestskeho nestretol Ale uz je aj znacka. Nevidim ine riesenie ako ingoraciu. To mam ist do mesta (na pesiu zonu) radsej autom ? Uz vidim ako ma predvadzaju na zistenie totoznosti .
To je v ramci projektu Zdrave mesto. Co mas co sediet ked ides
A MHD ? Takisto, take pesie magistraly ako sa premavaju po meste by sa inak nedali dosiahnut. Co tam maju co cyklisti ohrozovat chodcov, este presadnu do aut.
A 100 pre dochodcov ? To len sposob ako ich vytiahnut z domu, poprehanat po schodoch ciciaka (nastupi, prejde par zastavok, vystupi, o hodinu nastupi prevezie sa zastavku a opakuje kym sa nedostane naspat k banke) a dostat ich medzi ludi. Keby si linku platili tak tvrdnu doma a nemaju pohyb Takto si ponadavaju na mladych, na MHD, na vladu ...
Ja si myslim ze tvoj priklad vobec nemusi byt prehnany.
Pritom to zlacnovanie u CD nie je ziadny ludomilny akt.
Vsimnite si, kde maju relacnu zlavu.
Praha-Brno, teda usek kde je dialnica => cesta autom pod 2 hod, busom za 2 a pol. Autobusovych spolocnosti tu jazdi plna prdel a teda tu je konkurencia. (To som cumel ako puk, ked som raz zmeskal vlak a siel som cez Brno busom. Ten bus do brna stal 120Kc, a nechcel ani peniaze za batoh, hoci som mu ho hlasil.)
Rychlostou tu mozu konkurovat len EC-cka. Ale za tie prachy (242Kc) je to zbytocny luxus.
A ako prisli na relacnu zlavu 140Kc?
Skuste sa kuknut na idos (www.vlak.cz), kolko stoji autobus.
135-150
A je to!
Do Ostravy sa autobusom srat nikto nebude, autom je to tiez na prd => ziadna relacna zlava.
Ich logika je: cestovné je lacné (tržby= asi 30% nákladov), nemôže to byť už lacnejšie, už to bude len drahšie. A z toho vypývajú aj prihlúple zľavy typu Tatranský trojlístok, ktorý sa oplatí len ak jazdíš 6x denne hore dole
Lenže oni si asi neuvedomujú jednu vec: Zámerne to preženiem kvôli jednoduchosti:
BTW na Slovensku volaju EC a IC-cka vlakmi vyssej kvality. V com je ale ta kvalita vyssia, to som si este nevsimol. Az do nedavna boli vsetky vozy fajciarske, vacsina vagonov nema kupe => staci jeden debil a o "zabavu" ma postarane cely vagon.
Minule som isiel do Ostravy IC Detvan a 1 nekurila, vsak naco, ked sa tych par ludi odtial moze presunut do 2. EC Slovenska strela do Prahy je len o 15 minut rychlejsia ako za prvej republiky.
IC Hron je pomalsi ako autobus a stoji na vsetkych staniciach ako R Polana.
Cena za EC v useku BA-Breclav je totalna zlodejina. Pritom neobstoji ani argument, ze zarobia na cudzincoch, lebo pri medzinarodnych listkoch sa EC priplatky neplatia. Takze tuto zlodejinu zaplatia len Cesi a Slovaci. Zaujimalo b ma, kolko maju v tejto relacii cestujucich.
Strucny popis tych zliav na CD je v prispevku #1034.
Myslim ze slovenske zeleznice by sa mali nad svojou tarifnou politikou vyrazne zamysliet.
Ich cielom je ale odradit vsetkych cestujucich, nasledne zrusit vsetky vlaky, lebo aj tak len generuju stratu.
Po takejto redukcii (na nulovy variant) a strata vyrovna mzdovym nakladom manazmentu.
Nedá mi, aby som sa neposťažoval na IDIOTSKÉ železnice. Ja som vlakový fanda a nikdy nevynechám príležitosť ísť vlakom, ale čo je moc to je moc.
Včera som bol v Brne:
Cestovný lístok spiatočný stojí 520 Sk a 670 Sk na EC! (podotýkam, je to 130 km).
Pritom na tejto trati už jazdia len skoro samé ECečka.
Autobus stojí 150 Sk jednosmerne.
Takto chce železinca konkurovať???? Taká cena - za tie služby?
Nabudúce idem autobusom...
Inak všetkým žel. fandom odporúčam pozrieť si najnovšie zľavy, ktoré ČD na leto pripravili.
Ten zakaz bicyklov treba ignorovat! Cim viac ludi to bude ignorovat, tym lepsie.
Pripadne pokuty neplatit! Ale zakladne pravidlo je povedat "pokutu zaplatim, ale nemam tu peniaze", v ziadnom pripade nie odmietnut pokutu zaplatit.
Raz mi dali 200.- pokutu a peniaze nikdy nevideli a ani neuvidia.
Nebola ani ziadna snaha pokutu vymahat, napriek tomu za sa mi vyhrazali predvolanim, ak to nezaplatim. Okrem toho uz predtym som mal "riesenie priestupku dohovorom" - to je vtedy, ked vas sice zastavia, ale pokutu neudelia.
Nepoznam ine mesto ako BB, kde by podobnym sposobom obmedzovali cyklistov. A vraj "Zdrave mesto" HAHA!
Inak, je to pravda s tym stlpom (pamatnikom), ze ho kvoli staremu paprdovi z Rima odstrania? To by bolo ako za Brezneva.
Katarína a všetci: ja osobne si myslím, že v BB síce je načo nadávať, je čo zlepšovať, ale nie je to zase až také zlé.
V BB sú v dobrom stave vozidlá, naopak, v BA zasa jazdí kopec hrdzavých autobusov, ale zas BA má lepšie cestovné poriadky a informovanosť cestujúcich.
Nato, že MHD prevádzkuje Slovenská aut. doprava, ktorá má v slovenskom meradle len minimálne skúsenosti s tvorbou intervalových CP, informovaním cestujúcich, transparentami atď, je to super.
Keby bolo viac peňazí, boli by všade intervalové cesťáky.
Petik: áno, cez víkend to je nerovnomerné - vozy chodia prázdne a ešte prázdnejšie Jediný drastický víkendový výkyv je asi nedeľa večer cez školský rok, prídu vlaky napratané študentami a trpí hlavne 34 a 1.
Nadherne prekvapenie mi pripravilo nase krasne mesto
Opat je zakazany vjazd bicyklom na pesiu zonu ! Nechcu to rozsirit (ten zakaz) na cely intravilan ???
Nejdem sa rozculovat.
Danny, ako to vyzera v praxi ? Su busy v Sasovej plne, alebo v pohode ? Minuly rok sa myslim na 22 stazovali ze chodia plny, naopak trolejbusy sa konecne vytazili ako maju. Na 24/25 by mal byt poobede preklad. V Sasovej aj na Striebornom. Uz by nemali chodit vo "vlacikoch".
aj v BB je nerovnomerny dopyt, vie sa o tom. Boli rozne uvahy, ale pri autobusoch sa riesi nasadzovanim dlhych vozov na rannu/poobednu smenu. Jediny nedelny spoj ma linka 53 - robi to nocak.
#1154 Danny: takze Jogurt uz nie je ani jogurt, ani zlty . Kto vie, ako sa teraz vola ?
Ospravedlnujem sa vsetkym, ale fakt sa 34 nemenila! Ja som len podlahla panike, ze zase zmeny! Vidim ale, ze tych problemov okolo MHD je neurekom a vidim, ze ine mesta to maju celkom dobre premyslene. Ale v BB sa nic len tak lahko nemeni! Tu su vsetky zmeny ( a nielen v MHD) vzdy velmi bolestive a kazdy najskor vysvetli preco sa to neda a nehlada ako by sa to dalo!. Pekny den vsetkym!
Este dodavam- ta nova zlta reklama na Nocne vlny 2003 v Martine: mala prerobena Karosa BB 026 AV s vodicom co chodil na linke 20,obcasne 22-ka. Videl som ju na L 33 (mal napisane, ze nahradny spoj ci take cosi, ked zaskakuju).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Petik
Na IC stihnu prehodit lokomotivu za 8 min, to nie je take strasne.
O elektrifikacii a zdvojkolajneni mozme iba snivat. Ale ciastocne zdvojkolajenie nie je az taky zly napad. Uz davno som o tom rozmyslal. Stacil by povedzme usek Vlkanova - Sliac => taka 6 km vyhybna.
Najpomasli osobak z Vlkanovej do BB ide 15 min, to znamena ze by to umoznilo bezkolizne vyhybanie (teda na 2-kolajke) pri 30min intervale.
Na tomto useku by nebolo treba stavat ziadne mosty, nasypy a podobne - trat ide cez pole.
Inak uz teraz sa cudujem, preco napr. vlaky z Blavy vo Zvolene nerozpajaju stylom 3 vagony do Bystrice (Brezna), 4 do Kosic. Je predsa zname, ze ludia nenavidia prestupovania, tak preco ich tym zbytocne odradzat.