Takze nakoniec bude toto vozidla historicak? ?
Evidenčné číslo: | 6617 | ||||||||||||||
Typ: | Škoda 15 Tr 13/6M | ||||||||||||||
Výrobca: | Škoda Ostrov s. r. o., Ostrov | ||||||||||||||
Výrobné číslo: | 12410 | ||||||||||||||
Rok výroby: | 1997 | ||||||||||||||
Sprevádzkovanie: | 18.3.1998 | ||||||||||||||
Nadobúdacia cena: | 7 730 771 Sk | ||||||||||||||
Depo: | Hroboňova | ||||||||||||||
Nehody: | Vážna dopravná nehoda na Záhradníckej ulici pred Justičným palácom (6.9.2000) - trolejbus zachytil kryt kanála a následne vytrhol telo kanála, čím vyletela zadná časť vozidla do výšky 1 m, trolejbus prestal byť ovládateľný a narazil do 3 osobných áut. Kanál spôsobil neopraviteľnú deformáciu zadného článku vozidla. Pri nehode sa zranilo viacero cestujúcich v trolejbuse. | ||||||||||||||
Rekonštrukcie a úpravy: | Oprava v Škode Ostrov po nehode (2001 - 12/2002, začiatok prevádzky po nehode 24.1.2003) - trolejbus pri oprave dostal nový zadný článok | ||||||||||||||
Informačný systém: | BUSE BS 100
BUSE BS 120, BUSE BS 120 BUSE BS 110 (140 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (28 × 19 px) BUSE BS 200 (od 2003) | ||||||||||||||
Doplňujúce informácie: | historické vozidlo | ||||||||||||||
Iné údaje: | Trolejbus bol po odstavení z prevádzky v januári 2015 zachovaný pre zbierku historických trolejbusov DPB. V budúcnosti by malo byť vozidlo zrenovované do pôvodného stavu. | ||||||||||||||
Posledné záznamy o vypravení: |
|
Mhr1
1. Vozidlo 6617 bolo ťažko poškodené po nehode. Vyradené NEBOLO. Trolejbus bol poslaný na opravu do výrobného závodu. Tam sa zistilo, že rám je natoľko poškodený, že sa ho neoplatí rovnať a zvárať a že je výhodnejšie vyrobiť rám nový. Vtedy sa vyrábali posledné 15TrM pre Bratislavu, vyrobilo sa o skelet viac a použiteľné časti 6617 sa premontovali do nového skeletu. Pre DPB sa nič nemenilo, 6617 sa nevyradila a vrátila sa opravená. Tomu zodpovedá aj súčasné zaradenie v tabuľke - trolejbus 6617 bol z administratívneho hľadiska vždy len jeden.
2. Ak sa pozrieme na to z toho uhla, že zošrotovaním starého skeletu prestal existovať voz 6617/I a s novým skeletom je to už druhý voz, potom je namieste uvedenie tak ako to bolo predtým: 6617/I vyradená a 6617/II nová. Problém je v tom, že administratívne 6617 nikdy vyradená nebola.
Inými slovami, všetci vieme ako to bolo, ale interpretáciu si každý môže urobiť sám. Papierovo bola vždy len jedna 6617.
Situácia je tu dosť odlišná od električiek, kde sa nikto netají, že prebiehali GO výmenným spôsobom, resp. že voz bol nahradený "novou vozňovou skriňou" = novou električkou.