Fleet number: | 7911 | ||||||||||||||||
Type: | T6A5/I | ||||||||||||||||
Builder: | ČKD Tatra, a. s., Praha | ||||||||||||||||
Serial number: | 179111 | ||||||||||||||||
Manufactured: | 1991 | ||||||||||||||||
In service: | February 1992 | ||||||||||||||||
Acquisition price: | 3 176 820 Sk | ||||||||||||||||
Depot: | Krasňany | ||||||||||||||||
Couples: | 7911+7912 | ||||||||||||||||
Ads: | Istrobanka
Redstar (3/2001 - 11.11.2002) VÚB Start konto (9/2004 - 12/2006) Generali (12/2006 - 9/2008) Mesto Bratislava (10/2008 - 4/2014) | ||||||||||||||||
Accidents: | 19.3.2002 o 8:30 h. došlo k nehode medzi súpravami 7787+7788 a 7911+7912 na konečnej Pri kríži, keď vodič súpravy 7787+7788 na linke 1/1 viac posunul svoj voz dopredu, pričom si nevšimol, že z pravej koľaje vychádza súprava 7911+7912 na linke 5/14, ktorá mala odchod. Obe súpravy sa bočne zrazili pričom došlo k ich vykoľajeniu. 7787+7788 mal zničené pravé zrkadlo a nepatrne pravý bok v oblasti predných dverí. 7911+7912 mal značne poškodenú ľavú bočnú prednú časť vozidla a poškodená bola i vnútorna skrinka za vodičom.
Vykoľajenie vo vozovni Krasňany pred halou DO (3.3.2004) | ||||||||||||||||
Overhauls and changes: | Poplantograf Lekov 01-2600 (1997/1998)
Výmena polpantografu za typ Stemmann-Technik Fb 80 (2008) Inštalácia komunikačného a kamerového systému UniMoCom (4/2009) - systém sa využíval iba krátko a neskôr bol demontovaný. Celková oprava (2014) - súprava dostala aj červeno-modro-strieborný náter, protišmykovú podlahu a textilné poťahy sedadiel. Výmena statického meniča ČKD 2-UKSBR-DB za menič Cegelec SMT 6,3 (2008?). | ||||||||||||||||
Information system: | BROSE, čelný prevíjací (do 2001)
Strešné prevíjacie kocky (do 2001) BUSE BS 100 (od 1999) BUSE BS 120 (od 1999) BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px) (od 2001) BUSE BS 200 | ||||||||||||||||
Last records of service: |
|
Viko
V Prahe je šotodogma, že T3 v pôvodnej schéme je symbol mesta ako takého a preto sa naň nesmie siahať. Problém s autorskými právami majú v tom, že Kotas navrhol celý dizajn 15T už aj s nejakým rozložením farieb a naslednou aplikáciou tých odtieňov priamo do použitých materiálov, a teda si nárokuje akoby celý dizajn vzhľadu. (Totiž, keby sa oháňal čisto schémou, podľa mňa ho už dávno odpálkujú, lebo veď žiadna schéma nevznikla sama od seba a teda by sa nedalo pretrieť nič.)
O Bratislave je JPP, že sa im len nechce riešiť zmenu farby v dokladoch, koniec koncov žiadny z autorov nikdy bratislavské prelaky neriešil.