Má niekto informácie, či sa bude tento zaujímavý trolejbus opravovať ako bolo v pláne na tento rok, alebo to už nadobro vzdali? Pred dvoma dňami oslávil 10 rokov od sprevádzkovania. ❤
Fleet number: | 6401 | ||||||||||||||||||||
Type: | Škoda 21 Tr AC | ||||||||||||||||||||
Builder: | Škoda Ostrov s. r. o., Ostrov | ||||||||||||||||||||
Serial number: | 13107 | ||||||||||||||||||||
VIN: | TM93TAJ6V3ASK3107 | ||||||||||||||||||||
Engine number: | 0617661 | ||||||||||||||||||||
Manufactured: | 2003 | ||||||||||||||||||||
In service: | 18.3.2004 | ||||||||||||||||||||
Acquisition price: | 12 479 391 Sk | ||||||||||||||||||||
Depot: | Trnávka
Hroboňova (2010 - 6/2024) Trnávka (7/2024 - ) | ||||||||||||||||||||
Home line: | 203 (2020 - 10/2021)
44 (11/2021 - 3/2024) | ||||||||||||||||||||
Overhauls and changes: | Výmena pôvodného meniča pomocných pohonov AnteCarE TSA 21-AK za statický menič Cegelec SMTK 10D (2019) | ||||||||||||||||||||
Information system: | BUSE BS 100
BUSE BS 200 BUSE BS 120 BUSE BS 210 (140 × 19 px), BUSE BS 212 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) | ||||||||||||||||||||
Additional information: | low-floor vehicle | ||||||||||||||||||||
Other data: | Trolejbus prišiel do Bratislavy na Železničnú stanicu Filiálka 14.11.2003.
Ako jediný svojho typu je vybavený systémom ABS. Vozidlo bolo v rokoch 2009 - 2018 dlhodobo odstavené, niekoľko rokov bolo deponované vo vozovni Krasňany, pôvodne čakalo na zakúpenie nového meniča, neskôr sa uvažovalo o jeho odpredaní do DP Brno, ale pre vysoké finančné nároky bratislavskej strany z odpredaja zišlo. Nakoniec bol menič v prvých mesiacoch roku 2019 opravený, ale vozidlo sa nezaradilo do premávky až do mája 2020 (s výnimkou osláv 110. rokov trolejbusov). Dôvodom bola porucha vykurovania interiéru a tiež vlečúce sa rozhodovanie o využití tohto atypického vozidla. Následne bolo sporadicky nasadzované výlučne na linku 203 (neskôr prečíslovanú na 44). | ||||||||||||||||||||
Last records of service: |
|
Ike
Keď som bol malý, mal som veľa hračiek. Od malička ma rodičia učili k citovému vzťahu k hračkám a nebral som ich ako veci, ale častokrát som vnímal (a čím som bol starší, tým viac) aj kontext, od koho a pri akej príležitosti som hračku dostal. Počas života došlo k niekoľkým prirodzeným momentom, kedy sa hračky triedili a pochopiteľne som sa s niektorými musel rozlúčiť. Pamätám si, že to boli vždy náročné momenty, no snažil som sa aj s pomocou rodičov vyberať rozumne. Keď som sa narodil, otec mi kúpil Bburago Ferrari Testarossa v mierke 1:24 (trochu ma precenil, no). Dopadlo zle, kolesá boli prilepené a nehybné, ale nechal som si ho. Keď som mal 5, rodičia mi kúpili Lego City zubačku. Bola vtedy veľmi drahá, ale bola to vynikajúca hračka. Set #6399, obmedzený počet kusov, dnes zberateľský kúsok s hodnotou cca 10k €. O rok neskôr mi vlastnoručne otec vyrobil semafor. To boli hračky, ktoré formovali moje ja a bez ohľadu na všeobecnú historickú hodnotu, pre mňa boli top. Rozhodne viac, ako škaredý plyšák vystrelený na kolotočoch.
Mám dvojročného syna a doma čelíme rovnakému problému. Hračiek je veľa a miesta (cenného) v byte málo. Podobne musíme triediť a hračky, ktoré mal rád si nechávame a tie, ktoré boli krokom vedľa, posúvame ďalej.
S historickými vozidlami je to veľmi podobné. Sú konštrukčné unikáty, ktoré majú všeobecnú historickú hodnotu, ale pre DPB až tak veľa neznamenajú. Okrem 21Tr možno spomenúť Karosu #1201, alebo trebárs Ikarus 417 (ak by sme ho mali). Sú to zberateľsky cenné kúsky, ale pre DPB neznamenajú toľko ako Ikarus 435 alebo 15Trka.
Ak by som chcel premostiť hračky s historičákmi typu 1201, 21Tr a pod. tak poviem toto. Môj otec by našiel na chodníku hračku, ktorá by mala všeobecne historickú hodnotu, ale pre mňa by nič neznamenala. No nechal by som si ju a na jej úkor by som musel vyhodiť hračku, ku ktorej som nejaký citový vzťah mal. Aj pri historičákoch by sa mali uprednostňovať tie, ktoré sú pre Bratislavu a rozvoj jej MHD kľúčové.