Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petik #51532:
tu už mať pravdu nebude - R jazdia v zmysle zmluvy o doprave vo verejnom záujme, takže tam je situácia iná. Ale zároveň rovnaká, ako na trati BA-DS-KN či v budúcnosti BA-ZV-BB. Takže asi tak. Ale súhlasím, že IC vlaky si za 20 rokov nedokázali na seba zarobiť, čo pripisujem jednak nie úplne ideálnemu rozloženiu, zbytočne veľa obmedzeniam a nepravidelnosti v premávke a napokon aj nevhodnými zastávkami v istom čase. Jednoducho to, že ZSSK nevedla (nechcela) zastavovať v TN a TT bola blbosť, rovnako ako vynechanie Vrútok. Teraz sa to potvrdilo, keď sa začalo stáť aj v RK a pod.
Reply on: 810zssk #51529:
IC vlaky boli vždy trochu iná kategória ako bežné rýchliky. Boli rýchlejšie, drahšie kvôli rýchlikovému príplatku, boli povinne miestenkové a boli tam modernejšie vagóny. V čom nastala zmena? Služby sa zvyšujú aj v štandardných vlakoch, to je normálny vývoj. Pozeral som sa na stránky železníc ako popisujú služby v IC vlakoch a na nič neštandardné som tam nenarazil. Takže očividne tu nejde o žiaden nový produkt. Zmena cenotvorby z toho nový produkt nespraví. Preto nesúhlasím, že na IC vlaky treba hľadieť ako na niečo, čo sa ešte nestihlo etablovať na trhu. Etablujú sa už 20 rokov a stále nedokážu vytvoriť zisk.

Navyše si myslím, že zrušenie IC vlakov je len dielčim víťazstvom Jančuru. On na to podľa mňa ide salámovou metódou. Teraz bude chcieť, aby štát zrušil dotáciu bežných rýchlikov na trati KE-ZA-BA, pretože tým sú zvýhodnené pred jeho vlakmi - v čom bude mať zase pravdu.
Reply on: draxter #51530:
Ale ved to tu nikto nespochybnuje.
Reply on: 810zssk #51529:
áno, aj ja súhlasím, že sa pozrime na vec len za obdobie komerčnej prevádzky ... ale aj odhliadnuc od tohto čísla z minulosti (ktoré sú za roky 2012 a 2013 presné v #51527) a v roku 2014 bola plánovaná (!) strata pod 2 mil. EUR (oproti roku 2013 pokles o 85tis cestujúcich), ktorá bola -1,15 EUR.

Odkaz na hsopodársky výsledok: http://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/2015_pdf/VS_ZSSK_2014_schv.akc..pdf (oddelené výsledky služby IC však nikde)
Reply on: Petik #51528:
V sluzbach, v cenotvorbe, atd.

Cestujucemu to jedno byt moze. Ked vsak boli objednavane, jazdili za regulovane cestovne. To je ako keby si sa stazoval ze dnes je rychlik ZSSK "stratovy". Relevantne su len cisla za obdobie komercnej prevadzky, ktore mali zlepsujucu sa tendenciu a v principe smerovali minimalne k nule. Cim nechcem hovorit ze malo zmysel to dalej prevadzkovat, najma ked sa ZSSK zacala stahovat a nechcela dalej o tu linku bojovat (redukcia spojov). Ale rozhodne to nebolo tak jednoznacne ako sa Jancura snazi prezentovat.
Reply on: 810zssk #51521:
V com je podla tvojho nazoru rozdiel medzi "produktom" IC vlak 1994 a IC vlak 2014?
Cestujucemu je uplne jedno, ci je to priamo alebo krizovo dotovana linka.
Reply on: 810zssk #51526:
boli aj súčasťou objednávky štátu v časoch, keď vlastne nahradili Ex vlaky na trase BA-ZA-KE. Tu sú čísla už komerčného produktu IC:
2012 strata 3,3 mil. EUR
2013 strata 1,7 mil. EUR
Od 01.01.2012 začali byť ICčka komerčný produkt.
Reply on: milan001 #51523:
Od roku 1993 jazdili ako komercne vlaky? Nie.
Od roku 1993 existoval sucasny produkt? Nie.

Problem je ze v doprave redukcia spojov casto nie je riesenim stratovosti, ale naopak, moze ju prehlbit. Som hlboko presvedceny ze redukcia IC cely ten produkt dorazila.
Reply on: Vladimír #51524:
Nechcem to tvrdiť s úplnou istotou ale mám pocit, že komerčné boli už aj predtým, keď ich nedokázali dostať do čiernych, tak si vyplakali návrat do záväzku a 2012 už bol druhý štart komerčnej prevádzky.
Reply on: milan001 #51523:
Pôvodne jazdili ako štátom objednané a dotované. Ako komerčná doprava jazdia IC vlaky len od roku 2012.
Reply on: 810zssk #51521:
od roku 1993 je krátky čas? Veď IC sú stratové stále, minimálne posledné 3 roky určite čo sa o tom píše na transporte, tam to nájdeš ? Takže neviem aký krátky čas máš na mysli. Aj redukcia ICčiek bola výsledkom ich stratovosti.
Na zastávke "SAD" pribudol nový prístrešok aj s lavičkou.

Info z regiónu. Výstavba cesty cez sedlo Zbojská bola k začiatku decembra 2015 ukončená. Cesta je už prejazdná bez obmedzení. V Sedle Zbojská navyše pribudla zastávková nika aj s priestranným veľkopriestorovým dreveným prístreškom. Konečne je tu dôstojné miesto pre čakanie na autobus ?
Reply on: draxter #51517:
Ja uplne suhlasim s tym ze ZSSK nema prevadzkovat stratove vlaky. Akurat kazdy produkt potrebuje nejaky cas na nabeh a ten bol v tomto pripade pomerne kratky a po tak kratkom case je podla mna strata este normalny jav (ze by sa to asi nezlepsovalo je druha vec, vid nizsie). Opakujem, ja nemam v principe problem so zrusenim IC ZSSK (aj ked ako zakaznik na to doplatim), v sucasnom stave to bolo neodvratne. Mne vsak vadi ze sa to robilo z uplne nespravnych dovodov. Nie kvoli tomu ze "aha, sme v strate, skusili sme co sa dalo, tak to zrusme". Spravilo sa to preto ze Jancura dost nahlas plakal a manipuloval.

IC ako komercne vlaky existuju pomerne kratku dobu (tusim od 2013 - alebo to bolo este o rok skor?) a sucasny produkt neexistuje ani rok. To ze "stare IC" museli byt stratove je uplne jasne, ten produkt nikdy nemal sancu. Novy produkt je ale uplne iny a velmi tazko sa mi vnima ako nejake pokracovanie toho povodneho. Zial nikdy nedostal sancu ukazat svoju silu, kedze ZSSK uz pred jeho spustenim zacal z trhu cuvat.

Zasadna otazka ale je, ci ma vobec stat podnikat. Tam by som sa, vzhladom k svojmu svetonazoru, priklanal k tomu ze nie a ze ZSSK nema co prevadzkovat komercne produkty.

No a potom je tu otazka dopravnej obsluhy. Ano, RJ tam nejake to IC odvezie. Ale neprepravi niektore druhy batoziny, neriesi cestujucich co prestupuju z/na ine smery, atd. Ako dopravca na komercnej linky na to ma uplne pravo, ale cast cestujucich kvoli tomu ma smolu.
Reply on: Vladimír #51515:
presne tak, tu swa niektorí ukázali, ako krásne mu zahrali do karát svojím neznalým, úbohým a trápnym hádzaním polien pod nohy, ktoré mu pomohli k tomu, aby ešte viac ukázal prstom na to, ako to tu funguje
Reply on: 810zssk #51516:
presne tak, v DAL sa snaží konkurencia (najmä exČSAD) ukazovať na jeho ceny, ale zabúdajú, že tu je čisto liberálny trh, kde jazdí každý, kto dostane licenciu a jazdí si za čo chce. A to je správne a preto len a len vítam Student Agency. A je to o počte miest, trase, frekvencii a obsadenosti, kde myslím že SA dáva všetkých dole. Linka do BB to len potvrdzuje, každý z okolia kto ide do BA ide väčšinou už len s SA. A cena je pokiaľ viem až subsidiárny alebo sekundárny bonus, prvým je čas, počet spojov, prístup, služby. Veď prečo by inak boli s tými licenciami také problémy? Lebo to zjavne veľa ľuďom vadí, že ich niekto legálne prechcal.
Reply on: Vladimír #51512:
ale áno, presne tak to je. Pri jednej reštaurácii je to ok, to je tvoj biznis plán. Ale akskúpiš väčšinu reštaurácii na Slovensku (presné percentá stanovuje zákon), potom môžeš mať tiež problém. Ja však narážam viac na druhú vec: súťaž znamená, že je možné súťažiť; súťaž však nie je, ak nemám s kým súťažiť a sám regulátor (štát) mi konkuruje v tom istom segmente startovým biznisom, ktorý nie je krytý zmluvami vo verejnom záujme. A v tom je sakra rozdiel.

Pokiaľ viem, rok 1989 skončil a teda cenu určuje trh a nie "zvykové právo" bývalých ČSAD. Takže tie sa teraz trasú Jančuru, ktorý ukázal, že to ide aj inak a zubami-nechtami sa teraz každý snažá presvedčiť, že do podmienok nových verejných súťaží treba definovať počty vlastných vozov i vodičov, aby nebodaj nevyhral niekto iný ako exČSAD podnik. Povedzme že to je obdoba podmienok počtu dverí, dĺžky či hmotnosti tam, kde to malo zjavne markantný zmysel.
Reply on: 810zssk #51511:
ja použijem príklad: ak DPMP robí linku objednanú mestom, ktorá je stratová (myslím si), tak mesto ako objednávateľ mu stratu nahradí, pretože na to vlastne mesto svoj 100% DPMP má. Ak ale DPMP začne prevádzkovať komerčnú linku, ktorú si neobjednalo mesto, ale išlo sa podnikať, tak potom túto strau musí niečím vykryť. No a na to mesto na valnom zhromaždení ako jediný akcionár povie, že tento biznis si buď zarobí na seba, alebo sa ukončí alebo sa vykryje zo zdroja X. A toť problém ZSSK, že čím stratu komerčného produktu asi tak vykrýva, že?

Preto ja to vidím čisto pragmaticky, mne je jedno kto komu fandí alebo nie, ale tu sa jednoducho ZSSK nemôže správať rovnako ako neštátna firma a to bez ohľadu na to, kto si čo bude predstavovať pod pojmom "relevantný trh".

A ak si štát IC neobjednal, sú komerčným produktom. Rovnako ako IC konkurencie, rovnako ako všetky linky DAL na Slovensku. Takže ak štátna firma robí stratu, znamená to len to, že s ňou musí skončiť. A ako tu píše 810, stratu za pár mesiacov sa dá akceptovať, ale ak to je rok čo rok už dlhú dobu, tak to už dávno malo prestať jazdiť alebo už dávno s tým mali ZSSK niečo robiť. A to je odpoveď, že až kým neprišiel RegioJet, tak to nikoho netrápilo, hoci už dávno malo! Veď IC nejazdia rok, ano dva....
Reply on: Vladimír #51515:
Rozumieme si, akurat ja nie som az tak silne presvedceny o jeho nerealistickosti jeho cenovej ponuky. Nehovorim ze tie ceny v poriadku su, ale netrufam si byt natolko presvedceny o tom ze nie su (mozno okrem vlakov, tam vsetko poukazuje na podnakladovost cien). Casto od ludi z odboru pocuvam ako tie ceny nie su realisticke, lenze vacsinou ide od ludi zo SADiek (viac potom pripadne niekedy osobne), ktore tu autobusovu dopravu robia uplne inym sposobom - a z biznisoveho hladiska podla mna na podstatne menej sofistikovanej urovni. Preto by som celkom pripustal ze jednak maju uplne inu nakladovu strukturu a jednak maju celkom ine predstavy o priemernej naplnenosti nez Jancura. Vacsina liniek ktore Jancura prevadzkuje chodi vacsinou vypredana, to ekonomiku tej linky uplne otoci.

Co sa marketingu tyka, uplne suhlasim a myslim ze uz to viaceri pochopili. Napriklad Slovak Lines mu nijak nerobil napriek s linkou do Viedne, hoci je pre nich strategicka (napr. Blagussu robili problemy a neumoznili pristup na ASMN - viedli v tejto veci aj sudny spor) a namiesto toho sa sustredi na vlastny marketing a zlepsovanie sluzieb. A mimochodom, takmer dorovnal ceny RegioJetu (RJ 4 eura jednosmerne, SL 5 eur jednosmerne, spiatocny listok maju obaja dopravcovia za 8 eur), aj ked sa vraj za tu cenu neda jazdit 🙂
Reply on: 810zssk #51506:
Aby sme si rozumeli. Samotnú existenciu RJ vítam, lebo je nespochybniteľným faktom, že do verejnej dopravy vniesol nový prístup, ktorý je silno prozákaznícky, čím prefackal mnoho rokov spiacich pôvodných dopravcov. Veď to sami vidíme, že zrazu aj ostatní urýchlene podnikajú kroky, ktorými dvíhajú úroveň svojich služieb v snahe nezaostať, resp. nezaostať až tak. Tu pôsobenie RJ vnímam vysoko pozitívne a som rád, že je tu.

Vadí mi nereálna cenová politika. O tom, kde je v strate a kde nie, sa tu zbytočne budeme hádať, pretože do toho nikto z nás nevidí. Ja osobne som presvedčený, že zisk možno nedosahuje ani na plne vypredanom buse BA - NR. A že úplne vypredaných väčšina nie je, vieme všetci. Napokon, čo to prezrádza aj samotný pán majiteľ, keď už v jednom rozhovore opatrne naznačoval, že 2 € vlastne ani nemyslel tak vážne, že to mala byť len uvádzacia cena a že ju doteraz drží kvôli zlej zlej konkurencii, ktorá tú cenu skopírovala a že optimálne by to videl na nejaké 3 €. Pre mňa je to jasný signál, že sám krváca. Pritom to bol on sám, ktorý jednostranne oproti pôvodne zverejnenému cenníku o polovicu zlacnil lístok v hotovosti (pôvodne bol za 4 €) a napriek niekoľkým sľubovaným termínom, kedy to vráti späť a napriek tomu, že nikto iný na trase za jednosmernú cestu v hotovosti lacnejší nie je, k tomu nikdy nepristúpil.

Do tretice je tu fenomén, ktorý vlastne ani neviem, či mi vadí alebo ma vedecky fascinuje. Tým je jeho schopnosť komunikovať s médiami, schopnosť ohúriť ich všetkými svojimi novinkami, a súčasne schopnosť vynechať alebo bagatelizovať vlastné faily, a HLAVNE dokonalá schopnosť inštalovať samého seba vždy do pozície obete, ktorej všetci ubližujú. Pred týmto ozaj klobúk dolu, lebo takto nevedeli s médiami hýbať ani pred 50 rokmi. Ak by ostatní komunikovali aspoň z 10% tak ako on, tak sme svedkom zaujímavých kampaní. Tu len možno zaplakať nad niektorými úbohými pokusmi naňho útočiť (pán prokurátor, pán primátor a iní), ktoré nielenže trápne stroskotali, ale zakaždým mu skvele prišli vhod, lebo sa opäť mohol všade predvádzať ako obetný baránok. Som zvedavý, kedy jeho konkurentom a odporcom dopne, že mu svojím detinským chovaním doslova lahodia a že najviac by ho mrzelo, keby ho prestali mediálne akokoľvek komentovať.
Prepacte, som tu spravne na imhd? Stranka vyzera spravne, ale diskusia je ako na sme.sk. Tam tiez kazdy kto sa zo zlteho velkohuba a jeho podnikatelskych praktik nejde posrat od radosti tak je hned modrogum, komunista a vrah maciatok.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.