Reply on: Andrej #1:
Aby si to vedel asi čo najjednoduchšie pochopiť, tak pokiaľ sa pozrieš na treťosériovú T6, tak na prvom vozni na streche je krabica, v ktorej sú naukladané kondenzátory, ktoré dočasne napájajú vozidlo pri prejazde vzdušnými križovatkami bez prúdu - udrží napätie v sústave, hoci pre šeredný stav týchto elektrosúčiastok vykazuje vozidlo vodičovi rôzne poruchy signalizáciou, hoci poruchy nie sú. Toto vypínanie svetiel sa dialo aj na starých T3 a hoci je T3G modernizácia T3, tak je to relatívne zastaralá výzbroj a zastaralá modernizácia, takže toto sa pravdepodobne až tak neriešilo. Je pravda, že od prepólovania osvetlenia v salóne sa už dávno upustilo a prerobilo sa na nižšie napätie, ale v podstate sa pri prejazde križovatkou udeje to, že vozidlo je zrazu bez prúdu, dobíjanie sa preruší a vozidlo citlivo zareaguje. T3G rovnako zhasne svetlá aj pod úsekovým deličom, pokiaľ pod ňou brzdíš a zároveň blokuješ výhybku. Deje sa to na krížení, kde nie je elektrický prúd - niektoré sú s prúdom a niektoré bez prúdu. Príklady bez prúdu: Americké námestie, Pod stanicou (bližšie k stanici), Americké námestie pri lekárskej fakulte.
Andrej