Fleet number:7911
Type: T6A5/I
Builder: ČKD Tatra, a. s., Praha
Serial number: 179111
Manufactured: 1991
In service: February 1992
Acquisition price: 3 176 820 Sk
Depot: Krasňany
Couples: 7911+7912
Ads: Istrobanka

Redstar (3/2001 - 11.11.2002)

VÚB Start konto (9/2004 - 12/2006)

Generali (12/2006 - 9/2008)

Mesto Bratislava (10/2008 - 4/2014)
Accidents: 19.3.2002 o 8:30 h. došlo k nehode medzi súpravami 7787+7788 a 7911+7912 na konečnej Pri kríži, keď vodič súpravy 7787+7788 na linke 1/1 viac posunul svoj voz dopredu, pričom si nevšimol, že z pravej koľaje vychádza súprava 7911+7912 na linke 5/14, ktorá mala odchod. Obe súpravy sa bočne zrazili pričom došlo k ich vykoľajeniu. 7787+7788 mal zničené pravé zrkadlo a nepatrne pravý bok v oblasti predných dverí. 7911+7912 mal značne poškodenú ľavú bočnú prednú časť vozidla a poškodená bola i vnútorna skrinka za vodičom.

Vykoľajenie vo vozovni Krasňany pred halou DO (3.3.2004)
Overhauls and changes: Poplantograf Lekov 01-2600 (1997/1998)

Výmena polpantografu za typ Stemmann-Technik Fb 80 (2008)

Inštalácia komunikačného a kamerového systému UniMoCom (4/2009) - systém sa využíval iba krátko a neskôr bol demontovaný.

Celková oprava (2014) - súprava dostala aj červeno-modro-strieborný náter, protišmykovú podlahu a textilné poťahy sedadiel.

Výmena statického meniča ČKD 2-UKSBR-DB za menič Cegelec SMT 6,3 (2008?).
Information system: BROSE, čelný prevíjací (do 2001)
Strešné prevíjacie kocky (do 2001)
BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 1999)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px) (od 2001)
BUSE BS 200
Last records of service:
15 Nov 2024 7/17
7/1
14 Nov 2024 7/13
7/5
13 Nov 2024 7/17
12 Nov 2024 7/5
11 Nov 2024 7/15
8 Nov 2024 7/13
7 Nov 2024 7/13
6 Nov 2024 7/17
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nevidel niekto tuto supravu odvtedy co sa vratila do premavky? Ma stale Kotasovy nater?
Reply on: Kubex2006SK #1:
Predpokladám, že DPB sa stále zaťato drží dogmy "pôvodných náterov".
Reply on: N/A #4:
Tak DPB číta intenzívnejšie diskusie takže možno sa dočkáme 😉
Reply on: Ma178rek #5:
Tento návrh videlo množstvo ľudí v DPB skôr, ako tu bol zverejnený. Takže ak by sa aj niekedy implementoval, tak to nebude tým, že ho tu zhliadli. 😉
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: N/A #4:
Mne sa tento návrh veľmi nepáči, tej čiernej je tam na môj vkus až príliš veľa, súčasný náter (či už tento strieborno-modro-červený alebo červeno-krémový náter) mi príde krajší. V poslednej dobe badám veľmi veľkú snahu robiť nátery čo najjednoduchšie (najlepšie s použitím iba jednej farby) a najrovnejšie, bez zbytočných šikmých čiar (u krémových T3 a T6 to zrovna neplatí, tam bol rovný náter vždy). Jeden červený, druhý čierny a tretí červený pruh a hotovo, žiadne vyhranie sa s krivkami vozidla, len tri rovné čiary.

Inak, pri týchto T6 je to s náterom podobne ako u T3 v Prahe (t.j. nesmie sa prelakovať kvôli autorským právam)?
Reply on: Urbanway 2423 #7:
Pochybujem, práve táto súprava je toho dôkazom...
Reply on: Urbanway 2423 #7:
Spájaš dve rôzne veci.
V Prahe je šotodogma, že T3 v pôvodnej schéme je symbol mesta ako takého a preto sa naň nesmie siahať. Problém s autorskými právami majú v tom, že Kotas navrhol celý dizajn 15T už aj s nejakým rozložením farieb a naslednou aplikáciou tých odtieňov priamo do použitých materiálov, a teda si nárokuje akoby celý dizajn vzhľadu. (Totiž, keby sa oháňal čisto schémou, podľa mňa ho už dávno odpálkujú, lebo veď žiadna schéma nevznikla sama od seba a teda by sa nedalo pretrieť nič.)

O Bratislave je JPP, že sa im len nechce riešiť zmenu farby v dokladoch, koniec koncov žiadny z autorov nikdy bratislavské prelaky neriešil.
Reply on: Urbanway 2423 #7:
Súhlasím, že náter by mal rešpektovať krivky a originálny dizajn vozidla, no v prípade žehličiek naozaj nevidím priestor na väčšiu invenciu.
Čo sa týka rozsahu použitia čiernej, niečo podobné sa uplatnilo aj pri modernizácii KT8 pre Strausberg a tam to nepôsobí nijak rušivo: https://transphoto.org/vehicle/44025/

V každom prípade, maľovanie vozov do kotasovských farieb (v tomto prípade doplnené ešte aj "štýlovým" tuningom interiéru) nie je nič iné než šotoúchylnosť zopár ľudí v DP.
Reply on: N/A #4:
Áno, súhlasím.
Reply on: Urbanway 2423 #7:
Lak na T3 nemá nič spoločné s autorskými právami, pretože Kardaus nebol (našťastie) Kotas. Autorské práva si presadzuje Kotas u svojich diel M1 a 15T.
Reply on: N/A #10:
Tie KT8 naozaj vyzerajú dobre a moderne, ale vidím tam pár rozdielov oproti našim T6 (je ale pravda, že T6 majú celkovo menej kriviek). V strednej časti čiary kopírujú nízkopodlažný článok (ten u T6 nie je), okolo predných dverí a na krajoch stredného článku majú navyše aj žltý pruh a na čele majú aj mierne zaoblené/zakrivené čiary.
Reply on: Urbanway 2423 #13:
T6 že majú menej kriviek ako KT8? Kde má KT8 nejaké krivky navyše?
Reply on: S499.1023 #14:
Na nízkopodlažnom článku a pri kĺboch.
Reply on: Urbanway 2423 #15:
Pri kĺboch teda žiadne krivky nie sú a v strausberskom prevedení ani na NP článku.
Reply on: S499.1023 #16:
Pri kĺboch sa ale dá vyhrať s farbami (ako v strausberskej verzii), tak aby bol "zvýraznený" kĺb a navyše kĺb vždy preruší súvislé pruhy "harmonikou." Krivkami na NP článku som myslel šikmé sklá na bokoch, ktorým sa potom prispôsobí náter.
Aby sme mali predstavu ako by taká 7911+7912 vyzerala.
Reply on: dupe #18:
Podľa mňa to vyzerá super 👍
Reply on: FiFo #19:
ja za seba nemozem povedat zeby sa mi to nejak pacilo, ale tak toto je cisto individualny nazor....
Tak subjektivne sa mi to tiez velmi nepaci. Skusim to porovnat s tym Strausbergom. V tej bratislavskej verzii mi ta cierna krici ovela viac. Hlavne na tych dverach. V Strausbergu mam pocit, ze maju ovela viac skla a menej farby hlavne pri dverach. Ale hlavne mam pocit, ako keby bol rozdiel aj v materiali / lesklosti. V Strausbergu je ta cierna leskla ale zlta az tak nie, podobne ako napriklad na nasich Mercedesoch: https://imhd.sk/ba/galeria-media/1070/Mercedes-Benz-O-530-GL-CapaCity/241547/4924-opúšťa-zastávku-Žatevná?ref=ba%2Fgaleria%2F1070%2FMercedes-Benz-CapaCity . Na tej dupeho vizualizacii sa to leskne vsetko. Proste to posobi velmi plechovo oproti napriklad 29T ktora na mna posobia viac plastovo? Neviem to dobre popisat...
Reply on: dupe #18:
Alebo môj obľúbený Iževsk. Podľa mňa by dačo podobné išlo aj u nás na T6.
https://transphoto.org/photo/1014425/?vid=346171
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Adam3 #21:
Netreba zabúdať, že to je fotomontáž, takže prípadná lesklosť farieb by mohla byť v skutočnosti iná.

Na mňa tá električka pôsobí tak "negatívne," zatiaľ čo CapaCity a 30T nie, to náhle (a pravouhlé) prerušenie červených pruhov dverami a matnosť/tmavosť farieb mi tam proste nepasujú.
Reply on: Urbanway 2423 #17:
1) Pri kĺboch nevidím žiadne "vyhranie sa s farbami" a šikmé čiary som doteraz za krivky nepovažoval.
Ja na tej strausberskej krabici (lebo KT6 je ešte omnoho väčšia krabica ako T6) vidím jedinú krivku a to na rozhraní čierna/žltá na čele.
Reply on: S499.1023 #24:
No neviem, ty možno to, že je pri predných dverách a kĺbe čierna farba prerušená zvislým žltým pásom nepovažuješ za "vyhranie sa s farbami," ale podľa mňa je to lepšie ako nič. 🙂
Uznávam, že slovo "krivky" som asi nepoužil najvhodnejšie, ale ja som mal na mysli aj tie šikmé čiary v NP článku.
7911+7912 po príchode na konečnú zastávku Pri kríži.