Reply on: Majkl #1170:
Na IC stihnu prehodit lokomotivu za 8 min, to nie je take strasne.
O elektrifikacii a zdvojkolajneni mozme iba snivat. Ale ciastocne zdvojkolajenie nie je az taky zly napad. Uz davno som o tom rozmyslal. Stacil by povedzme usek Vlkanova - Sliac => taka 6 km vyhybna.
Najpomasli osobak z Vlkanovej do BB ide 15 min, to znamena ze by to umoznilo bezkolizne vyhybanie (teda na 2-kolajke) pri 30min intervale.
Na tomto useku by nebolo treba stavat ziadne mosty, nasypy a podobne - trat ide cez pole.
Inak uz teraz sa cudujem, preco napr. vlaky z Blavy vo Zvolene nerozpajaju stylom 3 vagony do Bystrice (Brezna), 4 do Kosic. Je predsa zname, ze ludia nenavidia prestupovania, tak preco ich tym zbytocne odradzat.
Majkl
V BB sú v dobrom stave vozidlá, naopak, v BA zasa jazdí kopec hrdzavých autobusov, ale zas BA má lepšie cestovné poriadky a informovanosť cestujúcich.
Nato, že MHD prevádzkuje Slovenská aut. doprava, ktorá má v slovenskom meradle len minimálne skúsenosti s tvorbou intervalových CP, informovaním cestujúcich, transparentami atď, je to super.
Keby bolo viac peňazí, boli by všade intervalové cesťáky.