Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Od 31.1.2025 sú drobné zmeny CP.
Na linke č. 41 je posunutý spoj 6:28x zo zastávky Iliaš, II. na 6:20x.
Na linke č. 42, ako aj na regionálnych linkách č. 603, 605, 606, 610 (tu je dátum zmeny od 1.2.2025) je zrušená jednosmerná zastávka Partizánska cesta, rázcestie (bývalá Cementáreň).
No vzhľadom na budúcu integráciu MHD BB do systému IDS BBSK v polovici roka, by som oblasti ako Stupy, Rakytovce, Kremnička, Senica ... nechal obsluhovať ,,prímestskými,, linkami, prípadne obnoviť a rozšíriť sieť liniek MHD.

MHD BB NÁVRH v prílohe.
Žilinský Karosák

Žilinský Karosák

Reply on: Tom_BB #56149:
22 a 26 by sa oplatilo skrátiť na Uhlisko a prípadne ešte presmerovať 26 cez ul. Starohorskú v smere do mesta, 23, 24, 25 ponechať v súčasnej trase, 21, 27, 28, 29 zrušiť úplne a prípadne ponechať prečíslovanú 90 na 2x ako linku zabezpečujúcu obsluhu Radvaň Parku a priemyselnej zóny na ZV ceste. 20 by zas mohla ostať "plus mínus" v súčasnej trase s nejakými zmenami ako napríklad konečná na ul. Javorníckej miesto "konečnej" na ul. Karpatskej a tiež by sa dala zlúčiť s linkou 23. Do budúcna by sa väčšina týchto liniek dala previesť pod trolejbusovú trakciu. Asi toľko k linkám do Sásovej.🙂
Reply on: Tom_BB #56149:
Čo sa týka tohto návrhu, tak skôr by som pri linkách 1 a 6 dal interval mimo špičky na 15 minút a večer na 20. Ale čo sa týka liniek 2,3 tak ten základný 20 minútový interval je OK. A tiež som za to aby tie prímestské linky nekončili na AS

Ja som zase navrhol takéto linkové vedenie:
Trolejbusy:
Linka 1: Roosveltova nemocnica – Úsvit – nábrežie – Námestie Slobody – Železničná stanica
Linka 2: Železničná stanica – Námestie Slobody – nábrežie – Okresný úrad – Vozovňa
Linka 3: Rakytovce - Vozovňa – Poľná – Nové Kalište – Roosveltova nemocnica (+parciálne trolejbusy)
Linka 4: TESCO Hypermarket – Okresný úrad – nábrežie – Námestie Slobody – Železničná stanica
Linka 5: TESCO Hypermarket - Poľná – Nové Kalište – Roosveltova nemocnica
Linka 6: Železničná stanica - – Námestie Slobody – nábrežie – Úsvit – Nové Kalište – Tulská – Moskovská
Linka 7: Železničná stanica – Námestie Slobody – nábrežie – Okresný úrad – Poľná – Internátna
Linka 8: Železničná stanica – Námestie Slobody – nábrežie – Úsvit – Okružná – Internátna – Na stráni (parciálne trolejbusy)
Linka 9: Stupy – Poľná – Okresný úrad – nábrežie – Námestie Slobody – Skuteckého, rázc. – Námestie Štefana Moysesa – Horná


Autobusy:
Linka 20: Majer – Autobusová stanica – Námestie Slobody – Rudlovská cesta – Ďumbierska – Rudohorská - Karpatská
Linka 21: Pieninská – Rudohorská – Ďumbierska – Námestie Slobody – nábrežie – Dom Moyses
Linka 22: Pieninská – Rudohorská – Ďumbierska – Námestie Slobody – nábrežie – Štiavničky
Linka 23: Autobusová stanica – Námestie Slobody – Partizánska – Starohorská – Tatranská - Rudohorská
Linka 24: Mládežnícka – Okružná – Úsvit – Strieborné námestie – Severná – Komenského – Karpatská – Rudohorská – Starohorská
Linka 25: Starohorská – Karpatská – Komenského – Strieborné námestie – Roosveltova nemocnica
Linka 26: Starohorská – Ďumbierska – Hlboká – Stará Sásová – Cesta k nemocnici – Námestie Slobody – Autobusová stanica – Parkovisko Mičinská
Linka 27: Pieninská – Karpatská – Komenského – Strieborné námestie – Okresný úrad – Zvolenská cesta – Krematórium
Linka 28: Gaštanová – Tajovského – nábrežie – Viestova
Linka 29: Železničná stanica-29. Augusta – Námestie Slobody – Národná – Tajovského, park – Tajovského UMB (expresná linka, premáva len v špičke počas výučby semestra po 29.Augusta + Nedeľa večer na ŽST)
Linka 30: Pršianska Terasa – Sládkovičova – Suchý vrch
Linka 31: THK – Úsvit – Strieborné námestie – Jesenský vŕšok – Námestie Slobody – Železničná stanica – Partizánska – Senica
Linka 32: Senica – Partizánska – Námestie Slobody – Autobusová stanica – nábrežie – Okresný úrad – Zvolenská cesta – Iliaš
Linka 33: Srnková – Autobusová stanica – Námestie Slobody – Jesenský vŕšok – Komenského – Jakub – Uľanka
Linka 34: Majer – Autobusová stanica – Námestie Slobody – Partizánska – Šalková
Linka 35: Parkovisko Mičinská – Autobusová stanica – Námestie Slobody – Jesenský vŕšok – Strieborné námestie – Tajovského –Skubín
Linka 36: Parkovisko Mičinská – Autobusová stanica – Námestie Slobody – Jesenský vŕšok – Strieborné námestie – Tajovského – Mlynská
Linka 37: Uľanka – Jakub – Medený Hámor – Strieborné námestie – Nám. Vajanského
Linka 100: Námestie Štefana Moysesa – Partizánska cesta – Železničná stanica – Autobusová stanica – Bellušova – Viestova – Pod Rybou – Cesta k nemocnici – Rudlovská cesta - Námestie Štefana Moysesa
Linka 101: Námestie Štefana Moysesa – Rudlovská cesta – Stará Sásová – Hlboká – Ďumbierska – Rudlová – Námestie Štefana Moysesa
Linka 102: Roosveltova nemocnica – Strieborné námestie – Komenského – Stará Sásová – Ďumbierska – Rudlová – Starohorská
Linka 103: Nám. Vajanského - Graniar

Pri linkách 1,2 a 4,6 by bol špičkový interval 10 minút a mimo špičky 15 a podobne aj linky 21 a 22. Cieľom tohto linkového vedenia by bolo nižší počet liniek ale s lepším intervalom a tak aj viacej prestupov, ja prestup považujem za samozrejmosť a pri cestách v MHD BB skoro pri každej ceste prestupujem. Zbytočné dlhé linky 21,22 a 26 len znižujú kvalitu cestovania a chodia dosť málo a ešte aj trolejbusové linky majú kvôli nim menej spojov a najlepšie je ak by trolejbusová dráha bola čo najlepšie využitá, lebo podľa mňa v súčastnosti efektívne využitá nie je a chýba zatrolejovanie Sásovej kde by dokonca po zatrolejovaní odpadla potreba prestupovať. Ale kým by sa prestupovalo tak bolo by dobré aby tarifa bola plne prestupná. Ja už skoro 8 rokov využívam pravidelne MHD BB a aj napriek mojej nespokojnosti som v tom vytrval dodnes a toto linkové vedenie považujem za jedno z riešení tejto situácie, len treba aj kĺbové trolejbusy keďže by nahradili tie zbytočné dlhé linky a do ešte ja 21 a 22 bežne využívam do Radvane keďže bývam v Sásovej.
Reply on: Žilinský Karosák #56148:
Banská Bystrica nefunkčnou MHD ukazuje ako podporiť individuálnu dopravu v meste a tvorbu zápch, ak sa chce niekto inšpirovať a priučiť sa, ako sa to robí, srdečne pozývame na školenie do Banskej Bystrice 👎👎
Reply on: slovak2018 #56146:
Tá MHD sa za posledných 20 rokov takmer nikam neposunula. Intervali otrasné na všetkých linkách, linkové vedenie takisto zastaralé, ako už bolo spomenuté polohy zastávok nereflektujú reálne potreby obyvateľov a k tomu ešte nezmyselné prímestské linky na Magurskú a do Nemocnice (o tej prímestskej doprave by sa celkovo dalo dlho rozprávať).

Baterkáče už dávno mali premávať na predĺženej linke č.7 alebo napríklad na linke číslo 9, ktorá by premávala na Stupy kde absentuje MHD. Linky 4,5 a 8 zrušiť. Všetky spoje číslo 2 a 3 cez Tesco. Ťahať linku 2 s baterkáčmi na Rakytovce nie je reálne pri 3 vozoch.

Linka 1, 2, 3, 6 základný 20 min. interval posilnený v špičkách podľa potreby (min. na 10 minút)

Linka 1 + 6 spoločný 10 min. interval v úseku úsvit - stanica v základnom intervale.

Linka 2 + 22 spoločný základný 10 min. Interval v úseku námestie - Sládkovičova.

Linka 3 príchod z tesca na Sládkovičovú 2 min. pred príchodom L22 v opačnom smere odchod 2 min. po L22.

Linka 7 + 9 spoločný základný 20 min. interval od Poľnej.

Linka 7 + 26 spoločný základný 20 min. interval v odchodoch z námestia a z internátnej/na stráni.

(doplnok: 22 na Radvaň park na priamo po Sládkovičovej, 26 na internátnu/na stráni cez Úsvit avšak krížom cez Starohorskú).

K autobusom sa konkrétne rozpisovať zatiaľ nebudem lebo to by bola litánia ale tak všeobecne poviem, že linky na sídliska by mali mať základný interval minimálne 20 min. (22, 24, 25, 26, 34) a linky do častí obecného typu napr. 35,36,41,42,43 základný interval 60 minút a v špičke 30 minút.

Pri týchto linkách do "obecných" častí by však bolo treba riešiť aj to či pôjdu v preklade s prímestskými linkami, ktoré budú suplovať MHD a zbytočne stáť pri každej vrbe alebo naopak budú robiť len prípoje k týmto mestským linkám a v meste budú stáť len na prestupných uzloch. Ono aj tento SADistický zvyk, že všetky prímestské linky sa musia silou mocou ťahať do mesta na Autobusovú stanicu alebo do centra je už zastaralý a efektívne je linku priviesť len na kraj mesta kde je terminál na prestup na odchodmi naviazanú MHD.
Žilinský Karosák

Žilinský Karosák

Reply on: slovak2018 #56146:
Ešte by som dodal neprehľadné linkové vedenie, nadmerný počet liniek, nespoľahlivý a zastaraný informačný+odbavovací systém vo vozidlách, žiadne časové lístky, teda CL na 15/60 minút atď. a absencia zastávkových tabúľ.
Reply on: slovak2018 #56146:
Absolútny súhlas v celom rozsahu a tie chýbajúce zastávky v opačnom smere to je fakt prepadak - Švermova, Wolkerova, Európa SC, H. Vajanského.
A tiež katastrofálny stav zastávok , spomeniem Moskovská rázcestie smer Kyjevske nám.- zastávka pri zvodidlách bez prístrešku na okraji cesty, alebo Okresný úrad smer Radvaň . Zanedbaná MHD ako celok. 👎👎👎
Reply on: mar.6265 #56145:
Vymenujem zopár problémov, ktoré som zažil s MHD v BB za aktívne 2 roky používania. Určite som nezachytil všetko, sú to len moje postrehy:
1. Za mňa je hrozne slabá víkendová výprava. Na to, že BB je krajské mesto sú pol hodinové intervaly na nosných linkách raz veľa. Na ostatných linkách hodina a viac. A to hovorím o výprave cez deň, nie to ešte o večernej výprave. Tá je slabá už cez týždeň.
2. Absencia kľúčových zastávok. Osobne nerozumiem prečo chýbajú zastávky Švermova Europa SC a Europa SC v opačnom smere. Asi by to chcelo zapojiť trochu rozumu a nie len drbnúť niekde označník, ale tieto zástavky mne aj xy ľuďom ktorých poznám chýbajú. Od Úsvitu aj Štadlerka po Europu je to kus cesty.
3. Preplnenosť vozidiel. Najviac sa prejavuje na "študentských" spojoch a potom okolo 14-16 najmä linky 6, 7,8, 3, 32, 1, 2, 34, 35, 36, 26. Na linke 3 sa mi stalo ráno, že som sa do dvoch vozidiel nedostal-nebolo kam. Zúfalo chýbajú kĺbové vozidlá. Preplnenosť sa ešte umocní vypravením dvojdverového vozidla.
4. V roku 2025 je už za mňa nepochopiteľné a neprijateľné, že v krajskom meste sa nedá v MHD zaplatiť kartou.
5. Aj moji známi čo vedia o autách/autobusoch asi toľko, že má kolesá, dvere a ide dopredu sa sťažujú na príšerný stav niektorých vozidiel. Menovite sú najhoršie asi posledné Citelisy z rady CA. Smrdí v nich plyn, majú uvoľnené tyče, príšerne vibrujú, majú zohýbanú podlahu. Zvyšok vozového parku na tom omnoho lepšie nie je. Zbedačené trolejbusy zrelé na opravu. Dobúchané, vyblednuté, so zodratými sedadlami bez klimatizácie a často nevykúrené (hlavne parciálne majú asi slabšie kúrenie).
6. Nulový rozvoj trolejbusovej siete. Dostavbou tratí by sa dala MHD výrazne zefektívniť.
7. Absencia nočných liniek.
8. Slabá integrácia MHD s linkovými autobusmi. Ani nespočítam koľko krát som stál s ďalšími 15 ľuďmi na prechode na Štadlerku a MHD nám takzvane "ušla pred nosom" a čakaj pol hodinu
Toto všetko sú faktory, ktoré znižujú dopyt po MHD. Nové vozidlá to nezlepšia. Ak poslúžia ako doplnok vozového parku a bude sa môcť zlepšiť interval a obslužnosť MHD som za. No ak je to ako je spomenuté v predošlom príspevku tak za mňa zbytočne vyhodené peniaze asi ako v prípade Zvolena.
Celá bystrická mhd stojí za prd. Toto nie je hodné krajského mesta. Mali by sme mať vlastný plnohodnotný dopravný podnik. Už dávno mohla byť elektrifikovaná celá Sásová ako ostrovná trať a do mesta by išli trolejbusy na baterky. Trolejbusy čo sú v premávke 15 ročné šroty nespĺňajú nároky 21. storočia. Žiadna klíma, obúchané, opravy žiadne.
Reply on: Tom_BB #56141:
Kiežby prišli kĺby, ale ja si myslím, že prídu krátke a vyradia tie SORky čo prišli v 2010, povedzme tých 7, čo budú najzávadnejšie.
Žilinský Karosák

Žilinský Karosák

Reply on: draxter #56142:
21 by už potom rovno mohli zrušiť a 22 by stačilo posilniť o zrušené spoje 21.🤔
Reply on: Tom_BB #56141:
...Citelisy...
No ak by bola 1 kĺbová celá, dajme tomu. Ale potom treba konečne niečo urobiť s linkami 2 a 21. Využiť tie tri baterkáče na predĺženú linku 2 a 21 točiť už pri Tescu
Dúfajme, že tých 7 trolejbusov bude kĺbových...potom by to dávalo ako taký význam. Tých 36 vozov mi moc zmysel nedáva ale ok. V reále to zas dopadne tak, že všetky Citelisi pôjdu na vyradenie a najstaršie urbany skončia v ZH a nejaké rapídne navýšenie obslužnosti sa konať nebude hoci nepochybne reorganizácia MHD je potrebná.
Reply on: Rimjom_054 #56139:
To jedno kolečko? Asi dačo bude s tým vozom, nejak malo jazdí.
Reply on: draxter #56138:
o 3102 na zálohe včera
Reply on: Rimjom_054 #56137:
O čom píšeš?
Kĺbák ako ZV? Zaujímavé teda, myslím si, že by našiel aj lepšie využitie ale ako niesom žiadny expert...🤣
Reply on: Žilinský Karosák #56135:
A hlavne sa venovať rozširovaniu trolejových tratí.
Žilinský Karosák

Žilinský Karosák

Reply on: BB-Schuhu #56133:
Na to, koľko už je autobusov a to s pomerne nízkym vekom, mi príde nezmysel kupovať ďalších 36 a len 7 nových trolejbusov, keď ich by sa naopak hodilo trochu viac.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.