Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
priblizim problem s prechadzanim trolejbusov cez dve plne ciary na tom nestastnom kruhaci z mojho pohladu:
laicke vysvetlenie je, ze v niektorych pripadoch, keby jazdil trolejbus podla ciar na ceste, nedociahli by mu palice na vedenie a vytrolejil by sa. musi teda nerespektovat vodorovne dopravne znacenie. trolejove vedenie je draha, draha ma prednost pred cestnou premavkou, co vsak clovek, ktory sa o to nezaujima, nema odkial vediet (nevedia to ani vsetci policajti). nema ani odkial vediet, ze trolejbus je drahove vozidlo. takze trolejbus potrebuje prejst cez dve plne ciary, vyhodi blinker, auto iduce v tom pruhu ho nepusti, ved ma predsa prednost, trolejbus musi pribrzdit, s cim vsak nerataju zasa auta za nim a problem moze byt na svete.. v BB je okrem spominaneho kruhaca podobna situacia aj pri odbacani L8 z polnej na tulsku na kyjevskom nam., alebo pri vyjazde L6 z moskovskej na polnu smer kyjevske nam... vodic trolejbusu si musi pocinat tak, aby neohrozil ostatnu premavku..

Zákon č. 513/2009 Z. z. o drahach hovori nasledovne:

§ 14

Križovanie dráh s cestnými komunikáciami
(5) Pri úrovňovom križovaní dráhy s cestnou komunikáciou má prevádzka dráhy prednosť pred cestnou premávkou. Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou musí byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky. Za dopravné značky označujúce úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zodpovedá prevádzkovateľ dráhy. Za dopravné značky upozorňujúce užívateľa cestnej komunikácie na úrovňové križovanie dráhy zodpovedá správca komunikácie. Ak ide o hlavnú železničnú trať, musí byť úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zo strany cestnej komunikácie vybavené aj priecestným signalizačným zariadením dráhy, za ktoré zodpovedá prevádzkovateľ dráhy.

(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky.7)
Reply on: LUK #54475:
Vďaka 🙂 Tým pádom Cesnakovci potichu prestali pôsobiť v linkovej doprave...
Reply on: Viko #54473:
Je to bývalá linka SAD Krupina (ex MJC Krupina) a bývalá linka SAD BBDS závod Brezno.
Prosím, nevie niekto, či linka BB-PD-TN-Brno v podaní českej firmy kmko logis je nejaká prevzatá existujúca linka, alebo čosi úplne nové?
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601904_191108_61503.pdf
Reply on: S499.1023 #54471:
ja len doplním, že inou dopravnou značkou je aj vodorovná dopravná značka a teda i dvojitá plná čiara. Tu by som problém nevidel. Vidím ho práve v tom, že ide o každý trolejbus (neviem ako autobusy, vidím ich jazdiť aj tak aj tak) a tiež nikde za sklom vozidla som nevidel výnimku od ODI. A neohrozenie bezpečnosti vidím ako TOP problém, pretože sa jedná o neprehľadnú križovatku s dennodennými kolíznymi situáciami a to by som na BB pomery asi povedal, že je to jedna z TOP 3 križovatiek v meste, takže ako toto odargumentovlai, netuším. Najmä keď vidím, že fízli často pindajú do iných vjazdov a stavebných konaní s oveľa väčšími baraninami a nedovolia to či ono.
Reply on: draxter #54470:
Áno, môže. Ale aby nedošlo k ohtozerniu bezpečnosti, musia byť o tej výnimke informovaní aj ostatní účastnící CP. Okrem toho tam nevidím nikde výnimku z vodorovného dopravného značenia jazdných pruhov.
Takže keĎ sta tam vy v BB takí právnici, sa čudujem, že už dávno nenaháňate políciu po prokurátoroch.
Reply on: S499.1023 #54467:
V mimoriadnych a nevyhnutných prípadoch a za predpokladu, že sa tým neohrozí bezpečnosť cestnej premávky, môže sa povoliť výnimka z dopravnej značky označujúcej zákaz vjazdu, zákaz zastavenia, zákaz státia, iný zákaz, zónu s dopravným obmedzením, pešiu zónu, obytnú zónu a školskú zónu. (§ 140 ods. 1 písm. b) z. 8/2009 Z.z.) - takže týmto to argumentujú, aby som bol presný. Len nikde za sklom trolejbusu som to nevidel.
Reply on: S499.1023 #54467:
znie to blbo, ale je to odpoveď PZ - pýtal som sa hliadky keď zastavujú vodičov na zastávke OÚ (smer Radvaň), že prečo nezastavujú aj trolejbusárov. Hodnotenie stavu nechám každému na zvážení, ja som ho vyjadril v #54455.
15.12.2019 budú drobné zmeny v poriadkoch MHD (súvisí to so zmenou vlakového grafikonu), má niekto bližšie INFO ?
Reply on: draxter #54463:
¨takú blbosť nemožeš ako právnik povedať. Žiadna výnimka z platnosti DZ nemože existovať, pokiaľ to nie je ošetrené napr. dodatkovou tabuľkou, aby o tom vedeli aj ostatní účastníci cestnej premávky.
Reply on: draxter #54463:
To som ešte nepočul o výnimke z dopravného značenia (ktorá nie je na tom DZ vyznačená). DZ predsa slúži aj pre ostatné vozidlá a neviem si predstaviť situáciu kedy by došlo k DN medzi vozidlom s výnimkou a vozidlom ktorého vodič nemá ako o tejto výnimke vedieť.

Nie je to len nejaka urban legend? Alebo aspoň vieme kto tú výnimku mal vydať, nech to prípadne môžem prezistiť?
Áno, jedná sa o prvé 2 ranné spoje spoja číslo 3 (04:00 a 04:40), ktoré začínajú na zastávke Plážové kúpalisko.
Reply on: PeterBB #54461:
To je aj na linke 3, tiež nezačína z Rooseveltky ale z Plážového Kúpaliska (teda THK,rázcestie)
Reply on: 810zssk #54462:
Je to problém, tuším vybavili výnimku pre trolejbusy, čo je však vzhľadom na 10 rokov trvajúci stav riadna chujovina. V praxi sa zľakneš, ak ide vedľa teba trolík cez dvojitú (!!) čiaru že asi nevybral zákrutu a ide ťa zrovnať 😁 Najmä ak si z mimoBB.
Reply on: Ali B. #54459:
To môže byť, ale určite neplatí tvrdenie že dopravné značenie pre vodiča trolejbusu neplatí. Preto ak je tam nesúlad tak v praxi je to problém.
https://funkyimg.com/i/2YC9q.jpg Tak o tomto spoji 26 som nevedel, začína na Partizánskej ceste pri čerpacej stanici. Obrázok je z mobilnej aplikácie MHD Tabule.
Reply on: draxter #54455:
Jasne že by to šlo a hlavne tá zastávka by bola využívaná.
A nevieš prečo je v MHD BB tak málo kĺbových trolov, keď v minulosti ich bolo omnoho viac ?🤔 🤔 🤔
Reply on: 810zssk #54458:
Vodorovné dopravné značenie na kruhovom objazde bolo pôvodne plánované inak a podľa neho sa postavila trolejová sieť. V 2007, v rámci lobovania proti opätovnému spusteniu trolejbusov, sa značenie zmenilo. Výsledkom je, že trolejbusy pri odbočovaní na Fončordu a aj Radvaň musia prechádzať cez dvojitú plnú čiaru.
Pri zmene vodorovného dopravného značenia sa zrušila aj zastávka Švermova, ESC, ktorú neskôr DPM BB obnovil, no SAD ZV ju ešte dlho po spustení ignoroval.

https://imhd.sk/bb/galeria-media/Vyhladavanie/30470/1506-v-mieste-planovanej-zastavky?&ref=bb%2Fvozidlo%2F4651%2FSkoda-15-Tr-1506&ghg=&ghv=4651

https://imhd.sk/bb/galeria-media/Vyhladavanie/41589/Bystricka-absurdita?&ref=bb%2Fvozidlo%2F4668%2FSkoda-15-Tr-1523&ghg=&ghv=4668
Reply on: S499.1023 #54457:
Možno ani prednosť nemusia dávať keď sú to dráhové vozidlá 😂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.