Fleet number:7841
Type: T3/VI.SUCS
T3G (od 1993)
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 178451
Manufactured: 1989
In service: 1.12.1989
Depot: Krasňany (do 8/2012)
Jurajov dvor (1.9.2012 - 8/2015)
Krasňany (9/2015 - 5.11.2023)
Jurajov dvor (6.11.2023 - )
Couples: 7841+7842
Ads: 100 rokov MHD v Bratislave (podokenná nálepka)

Hornbach (10/2004 - 9/2009)
Accidents: 5.8.2002 sa na linke 1/1 okolo 17. h. zrazil s osobným autom na križovatke ulíc M. Sch. Trnavského - Bagarova. Vodič osobného auta bol pri nehode zranený. Električka bola do vozidla tak napichnutá kuplovačkou, že pri cúvaní ťahala auto so sebou.
Overhauls and changes: Oprava po nehode na Račianskej ulici - vozeň dostal nové čelo starého typu

Modernizácia na typ T3G - tyristorová výzbroj TV8, dvojlištové zberače KE-29 (1993)

Informačný systém BUSE (5/2003)

Polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100 (6/2005)

Dosadenie jedného veľkého stierača namiesto pôvodných dvoch menších (2008)

Rekonštrukcia vykurovania salónu pre cestujúcich (2012)

Úprava na prevádzkové výcvikové vozidlo (2015 - 2016)

Zmena usporiadania sedadiel medzi 2. a 3. dverami z 1 + 1 na 2 + 1 (2016).

Celočervený náter (leto 2021)

Montáž interiérového kamerového systému - 1 kamera/vozeň (2022?)
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 5/2003)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px) (od 5/2003)
BUSE BS 200 (od 2005)
Specific signs: Vozidlo dostalo po nehode na predné čelo smerovky starého typu ("slzičky").
Last records of service:
20 Nov 2024 ZV-E/3
4/27
4/18
19 Nov 2024 ZV-E/5
4/11
18 Nov 2024 ZV-E/5
4/20
4/6
4/26
15 Nov 2024 ZV-E/2
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Technická otázka: prečo sa na trolejbusových križovatkách vypína vnútorné osvetlenie na T3G ale nie T6A5? Ja som si myslel že pri statických meničoch sa svetlá vypínajú až po 30 sekundách bez prúdu (aspoň, tak to majú Pražské T6A5), ale T3G to asi majú nastavené inak. A prečo nie na každom krížení? Pred pár dňami som šiel s týmto vozom na L4 a na 29 augusta a Americkom námestí sa vypli svetlá, ale na Trnavskom mýte už nie.
Reply on: Andrej #1:
Aby si to vedel asi čo najjednoduchšie pochopiť, tak pokiaľ sa pozrieš na treťosériovú T6, tak na prvom vozni na streche je krabica, v ktorej sú naukladané kondenzátory, ktoré dočasne napájajú vozidlo pri prejazde vzdušnými križovatkami bez prúdu - udrží napätie v sústave, hoci pre šeredný stav týchto elektrosúčiastok vykazuje vozidlo vodičovi rôzne poruchy signalizáciou, hoci poruchy nie sú. Toto vypínanie svetiel sa dialo aj na starých T3 a hoci je T3G modernizácia T3, tak je to relatívne zastaralá výzbroj a zastaralá modernizácia, takže toto sa pravdepodobne až tak neriešilo. Je pravda, že od prepólovania osvetlenia v salóne sa už dávno upustilo a prerobilo sa na nižšie napätie, ale v podstate sa pri prejazde križovatkou udeje to, že vozidlo je zrazu bez prúdu, dobíjanie sa preruší a vozidlo citlivo zareaguje. T3G rovnako zhasne svetlá aj pod úsekovým deličom, pokiaľ pod ňou brzdíš a zároveň blokuješ výhybku. Deje sa to na krížení, kde nie je elektrický prúd - niektoré sú s prúdom a niektoré bez prúdu. Príklady bez prúdu: Americké námestie, Pod stanicou (bližšie k stanici), Americké námestie pri lekárskej fakulte.
Reply on: csepka_3 #2:
Ďakujem pekne 😊
Reply on: csepka_3 #2:
Ono je to trocha inak - to osvetlenie v tých rekonštruovaných vozidlách je napájané z palubnej siete NÍZKEHO napätia (24 V), z bateriek. Jeho pohasínanie je dané tým, že pri strate napätia v troleji prestanú byť batérie dobíjané a napätie v sieti klesá. Ale klesá postupne, nie je to okamžitý výpadok ako u trolejového napätia.
To s tými kondenzátormi platilo len pre T3M a T3G s pôvodným ziarivkovým osvetlením, napájaným z troleja. Preto tam žiarivky pod krátkou sekciou nezhasli, pod dlhšou áno.