Kedy sa v BB hľadali nejaké dôvody? V roku 2007 pri lobingu proti spusteniu trolejbusov sa značenie jednoducho zmenilo a nikto nič nezdôvodňoval. Jedine na vtedy plánovanú zastávku Švermova, ESC sa povedalo, že ju netreba zavádzať, lebo je zbytočná.
je to taky isty nezmysel, ako keby tade isla elektricka, teda kolajnice a krizovala by dvojitu plnu ciaru. musela by tade prejst - nemala by kade inakade, ale zaroven by si musel vodic pocinat tak, aby nikoho neohrozil. je ale celkom jednoduche nakreslit na zem krizovanie autobusoveho pruhu dokonca aj s vyhradenou prednostou v jazde - dva kyble farby, tak presne ako 4 kyble farby chybaju pri nemocnici na parkovisku. a pat furikov betonu.
Podstatu si ale minul: to kade idú drôty je jedna vec, ale beztak to neoprávňuje vodiča trolejbusu porušiť vodorovnú značku - dvojitú plnú čiaru. A to že je dráhové vozidlo, tiež nič nemení na predošlej vete. Lenže preto že sa vec nachádza v BB kde nič poriadne nefunguje, musel DPMBB požiadať o výnimku ako som písal nižšie. A len na jej základe možno ísť cez tú plnú čiaru. Chápeme sa?
a ved nikto nepovedal, ze trolejbus ma prednost, vodic tade musi prejst cez dve plne ciary, co moze, kedze tade ide draha, ale musi dat prednost vozidlam iducim v pruhu za tymi dvomi plnymi ciarami a to je vsetko, jednoduche, nie? urcite by bolo lepsie, keby boli ciary namalovane tak, aby ani trolejbus nemusel prechadzat cez plne ciary..
A Tvoja posledná veta hovorí o tom, že v takomto prípade žiadna prednosť trolejbusovej dráhy na kruhovom objazde neexistuje. Treba buď premaľovať kruháč alebo preložiť vedenie. Všetko ostatné je nelegálne.
presne ako si napísal v par. 14 ods. 6 ZoD, vzťahujú sa pravidlá cestnej premávky. No my zisťujeme, že neplatia pre všetkých rovnako - a pokuty sa vyberajú dvojakým metrom.
priblizim problem s prechadzanim trolejbusov cez dve plne ciary na tom nestastnom kruhaci z mojho pohladu:
laicke vysvetlenie je, ze v niektorych pripadoch, keby jazdil trolejbus podla ciar na ceste, nedociahli by mu palice na vedenie a vytrolejil by sa. musi teda nerespektovat vodorovne dopravne znacenie. trolejove vedenie je draha, draha ma prednost pred cestnou premavkou, co vsak clovek, ktory sa o to nezaujima, nema odkial vediet (nevedia to ani vsetci policajti). nema ani odkial vediet, ze trolejbus je drahove vozidlo. takze trolejbus potrebuje prejst cez dve plne ciary, vyhodi blinker, auto iduce v tom pruhu ho nepusti, ved ma predsa prednost, trolejbus musi pribrzdit, s cim vsak nerataju zasa auta za nim a problem moze byt na svete.. v BB je okrem spominaneho kruhaca podobna situacia aj pri odbacani L8 z polnej na tulsku na kyjevskom nam., alebo pri vyjazde L6 z moskovskej na polnu smer kyjevske nam... vodic trolejbusu si musi pocinat tak, aby neohrozil ostatnu premavku..
Zákon č. 513/2009 Z. z. o drahach hovori nasledovne:
§ 14
Križovanie dráh s cestnými komunikáciami
(5) Pri úrovňovom križovaní dráhy s cestnou komunikáciou má prevádzka dráhy prednosť pred cestnou premávkou. Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou musí byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky. Za dopravné značky označujúce úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zodpovedá prevádzkovateľ dráhy. Za dopravné značky upozorňujúce užívateľa cestnej komunikácie na úrovňové križovanie dráhy zodpovedá správca komunikácie. Ak ide o hlavnú železničnú trať, musí byť úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zo strany cestnej komunikácie vybavené aj priecestným signalizačným zariadením dráhy, za ktoré zodpovedá prevádzkovateľ dráhy.
(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky.7)
ja len doplním, že inou dopravnou značkou je aj vodorovná dopravná značka a teda i dvojitá plná čiara. Tu by som problém nevidel. Vidím ho práve v tom, že ide o každý trolejbus (neviem ako autobusy, vidím ich jazdiť aj tak aj tak) a tiež nikde za sklom vozidla som nevidel výnimku od ODI. A neohrozenie bezpečnosti vidím ako TOP problém, pretože sa jedná o neprehľadnú križovatku s dennodennými kolíznymi situáciami a to by som na BB pomery asi povedal, že je to jedna z TOP 3 križovatiek v meste, takže ako toto odargumentovlai, netuším. Najmä keď vidím, že fízli často pindajú do iných vjazdov a stavebných konaní s oveľa väčšími baraninami a nedovolia to či ono.
Áno, môže. Ale aby nedošlo k ohtozerniu bezpečnosti, musia byť o tej výnimke informovaní aj ostatní účastnící CP. Okrem toho tam nevidím nikde výnimku z vodorovného dopravného značenia jazdných pruhov.
Takže keĎ sta tam vy v BB takí právnici, sa čudujem, že už dávno nenaháňate políciu po prokurátoroch.
V mimoriadnych a nevyhnutných prípadoch a za predpokladu, že sa tým neohrozí bezpečnosť cestnej premávky, môže sa povoliť výnimka z dopravnej značky označujúcej zákaz vjazdu, zákaz zastavenia, zákaz státia, iný zákaz, zónu s dopravným obmedzením, pešiu zónu, obytnú zónu a školskú zónu. (§ 140 ods. 1 písm. b) z. 8/2009 Z.z.) - takže týmto to argumentujú, aby som bol presný. Len nikde za sklom trolejbusu som to nevidel.
znie to blbo, ale je to odpoveď PZ - pýtal som sa hliadky keď zastavujú vodičov na zastávke OÚ (smer Radvaň), že prečo nezastavujú aj trolejbusárov. Hodnotenie stavu nechám každému na zvážení, ja som ho vyjadril v #54455.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dispecer
https://www.jiscd.sk/fileadmin/user_upload/esd/cestovne_poriadky_2017/601904.pdf