VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra T6A5

T6A5/I
Coupled T6A5/I
Coupled T6A5/I
Coupled T6A5/I
Coupled T6A5/III
Coupled T6A5/III in red livery
Coupled T6A5/III in red livery
Coupled 3 x T6A5/III

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. T6A5/I 7901 – 7934 1991 – 1992 1992 34
2. T6A5/II 7935 – 7946 1993 1993 12
3. T6A5/III 7947 – 7956 1996 – 1997 1997 10
4. T6A5/III 7957 – 7958 1996 2006 2
Total 1991 – 1997   58

Technical Data

Length 14700 mm
Length over couplers 15640 mm
Width 2500 mm
Height 3140 mm (výška skrine)
3600 mm (výška so stiahnutým zberačom)
Working height 6000 mm
Height of floor 920 mm
Doors 3
Number of seats 28 + 1 (#7901 - 7904)
29 + 1
Number of standing places 136 (8 os./m2)
Design load 165 + 1
Weight of unloaded vehicle 18700 kg (#7901 - 7946)
19500 kg (#7947 - 7958)
Gross vehicle weight 30300 kg (#7901 - 7946)
Motor control ČKD TV3, pulzná regulácia s tyristormi
Engine TE 023 A01, jednosmerný, sériový, štvorpólový, s vlastným vzduchovým chladením, 300 V DC, 175 A
Continuous power output 45 kW
Number of motors 4
Total power output 180 kW
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

7901 7902 7903 7904 7905 7906 7907 7908 7909 7910 7911 7912 7913 7914 7915 7916 7917 7918 7919 7920 7921 7922 7923 7924 7925 7926 7927 7928 7929 7930 7931 7932 7933 7934

7935 7936 7937 7938 7939 7940 7941 7942 7943 7944 7945 7946

7947 7948 7949 7950 7951 7952 7953 7954 7955 7956

7957 7958

Legend and statistics

7901vehicle in service: 58 (100 %)
7907online: 20 (34.5 %)
7903today in service: 48 (82.8 %)
7953vehicle ot of service (more than 2 weeks): 2 (3.4 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 52.7 %, Monday to Friday 70.5 %

Currently in service on lines

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: upravovač fotiek #112:
Prekrúcam. Nemal som k tomu dátumu tri dni starú informáciu, len sa mi pred troma dňami viac-menej potvrdili moje domnienky, ktoré som stručne zhrnul do jednej vety ešte v príspevku #95, ktorý som napísal 4 dni predtým. O celú vec som sa začal zaujímať pomerne neskoro, až koncom mája. 29. 5. som písomne komunikoval s dvoma ľuďmi. Súkromnú komunikáciu nikomu ukazovať nebudem, ani keby ma o to požiadal. Ani uvedené zdroje som vzájomne neinformoval a nekonfrontoval ich pohľady. Iba som si začal dávať dokopy isté veci a vytvárať si domnienky. Moja domnienka je fakticky prekrútením reality. Opakujem, informáciu som nemal ani nemám. A uvedený argument žiadnym argumentom nebol, iba niečím, čo som ako autisticky pošahaný človek dal do nesprávneho kontextu a ako argument sám pochopil. Znovu som urobil zle. Darmo písať, že z mojej strany sa nejednalo o zámer, nemienim nikomu škodiť ani ho očierňovať. Ak som tak spravil ako následok mojich domnienok a úvah, tak ma to mrzí. Ak bude z toho shitstorm, tak to nijako neovplyvním. Bolo by dobré, keby prekrútené a fakticky nesprávne veci niekto nebral moc vážne. Čo sa asi stalo, ako som dnes zistil. Alebo znovu prekrúcam a vôbec to tak nie je. Fakt už neviem. Čokoľvek spravím, spravím zle. 🙁 Ľutujem, že som sa o celú vec začal zaujímať.
Reply on: Viko #119:
Keby takíto trotli pracovali v leteckej doprave, bola by asi 10 000-násobne nebezpečnejšia ako dnes. Prečo prijímať opatrenia na základe mimoriadnej udalosti, však lietadlo bolo schválené. Takže matke alebo otcovi, ktorému električka roznesie dieťa na kúsky vo vzdialenosti jednej zastávky (ako v Poľsku), by mal dopravca povedať, že je to jeho chyba, lebo nerešpektovalo dvernú výstrahu a vozidlo je schválené a všetko je v poriadku, možno vyplatiť pár eúr z poistky. Ak si to tvoj mozoček doteraz nestihol všimnúť, väčšina predpisov a bezpečnostných opatrení v doprave vznikla na základe nejakej mimoriadnej udalosti (železničný klasik by dodal, že predpisy majú preto červený obal, lebo sú písané krvou nehôd, z ktorých vzišli). Keby v tej T6A5 nebol duchaprítomný cestujúci, ktorý stlačil záchrannú brzdu (a to bola naozaj šťastná náhoda, že v nej bol), ten cestujúci, ktorého ťahala s rukou privretou v 6. dverách, by to s najväčšou pravdepodobnosťou neprežil, úsek Lanfranconi - Kráľovské údolie je dosť dlhý a bez rýchlostného obmedzenia.
Reply on: TomJ #117:
Celá záležitosť sa týkala iba T6A5, pretože T6A5 ťahala cestujúceho a na základe toho to celé vzniklo. Takisto z T6A5 vypadla minulý rok cestujúca za jazdy, ale tento problém už bol vyriešený a nemôže sa zopakovať. Samozrejme, riziko je aj pri ďalších typoch so skladacími dverami (hoci sú trochu iné) a bolo vydané odporučenie vybaviť senzormi proti potiahnutiu cestujúceho aj ďalšie typy električiek so skladacími dverami.
Reply on: SGP135 #116:
Majú a pre košické KT8D5 platí to isté ako pre košické T6A5 #120). Napr. v Plzni všetky KT8D5 (s inými dvernými systémami ako v KE) bezodkladne po tom, ako jedna vlani ťahala cestujúcu, PMDP vybavili takým systémom, aký je požadovaný na T6A5 v Bratislave. A tam im to ani nemusel nikto nariaďovať, trošku iná mentalita.
Reply on: matis #115:
Košické T6A5 majú pôvodné dverné systémy, kde sa musia zacvaknúť kolíky dohora, inak sa vozidlo (s funkčným blokovaním rozjazdu) nepohne.
Reply on: Majo #114:
A aký máš furt problém? Raz boli osadené certifikovanými komponentmi a ako také schválené do premávky. Na základe akého pravidla to zrazu môže nepostačovať?
Opravte ma vopred ak sa mylim - Kosicke T6 neboli nikdy modernizovane ohladom dvernych pohonov, KT8 je to na dva tabory - povodne vozy modernizovane urcite neboli, zatial co tie po rekonstrukcii s NP clankom maju rovnaky system, ako Bratislavske T6 po opravach. T6 a KT8 zdielaju uplne rovnaky typ dveri okrem tych krajnych na KT, ale to je pochopitelne kvoli rieseniu, akym je KT vyvinute.
Reply on: Majo #114:
A ako to je riešené v T3 a K2? Tam je nejaký mechanizmus proti privretiu?
Reply on: matis #115:
A ako to majú riešené KT8? Majú rovnaký typ dverí ako T6?
Reply on: Majo #113:
A Košické T6 to majú ako? Nepamätám si či sa tu už niečo podobné riešilo, ak hej tak som sa ospravedlňujem.
Reply on: S499.1023 #111:
Ešte prikladám fotografiu T6A5 na celodennej službe. Žiadny "husí krk" tam nie je.
Reply on: S499.1023 #111:
Odkiaľ máš túto (dez) informáciu? Jediná T6A5, ktorá je tou lištou vybavená, je 7924, aj to iba na zadných dverách.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #111:
Ja mám zasa tri dni starú informáciu, že DPB si verí, že taká mimoriadna udalosť je veľmi nepravdepodobná, a radšej to riskne ako keby mal investovať 130 tisíc €. Argument znel, že 30 rokov tu T6A5 jazdia s tými dverami a ich pohonom, tak ešte 6 rokov to už nejako zvládnu bez toho aby niekoho uchmatli za nohu/ruku a povláčili ideálne po otvorenom zvršku. Vraj je podnik na takúto udalosť poistený, tak načo vyhadzovať peniaze na úpravu vozov, ktoré čoskoro vyradí. Okrem toho sa celý problém presunul do sporu o kompetencie a kto de jure môže alebo nemôže požadovať úpravy systému blokovania rozjazdu v súvislosti s dverami.

Neviem presne kedy boli pôvodné pohony dverí menené, či naozaj tak krátko po ich dodaní, keď odznel argument "vždy sa to robilo takto". Prekvapilo ma, že podnik si verí že bude mať nové vozy a všetky T6A5 so skladacími dverami do roku 2030 vyradí, vrátane všetkých rôzne modernizovaných T3 so starými vozovými skriňami. Čo ma žiaľ neprekvapilo je, že sa začína riešiť otázka kompetencií a či ich niekto náhodou neprekračujte, údajne sa to už rieši s jeho nadriadenou.
Reply on: Majo #106:
Majo = M@jo?
Mám čerstvú informáciu, že dotykové lišty sa už inštalujú a to, čo jazdí na celodenkách, je už vybavené.
Reply on: Majo #109:
Ďakujem za info. To bude pekný prúser keď tie vozy stiahnú z premávky, dúfam že K2S a T3G zostáva dosť kilometrov aby mohli vypomáhať keď sa to stane.
Reply on: Andrej #107:
100 %. Ak mal niekto pocit, že sa nič nedeje, bolo to len ticho pred búrkou.
Reply on: SixSixTrooper #100:
Žiadnu výnimku nedostali. Pod také niečo by sa nikto nepodpísal, keďže ak by sa zopakovala mimoriadna udalosť z minulého roka, prebral by tým zodpovednosť do značnej miery na seba. A nebol na výnimku ani relevantný dôvod, času bolo dosť (trištvrte roka), akurát sa niekto na to úplne vykašľal, pretože 100 000 € za vybavenie celej flotily je zrejme dôležitejších ako ľudský život. Vo Varšave takto električka s rovnako "funkčnou" ochranou proti privretiu cestujúceho ako majú T6A5 usmrtila 4-ročné dieťa, ktorého časti ostali v takmer celom úseku medzi 2 zastávkami: https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-tragiczny-wypadek-na-jagiellonskiej-ruszyl-proces-motorniczego-st7869741 .
Reply on: Majo #104:
Aká je šanca, že za tento krok sa dostanú do problémov?
Reply on: TomJ #98:
Od 1. 3. 2024 nemôžu električky T6A5 I. a II. série jazdiť s cestujúcimi vôbec, a to až do montáže snímačov do gúm, ktoré by zabránili potiahnutiu cestujúceho, ku ktorému môže prísť hocikedy a na hociktorej linke. Žiadny byrokratický problém, ale hrubé porušovanie platnej legislatívy, nariadení štátneho odborného dozoru a hazardovanie so životmi cestujúcich.