priblizim problem s prechadzanim trolejbusov cez dve plne ciary na tom nestastnom kruhaci z mojho pohladu:
laicke vysvetlenie je, ze v niektorych pripadoch, keby jazdil trolejbus podla ciar na ceste, nedociahli by mu palice na vedenie a vytrolejil by sa. musi teda nerespektovat vodorovne dopravne znacenie. trolejove vedenie je draha, draha ma prednost pred cestnou premavkou, co vsak clovek, ktory sa o to nezaujima, nema odkial vediet (nevedia to ani vsetci policajti). nema ani odkial vediet, ze trolejbus je drahove vozidlo. takze trolejbus potrebuje prejst cez dve plne ciary, vyhodi blinker, auto iduce v tom pruhu ho nepusti, ved ma predsa prednost, trolejbus musi pribrzdit, s cim vsak nerataju zasa auta za nim a problem moze byt na svete.. v BB je okrem spominaneho kruhaca podobna situacia aj pri odbacani L8 z polnej na tulsku na kyjevskom nam., alebo pri vyjazde L6 z moskovskej na polnu smer kyjevske nam... vodic trolejbusu si musi pocinat tak, aby neohrozil ostatnu premavku..
Zákon č. 513/2009 Z. z. o drahach hovori nasledovne:
§ 14
Križovanie dráh s cestnými komunikáciami
(5) Pri úrovňovom križovaní dráhy s cestnou komunikáciou má prevádzka dráhy prednosť pred cestnou premávkou. Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou musí byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky. Za dopravné značky označujúce úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zodpovedá prevádzkovateľ dráhy. Za dopravné značky upozorňujúce užívateľa cestnej komunikácie na úrovňové križovanie dráhy zodpovedá správca komunikácie. Ak ide o hlavnú železničnú trať, musí byť úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zo strany cestnej komunikácie vybavené aj priecestným signalizačným zariadením dráhy, za ktoré zodpovedá prevádzkovateľ dráhy.
(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky.7)
laicke vysvetlenie je, ze v niektorych pripadoch, keby jazdil trolejbus podla ciar na ceste, nedociahli by mu palice na vedenie a vytrolejil by sa. musi teda nerespektovat vodorovne dopravne znacenie. trolejove vedenie je draha, draha ma prednost pred cestnou premavkou, co vsak clovek, ktory sa o to nezaujima, nema odkial vediet (nevedia to ani vsetci policajti). nema ani odkial vediet, ze trolejbus je drahove vozidlo. takze trolejbus potrebuje prejst cez dve plne ciary, vyhodi blinker, auto iduce v tom pruhu ho nepusti, ved ma predsa prednost, trolejbus musi pribrzdit, s cim vsak nerataju zasa auta za nim a problem moze byt na svete.. v BB je okrem spominaneho kruhaca podobna situacia aj pri odbacani L8 z polnej na tulsku na kyjevskom nam., alebo pri vyjazde L6 z moskovskej na polnu smer kyjevske nam... vodic trolejbusu si musi pocinat tak, aby neohrozil ostatnu premavku..
Zákon č. 513/2009 Z. z. o drahach hovori nasledovne:
§ 14
Križovanie dráh s cestnými komunikáciami
(5) Pri úrovňovom križovaní dráhy s cestnou komunikáciou má prevádzka dráhy prednosť pred cestnou premávkou. Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou musí byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky. Za dopravné značky označujúce úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zodpovedá prevádzkovateľ dráhy. Za dopravné značky upozorňujúce užívateľa cestnej komunikácie na úrovňové križovanie dráhy zodpovedá správca komunikácie. Ak ide o hlavnú železničnú trať, musí byť úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zo strany cestnej komunikácie vybavené aj priecestným signalizačným zariadením dráhy, za ktoré zodpovedá prevádzkovateľ dráhy.
(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky.7)
PeterBB