Reply on: Postaja #56153:
Čo sa týka liniek 1,2,3,6,22,24 a 25 tak je to OK ale čo sa týka liniek 5 a 21 tak majú príliš nevhodnú a komplikovanú trasu, tú 21 by som dal radšej v trase Buď Uhlisko alebo Dom Moyses - Námestie slobody - Ďumbierska - Karpatská - Starohorská - Tatranská - Karpatská - Uhlisko/Dom Moyses. (Trocha ako pôvodná 26 v rokoch 1994 - 1998) Linku 26 cez Partizánsku by som ponechal ale s nižším počtom spojovA niektoré linky ako 83 považujem za zbytočné.
Čo sa týka prímestských liniek tak radšej ich dať ako linky MHD s 2. tarifným pásmom mimo mesta ako to bolo do konca roku 2005.
Keď ešte na niektorých prímestských linkách pred niekoľkými rokmi platila tarifa MHD tak z môjho pohľadu to nebola veľmi plnohodnotná MHD keďže sa tam nastupovalo len 1. dverami a to dokonca aj v smere na konečnú v rámci mesta. V Prahe na prímestských linkách 300 a 400 sa v tarifných pásmach B a 0 (územie mesta) smerom do mesta nastupuje všetkými dverami ale neviem či by niečo také bolo možné na bežných prímestských linkách v BB
slovak2018
1. Za mňa je hrozne slabá víkendová výprava. Na to, že BB je krajské mesto sú pol hodinové intervaly na nosných linkách raz veľa. Na ostatných linkách hodina a viac. A to hovorím o výprave cez deň, nie to ešte o večernej výprave. Tá je slabá už cez týždeň.
2. Absencia kľúčových zastávok. Osobne nerozumiem prečo chýbajú zastávky Švermova Europa SC a Europa SC v opačnom smere. Asi by to chcelo zapojiť trochu rozumu a nie len drbnúť niekde označník, ale tieto zástavky mne aj xy ľuďom ktorých poznám chýbajú. Od Úsvitu aj Štadlerka po Europu je to kus cesty.
3. Preplnenosť vozidiel. Najviac sa prejavuje na "študentských" spojoch a potom okolo 14-16 najmä linky 6, 7,8, 3, 32, 1, 2, 34, 35, 36, 26. Na linke 3 sa mi stalo ráno, že som sa do dvoch vozidiel nedostal-nebolo kam. Zúfalo chýbajú kĺbové vozidlá. Preplnenosť sa ešte umocní vypravením dvojdverového vozidla.
4. V roku 2025 je už za mňa nepochopiteľné a neprijateľné, že v krajskom meste sa nedá v MHD zaplatiť kartou.
5. Aj moji známi čo vedia o autách/autobusoch asi toľko, že má kolesá, dvere a ide dopredu sa sťažujú na príšerný stav niektorých vozidiel. Menovite sú najhoršie asi posledné Citelisy z rady CA. Smrdí v nich plyn, majú uvoľnené tyče, príšerne vibrujú, majú zohýbanú podlahu. Zvyšok vozového parku na tom omnoho lepšie nie je. Zbedačené trolejbusy zrelé na opravu. Dobúchané, vyblednuté, so zodratými sedadlami bez klimatizácie a často nevykúrené (hlavne parciálne majú asi slabšie kúrenie).
6. Nulový rozvoj trolejbusovej siete. Dostavbou tratí by sa dala MHD výrazne zefektívniť.
7. Absencia nočných liniek.
8. Slabá integrácia MHD s linkovými autobusmi. Ani nespočítam koľko krát som stál s ďalšími 15 ľuďmi na prechode na Štadlerku a MHD nám takzvane "ušla pred nosom" a čakaj pol hodinu
Toto všetko sú faktory, ktoré znižujú dopyt po MHD. Nové vozidlá to nezlepšia. Ak poslúžia ako doplnok vozového parku a bude sa môcť zlepšiť interval a obslužnosť MHD som za. No ak je to ako je spomenuté v predošlom príspevku tak za mňa zbytočne vyhodené peniaze asi ako v prípade Zvolena.