VozidláTrolejbusyŠkoda 15 Tr › #6617

Evidenčné číslo:6617
Typ: Škoda 15 Tr 13/6M
Výrobca: Škoda Ostrov s. r. o., Ostrov
Výrobné číslo: 12410
Rok výroby: 1997
Sprevádzkovanie: 18.3.1998
Nadobúdacia cena: 7 730 771 Sk
Depo: Hroboňova
Nehody: Vážna dopravná nehoda na Záhradníckej ulici pred Justičným palácom (6.9.2000) - trolejbus zachytil kryt kanála a následne vytrhol telo kanála, čím vyletela zadná časť vozidla do výšky 1 m, trolejbus prestal byť ovládateľný a narazil do 3 osobných áut. Kanál spôsobil neopraviteľnú deformáciu zadného článku vozidla. Pri nehode sa zranilo viacero cestujúcich v trolejbuse.
Rekonštrukcie a úpravy: Oprava v Škode Ostrov po nehode (2001 - 12/2002, začiatok prevádzky po nehode 24.1.2003) - trolejbus pri oprave dostal nový zadný článok
Informačný systém: BUSE BS 100
BUSE BS 120, BUSE BS 120
BUSE BS 110 (140 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (28 × 19 px)
BUSE BS 200 (od 2003)
Doplňujúce informácie: historické vozidlo
Iné údaje: Trolejbus bol po odstavení z prevádzky v januári 2015 zachovaný pre zbierku historických trolejbusov DPB. V budúcnosti by malo byť vozidlo zrenovované do pôvodného stavu.
Posledné záznamy o vypravení:
9.1.2015 202/5
8.1.2015 202/10
7.1.2015 208/3
31.12.2014 N72/8
N44/1
N72/1
203/8
29.12.2014 201/10
26.12.2014 201/1
23.12.2014 208/1
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Takze nakoniec bude toto vozidla historicak? ?
Reakcia na: 4004 #1:
To sa ešte uvidí. Adeptov je viacero, zatiaľ sa nešrotuje.
Reakcia na: Mike #2:
Tak dufam, ze si vyberu 6617. Podla mna to bol najzaujimavejsi trolejbus, ktory tu premaval.
Kedy sa budú vyraďovať ďalšie staré trolejbusy (14 Tr a 15 Tr) ?? Dopravný podnik má ešte 15 ks dlhodobo odstavených kĺbových 15 Tr a 17 ks dlhodobo odstavených krátkych 14 Tr.
Reakcia na: Alexidlo #4:
Slúžia, ako záruka na úver, takže tie dlhodobo odstavené síce už jazdiť nebudú (nie v BA), ale nateraz sa formálne vyradiť, resp. odpredať/šrotovať nemôžu
Reakcia na: Rubber38 #5:
Okrem toho sú po nie príliš "starých" GO, takže ich účtovná hodnota je ešte dosť vysoká...
Reakcia na: trolejbus6207 #6:
Dôkaz nehospodárnosti DPB, keď sa odstavujú vozidlá, ktoré nie sú ešte účtovne odpísané, pritom k odstaveniu nedochádza z dôvodu poškodenia alebo zničenia vozidla.
Reakcia na: S499.1023 #7:
Bohužiaľ smutná pravda... ?
Reakcia na: Rubber38 #5:
Ďakujem za odpovede

Všetky odstavené trolejbusy 14Tr a 15Tr (okrem 6266, 6278 a 6285) sa vyradili. Už im skončila záruka?
Za prípadnu odpoveď ďakujem.
Iba sa pýtam: bude to vôbec niekedy jazdiť alebo to skončí stavom technickým ako “prvá” 6617?
Osobne dufam, ze nikdy. Maximalne by mohla vidiet autogen 💗
Škoda 15Tr13/6M 6617|| vo vozovni Krasňany
To si fotil kalkulačkou? 😃
No. Mobil mi padol do snehu a dáko som mu neutrpel objektív 😂
Fuj! Tento voz by som odstránil. Hnusný zničený, nepojazdný vrak, ktorý patrí pod autogen a nie na cesty. Kiežby “prvú” 6617tku po nehode zošrotovali v Ostrove a nemuselo by toto tu byť...🤬
+ som zvedavý komu by sa toto “HV” páčilo, keďže ide o najhorší trolejbus na svete .🤣
Reakcia na: tbusabustram6609 #16:
Však sa Ti prianie splnilo - "prvá" 6617-ka zošrotovaná bola 🙂
Prečo už není tento voz označený ako historický? Nejak si nemyslím, že ho budu oživotať ako zvišok tejto série. 🤔
Reakcia na: Andrej #19:
Existuju 200x lepsi adepti ako tento incest dvoch medziserii 15 TrM.
Reakcia na: Edelweiß #20:
Koment som napisal predtym co na tejto stranke bolo oznamene ktore Mky sa mali znova ozivovat. Vtedy som este nevedel, ze v plane je aj 6617.
Keď je toto vozidlo historické, je ešte v pláne ho nejako oživiť?
No podľa mna dopadne tak že sa bude opravovať o 10 rokov podomne ako u Ikarusu
Reakcia na: ChristianSK #23:
Našťastie sa osud Ikarusu 280.08 u 6617 nezopakuje. 😉
No buďme realisti
Reakcia na: upravovač fotiek #24:
Neviem či ešte stále v Zlineri opravujú 15ky a 14ky, ale prečo by 6617 DPB nemohol poslať tam?
Reakcia na: Gremlin Charles #26:
Mohol, zaplatíš to?
Reakcia na: trolejbus6207 #27:
Nie😂😭
Na druhej strane by mohli zorganizovať nejakú zbierku na opravu historičakov všeobecne. Naposledy takto spravili v 2013 pre Sanos, ak si pamätám dobre. Nejaké linky na stránke DPB kde by si mohol prispieť na opravu týchto vozidiel kedykoľvek.
Reakcia na: Andrej #29:
Veď zorganizuj.
Reakcia na: 810zssk #30:
Veľmi rád by som prispel finančne na obnovu historičákov, ale nemám ani čas ani prostriedky na to aby som za niekoho iného zorganizoval dlhodobú zbierku. Je to majetok DPB a teda je úplne logické, aby oni niesli zodpovednosť zaň. Tak isto by som rád prispel na výstavbu priestoru pre HV, ale vlastnú záhradu im za tie účely neponúknem.
Nejak nechápem prečo stránka prvej 6617 bola spojená s druhou. Však to boli odlišné vozidlá, nie?
Reakcia na: Andrej #32:
To je len uhol pohľadu.
1. Vozidlo 6617 bolo ťažko poškodené po nehode. Vyradené NEBOLO. Trolejbus bol poslaný na opravu do výrobného závodu. Tam sa zistilo, že rám je natoľko poškodený, že sa ho neoplatí rovnať a zvárať a že je výhodnejšie vyrobiť rám nový. Vtedy sa vyrábali posledné 15TrM pre Bratislavu, vyrobilo sa o skelet viac a použiteľné časti 6617 sa premontovali do nového skeletu. Pre DPB sa nič nemenilo, 6617 sa nevyradila a vrátila sa opravená. Tomu zodpovedá aj súčasné zaradenie v tabuľke - trolejbus 6617 bol z administratívneho hľadiska vždy len jeden.
2. Ak sa pozrieme na to z toho uhla, že zošrotovaním starého skeletu prestal existovať voz 6617/I a s novým skeletom je to už druhý voz, potom je namieste uvedenie tak ako to bolo predtým: 6617/I vyradená a 6617/II nová. Problém je v tom, že administratívne 6617 nikdy vyradená nebola.
Inými slovami, všetci vieme ako to bolo, ale interpretáciu si každý môže urobiť sám. Papierovo bola vždy len jedna 6617.
Situácia je tu dosť odlišná od električiek, kde sa nikto netají, že prebiehali GO výmenným spôsobom, resp. že voz bol nahradený "novou vozňovou skriňou" = novou električkou.
Reakcia na: Mhr1 #33:
Ukazalo sa, ze novy bol len zadny clanok. Predny opravili povodny.
Reakcia na: TeBeCe #34:
Tým skôr to treba pokladať len za 1 voz.
Reakcia na: TeBeCe #34:
Aha, to je super, o to väčšia historická hodnota. Ďakujem za info.

Re Mhr1: podľa mňa nie je vhodné papierové rekonštrukcie miešať s reálnymi. Keby sa táto stránka riadila podľa týchto pravidiel tak by sme nemali ani odlišné vozidlové karty pre novostavby T3P alebo K2S. Hlavne v prípadoch keď obe vozy existovali naraz (ako napríklad 8133 a 7131) by to robilo riadny bordel.

Pýtal som sa o 6617 lebo tá informácia, že predný článok je pôvodný, je nová. 20 rokov bol uvedený ako zbrusu nový voz do ktorého boli nasadené isté súčiastky vybrakované z prvej 6617. Keby sme toto vedeli aj v minulosti, tak by som sa nepýtal.
Reakcia na: Andrej #36:
Napr. toto by mohlo byť diskutabilné: https://imhd.sk/ba/vozidlo/27/Ganz-121-127-104-small-II-small

Síce sa píše, že podvozok údajne pochádza z pôvodného vozidla #104, ale je tam údajne 😎
Reakcia na: mirec240 #37:
104/II je na upravenom podvozku 44, ktorý bol novostavbou. Z päťokenných GANZov na ňom nie je nič. Jedná sa o repliku vozovej skrine na podvozku novostavby päťokeňáku. Pár detailov na skrini repliky nezodpovedá pôvodným GANZom, lebo použitý rám je napriek jeho úpravám odlišný.
Reakcia na: upravovač fotiek #38:
Ale pozor! 44 bola dlhšia ako 104. Vtedy, keď sa postavila nová 104 na podvozku ex 44 sa hovorilo, že na podvozku bolo jasne vidno, že ten bol pôvodne kratší a že sa naň naváralo predĺženie, aby nová 44-ka zodpovedala dĺžkou ostatným 5-okeňákom. A toto predĺženie sa odstránilo. Aspoň tak sa vtedy hovorilo.
Reakcia na: Mhr1 #39:
Hovoriť sa mohlo čokoľvek. Aj ja som toho počul a čítal dosť. Stačí si pozrieť hlavné nosníky 31 a 104. Replika 104 ich má masívnejšie než 31, tak ako ich mali posledné päťokeňáky 43, 44 a 45. Pôvodné GANZy ich mali dokonca ešte slabšie než staré série päťokeňákov. Sú k tomu výkresy.
Reakcia na: upravovač fotiek #40:
Čiže záver je aký, pri stavbe 44 postavili nový rám približne po vzore starého, lebo sa im prestala pozdávať recyklácia pôvodných rámov ako dovtedy v tej sérii? A ako novú elinu to neprihlásili len preto, že to tak bolo jednoduchšie?
Reakcia na: Viko #41:
Všetky päťokeňáky (aj štvorokeňáky) boli novostavby. Na rámoch starých GANZov boli postavené iba vleky DOZÁB 121-125 a motorové vozne DPB 7-10, ktoré mali krátku životnosť.
Teraz ma napadá, keď sa objavilo že predný článok je pôvodný z 1997, nerozhodli sa akú verziu nátera by mal dostať voz po dokončení? So sivým nápisom Škoda ako nosil pôvodne alebo typickejší so Škodováckým logom ako nosil po oprave?