Fleet number:7417
Type: Škoda 29T2 ForCity Plus
Builder: Škoda Transportation, Plzeň
Serial number: 10214
Manufactured: Autumn 2015
In service: 15.2.2016
Acquisition price: 2 450 000 €
Depot: Jurajov dvor
Accidents: Nehoda s električkou #7414 pri tuneli (2.2.2022) - električka #7414 pri odbočovaní z nábrežia do tunela narazila do ľavej časti protiidúcej električky #7417. Na opravu bola električka odoslaná až v druhej polovici roka 2024.
Overhauls and changes: Oprava štyroch článkov skrine poškodených pri nehode vo firme Škoda Ekova, Ostrava (2024) - počas opravy zasiahla v 9/2024 areál firmy veľká povodeň, pri ktorej boli zaplavené aj podvozky tejto električky, čo si následne vyžiadalo ich opravu.
Information system: BUSE BS 300, BS 301
BUSE BS 303
BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V), BS 370 (1920 × 540 px; V), BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V)
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px)
BUSE BS 310 (11 × 9 px white)
Additional information: low-floor vehicle, air-conditioned vehicle
Last records of service:
2 Feb 2022 4/21
1 Feb 2022 9/9
31 Jan 2022 ZV-E/3
28 Jan 2022 4/7
27 Jan 2022 9/11
26 Jan 2022 4/9
25 Jan 2022 4/5
24 Jan 2022 9/9
23 Jan 2022 9/9
22 Jan 2022 ZV-E/3
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
trolejbus6207

trolejbus6207

Od 18.2. do 8.3.2019 odstavená kvôli plánovanej strednej oprave po ubehnutých 200.000 km
trolejbus6207

trolejbus6207

Od 25.6. do 14.8.2020 odstavená kvôli vadnému palubnému počítaču
trolejbus6207

trolejbus6207

Od 1.7. do 29.7.2021 odstavená kvôli vadnej klimatizácii
Opravuje sa uz ten voz ci este nie ?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Petto #4:
Odstrojená je už dávno, skúsim zistiť, ako je na tom dnes, ale ružovo to určite nevyzerá...
Reply on: trolejbus6207 #5:
Bude to ešte na dlhšie.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Solider #6:
Viem, nepohlo sa to ani kúsok, čaká sa na vyhodnotenie "súťaže" na opravu... 😠 😠 😠
Reply on: trolejbus6207 #7:
Len aby sme si to nakoniec neopravovali sami.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Solider #8:
Obávam sa, že to nie je také jednoduché, ako opravovať T3 alebo T6A5.
V akom stave je tento voz po nehode ?
Reply on: Petto #10:
Postupne sa opravuje.
Reply on: Solider #11:
Odstrojená je už dávno, ale že by zrovna opravovala, sa nedá povedať... 😠
Už prešiel rok aj niečo od nehody, ako prebieha oprava?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: ES499.0001 #13:
Tak ako doteraz (= nič sa nedeje) 😠
Reply on: trolejbus6207 #14:
Ale super že v texte je predpoveď že viac ako rok mimo prevádzky
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Ma178rek #15:
Bohužiaľ smutná realita
Reply on: trolejbus6207 #14:
Ako dlho sa po nehode opravovala #7414. Ktorá z električiek bola po nehode viac poškodená? (predpokladám že #7417)
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: ES499.0001 #17:
#7414 sa opravovala necelý mesiac, doplnil som to do karty voza, #7417 je poškodená podstatne viac, musí sa opraviť Škodovkou
Reply on: trolejbus6207 #18:
Podľa výpravy bola #7414 v premávke už 8.2.2022 (teda po 6 dňoch od nehody). Tam išlo hlavne o to, že ona mala poškodený len ľavý predný roh, čo sa dá opraviť celkom ľahko ak sú náhradné diely, #7417 mala očividne "rozpáranú" značnú časť bočnice.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: mirec240 #19:
Vďaka za upozornenie, opravil som
Reply on: mirec240 #19:
Kompletne celá ľavá časť bola oholená a porozbíjané sklá.
Reply on: Solider #21:
Neboli okná rozbité
Reply on: Balu #22:
Máš pravdu. Hoci mne sa zdá, že neskôr tam už okná chýbali.
Reply on: Solider #23:
Možno už boli vyrezané pre zahájenie opravy.
Reply on: Solider #23:
Možno zdroj náhradných dielov
Ako to vyzerá s opravou tejto škodovice?. Robí sa už na nej? Alebo ako?
trolejbus6207

trolejbus6207

Zatiaľ stále nič, možno "soudruzi ze Škodofky" ju začnú opravovať koncom septembra/začiatkom októbra...
Reply on: TeBeCe #28:
Ty vole, vypísať výberko takmer dva roky po nehode, som v šoku, ešte že máme električiek za vagón...
Ako som písal v príspevku nižšie, podľa môjho zdroja sa už mala od októbra opravovať, toto som teda fakt nečakal 💀 💀 💀
Reply on: trolejbus6207 #29:
Podľa fotoprílohy je najviac poškodený článok C02, ten bude potrebné odstrojiť a nanovo vyvariť, keďže je tam viditeľná deformácia stĺpika, ako aj obvodovej časti konštrukcie. Toto je už nad možnosti ÚD? Však sme si tu kedysi robili vlastné modernizácie. Ostatné články pod odlepení laminátov nevyzerajú byť na tom tak zle, hoci sú tiež v predmete zákazky.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Solider #30:
ÚD by si na to asi aj trúfli, ale nemôžu...
Reply on: trolejbus6207 #31:
Takže tento tender je len pro forma, môže vyhrať aj niekto iný ako Škoda alebo nimi sprostredkovaná firma?
Reply on: Solider #32:
Samozrejme, snáď si nemyslíš, že Škodovka to pustí napríklad Pars-u?
Reply on: trolejbus6207 #33:
Škoda kúpila Pars aj Ekovu, kto iný by sa toho eše mohol chopiť? Nech mu dáme vedieť, aby sa pripravil na odkup 😀
Reply on: Viko #34:
ŽOS Trnava ešte nie je v Škodovke? 😂
Reply on: Viko #34:
Aha, o predaji Pars-u som nevedel, to sa asi odohralo v inom režime, ako pokútny predaj Ekovy, keď som to nezaregistroval...
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Dispecer #35:
Prosím, len nech to nerobí ŽOS Trnava!
Reply on: upravovač fotiek #37:
Použijú diely z panterov ktoré tam kompletizuju a budeme mať tramtrain
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ma178rek #38:
Po Dubnickej pomste a Zvolenskej pomste nechcem mať ešte aj Trnavskú pomstu.
Reply on: upravovač fotiek #39:
Keďže už električka 2 roky stojí tak je to asi DPB dosť jedno keď bude stáť aj naďalej 😂
Je naozaj taký problém opraviť električku ktorá sa stále vyrába? Chápem že niektoré náhradné diely nejde tak ľahko zohnať alebo je náročné zohnať ľudí čo by sa do toho vrhli ale keď stojí jedna električka približne 2 milióny, je to celkom nevýhodné že to len stojí v depe.
Reply on: Polocan_8998 #41:
Uz je na nete zmluva na jej opravu. 😉 Skor sa hladali peniaze na opravu a par mesiacov len tak stala po nehode.
Reply on: Polocan_8998 #41:
V komentári #28 máš všetko 🙂
Ubehli už 2 roky od nehody a električka stále nejazdí. Už je známy víťaz toho tendra na opravu?
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: ES499.0001 #44:
Je možné aj vyradenie bohužial😟
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: Ma178rek #40:
Je tam "viac ako 2 roky"
Reply on: Škoda Forcity #45:
treba to otrieskať PRimátorovi aj EU komisii o hlavu ako sa s peniazmi daňových poplatníkov zaobchádza keďže vozidlo stálo takmer 2,5 milióna a jazdilo iba 6 rokov
Reply on: Škoda Forcity #45:
Vyradenie 1-2 článkov z 5 je akurát tak možné.
Reply on: Škoda Forcity #45:
Čo tu splietaš za nezmysly o vyradení?
Reply on: ES499.0001 #44:
NIE !!!
Reply on: trolejbus6207 #50:
Nebolo by lepšie električku poslať rovno do Škody nech sa opraví u výrobcu?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: ES499.0001 #51:
Zodpovední ešte nerozhodli, kto ju bude opravovať, však načo, času je predsa dosť...

Aj tak výber skončí pravdepodobne tak, že to bude opravovať Škodovka a odpoveď na Tvoju otázku je samozrejme áno, ale ružovo to nevidím
Reply on: ES499.0001 #51:
To sa nedá takto priamo zrealizovať, navyše už nie sú v záruke.
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: trolejbus6207 #49:
Toto sa aj s autobusmi deje:
Najskôr odstavia z premávky, a po rokoch mimo prevádzy sa rozhodnú, že ten bus nebude opravený a bude vyradený ako napríklad sor #1838. Niečo podobné sa môže stať aj s električkou #4717
Reply on: Škoda Forcity #54:
Nie. Ten autobus je už po životnosti, 7417 má ešte príliš vysokú zostatkovú hodnotu na to, aby bola vyradená. Praha neopraviteľné električky posiela do Škodovky, kde zničený článok postavia nanovo. Tak ako kedysi vyrobili trolejbusu 6617 nový zadný článok.
Reply on: Mhr1 #55:
Len jednu vec poopravím: 1838 mala v čase nehody sotva 6 rokov, čiže sa vôbec nedá hovoriť o vozidle po životnosti.

Ináč máš samozrejme pravdu.
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: Andrej #56:
Električka 7417 bola vyrobená na konci roka 2015 a jej posledný záznam bol 2.2.2022 a linke 4
To je síce krasne ale autobus a električka majú úplne inú životnosť
Reply on: Andrej #56:
Áno, ale jednak 1838 vyradili až o niečo neskôr, ak sa dobre pamätám a jednak, tu sa splnila podmienka 3 na vyradenie, teda, že oprava je drahšia, ako zostatková hodnota vozidla (podmienka 1 = vozidlo je po životnosti, podmienka 2 = vozidlo má "vyjazdenú" poslednú opravu). A v prípade električky je jasné, že aj keby sa dva články vyrábali nanovo, tak je to vždy lacnejšie ako celá nová električka, čiže nie je splnená ani podmienka 3.
Reply on: Mhr1 #59:
Kolegovi práve leasingovka opravila asi ročné auto po búračke nákladom o 50.000,- CZK vyšším, než je cena nového auta. Prečo to nedali na totálku, mi nie je jasné. Z pôvodného auta ostal hádam len zadný nárazník.
Páči sa mi aktualizácia o oprave...
V decembri cca bol oznam že viac ako 2 roky mimo prevádzky... Teraz niekoľko rokov
Reply on: Ma178rek #61:
Nebude to hotové skôr ako v roku 2025. Aktuálne bola predĺžená lehota na podávanie ponúk na opravu do 11.6.2024. Predpokladaná doba opravy je potom 30 týždňov. Keďže článok C02 má poškodený rám, bude to potrebné odstrojiť a nanovo vyvariť.
Reply on: Solider #62:
Pričom to vyzeralo ako banálna nehoda....
Akože nehovorím že ten voz do výpravy chýba ...
Ale tá rýchlosť opravy je žalostná
Prečo sa tá električka pôjde opravovat do ostravy?
Reply on: SOLARIS123 #64:
Pretože v Plzni nemajú miesto.
Počas terajších povodní bola 7417 zaplavená 😞 ten voz asi nebude tak skoro premávať
Reply on: Ma178rek #66:
Čože? To kde bola zaparkovaná že bola zaplavená?
Reply on: Andrej #67:
V Ostrava v podniku...
Možno to nebude tak tragické ale z videa a fotiek to vyzerá že spodok to zasiahlo .. tak snáď to nebude sa musieť aj komplet prekáblovať..
Reply on: Ma178rek #68:
Aha, neuvedomil som si že ju už stihli odviezť. Díky za info.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Ma178rek #68:
Ostraváci tvrdia, že to nie je také zlé, ako to na prvý pohľad vyzerá, tak dúfajme, že bude čo najskôr späť...
Som zvedavý, kedy vyjazdí kilometre na 2.SO (ako posledná z prvej várky)
Reply on: trolejbus6207 #70:
Uvidíme v roku 2025 keď by mala jazdiť 🙂
Koľko mala odjazdených pri nehode??? Či sa neoplatí urobiť rovno tu SO nech je pokoj na ďalšie 3-4 roky 🙂
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Ma178rek #71:
Predpokladám, že veľa jej do 2.SO nechýba, keď 1.SO bola ukončená v marci 2019 a nehoda sa stala 2.2.2022
V zmluve na opravu stav km nie je, skúsim ho zistiť
Reply on: trolejbus6207 #72:
Iné vozy mali vo februári 2024 najazdených cez 600 tisíc km, čiže môže mať odhadom tak niekde medzi 450 až 500 tisíc km.
Reply on: Solider #73:
No musí mať do 400 000, keďže pri 600 000 už je na škodovkach väčšia prehliadka ...
Reply on: Ma178rek #74:
Vozy z prvej série majú bežne cez 600 tisíc km.
Reply on: Solider #75:
A to nevadí ?? Že nemajú tie prehliadky po 600000km? Asi treba napísať do médií a zase sa veci rozhybu ako vtedy keď sa sťažovalo na trollina a zrazu začali byť vypravované vo väčšom počte
Reply on: Ma178rek #76:
Robí sa to s nejakou rezervou myslím 20%. Aj tie prehliadky po 400 tisíc km sa robili neskôr s väčším km nábehom.
Reply on: Solider #77:
Plánuje sa v rámci nejakej opravy konečne obnoviť lak? Tieto vozy už fakt vyzerajú otrasne.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Solider #73:
+ Ma178rek #74

Niektoré vozy majú naozaj najazdených okolo 650.000km a stále nie je vysúťažený dodávateľ veľkých prehliadok (= prúser)

7417 mala pri nehode najazdených 408.000km, v Ostrave sa rieši len oprava, pevne verím, že po návrate z Ekovy sa hneď urobí 2.SO a po necelých troch rokoch odstávky pôjde do premávky
Reply on: Andrej #78:
Horné dekle sa priebežne striekajú, či problém je aj niekde inde? Mne sa zatiaľ nezdalo, aby vozy ružoveli alebo to opadávalo po bokoch.
Reply on: trolejbus6207 #79:
Keďže nie sú ešte stále zmodernizované ústredné dielne, tak všetko sa bude musieť robiť u dodávateľa. A previezť postupne 60 električiek do Ostravy a naspäť nebude teda lacná záležitosť.
Reply on: Solider #80:
Neružovejú, skôr mi príde ako keby zoxidovali do oranžovej. Keď míňaju na trati nový voz alebo aj prelakovanú Tatru tak ten kontrast je fakt depresívny.