Prvé trolejbusy Škoda 15 Tr, ktoré boli do Bratislavy dodané v roku 1990, pochádzali zo série vyrábanej pôvodne pre České Budějovice, kde v tom čase obnovovali trolejbusovú dopravu, ale pôvodné plány na jej rozsah prehodnotili. Ďalšie vozidlá typu 15 Tr boli dodané v roku 1992. Po krátkej prestávke boli v rokoch 1997 až 2002 na rozšírenie vozidlového parku zakúpené modernizované trolejbusy Škoda 15 TrM. Po vyradení kĺbových trolejbusov Škoda Sanos v roku 1998 sa Škody 15 Tr(M) stali na dlhšie obdobie jedinými kĺbovými trolejbusmi v bratislavskej MHD.
V súvislosti s nedostatkom kĺbových trolejbusov bolo v roku 2010 zakúpených a v roku 2013 na krátku dobu prenajatých niekoľko ojazdených vozidiel Škoda 15 Tr(M) pôvodom z dopravných podnikov v Českej republike. Jeden trolejbus Škoda 15 Tr bol v roku 2010 zakúpený iba na náhradné diely (#015 z DP miest Chomutova a Jirkova).
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 15 Tr 07/6 | 6601 – 6606, 6521, 6608 – 6611 | 1990 | 1990 | 2013 – 2016 | 11 |
2. | Škoda 15 Tr 08/6 | 6612 – 6616 | 1992 | 1992 | 2001 – 2016 | 5 |
3. | Škoda 15 Tr 13/6M | 6617 – 6621 | 1997 | 1998 | 2015 – 2023* | 5 |
4. | Škoda 15 Tr 13/6M | 6622 – 6626 | 1999 | 1999 | od 2021 | 5 |
5. | Škoda 15 Tr 13/6M | 6627 – 6630 | 2001 | 2001 | 2013 – 2021 | 4 |
6. | Škoda 15 Tr 13/6M | 6631 – 6633 | 2001 | 2001 | 2021 – 2023 | 3 |
7. | Škoda 15 Tr 13/6M | 6634 | december 2001 | 2002 | 2023 | 1 |
8. | Škoda 15 Tr 13/6M | 6635 – 6638 | 2002 | 2003 | od 2023 | 4 |
9. | Škoda 15 Tr 13/6M, Škoda 15 Tr 11/7 | 6639 – 6640 | 1995 | 2010 | 2016 | 2 |
10. | Škoda 15 Tr 13/6M | 6641 – 6644 | 1995 – 1996 | 2013 | 2014 | 4 |
Spolu | 1990 – 2002 | 44 | ||||
* Zachovalo sa historické vozidlo |
Dĺžka | 17720 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3410 mm |
Výška podlahy | 750 mm |
Rázvor | 5420 mm a 6380 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 44 + 1 |
Počet miest na státie | 106 |
Celkový počet miest | 150 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 15900 kg (15 Tr)
16400 kg (15 TrM) |
Celková hmotnosť | 26100 kg (15 Tr)
26600 kg (15 TrM) |
Elektrická výzbroj | Škoda, tyristorová, pulzná |
---|---|
Motor | 8 AL 2943 rN, sériový štvorpólový, 600 V (15 Tr)
9 AL 2943 rN, sériový štvorpólový, 600 V (15 TrM) |
Výkon motora | 100 kW |
Počet motorov | 2 |
Celkový výkon | 200 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | Technometra 712 HRSB-350-6, hydraulické monoblokové servoriadenie |
Nápravy | predná: LIAZ, tuhá
stredná a zadná: RÁBA 118.06, tuhá, hnacia (15 Tr 07) stredná a zadná: Škoda HN 2, tuhá, hnacia (15 Tr 08, #6639 - 6644) stredná a zadná: RÁBA 518.06, tuhá, hnacia (15 TrM) |
Pneumatiky | 10,00 R 20 |
6617 | nevyradené vozidlo: 3 (6,8 %) |
6617 | odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 1 (2,3 %) |
6601 | vyradené vozidlo: 41 (93,2 %) |
6617 | historické vozidlo: 1 (2,3 %) |
6635 | špeciálne vozidlo: 1 (2,3 %) |
1. | 2. | ||
---|---|---|---|
6521 | 6607 | ||
6624 | 8146 | od 2016 |